Nationale politie: 1 Aanbesteding nieuwe portofoons?

Auteur Topic: Nationale politie: 1 Aanbesteding nieuwe portofoons?  (gelezen 10866 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #20 Gepost op: 28 september 2012, 11:01:14
Ook in ZHZ hebben vrijwel alle collega's een lange antenne uitgereikt gekregen bij hun STP8038 om dekkingsproblemen (inpandig voornamelijk) te voorkomen.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #21 Gepost op: 28 september 2012, 18:39:28
Hoe zit het qua ontvangst?

Ik kan het je helaas niet vertellen. Ik loop zelf niet met een porto, maar ik hoor ik er ook geen klachten over. Dat zegt echter niet zoveel; misschien dat de mensen in de wijk en op de noodhulp wel klachten hebben.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #22 Gepost op: 16 november 2012, 20:02:39
Voor de Amsterdamse collega's, is Amsterdam begonnen met aanschaf van nieuwe porto's?
Of wordt er mee getest?

Zie hier een collega uit AA (vanaf 00.14) met een andere porto dan de bekende Nokia THR 880i. Eén met
een grotere dikkere antenne, mogelijk Motorola MTP 850(s)?


Twee gewonden bij ongeval in Uithoorn


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #23 Gepost op: 16 november 2012, 20:12:44
Is gewoon de Nokia/EADS maar met een andere antenne ivm betere ontvangst.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #24 Gepost op: 16 november 2012, 23:40:32
Is gewoon de Nokia/EADS maar met een andere antenne ivm betere ontvangst.
Ja, dat is op het "platte land" van Uithoorn en omstreken nog wel eens een probleem idd.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #25 Gepost op: 17 november 2012, 09:23:42
Ja, dat is op het "platte land" van Uithoorn en omstreken nog wel eens een probleem idd.

Ben ik niet helemaal met je eens. In het centrum zie je ook steeds vaker collega's lopen met de lange antenne. Die hebben tussen en in al die gebouwen ook minder ontvangst. Bij het VOV hebben ook een aantal collega's de lange antenne erop zitten.


Q88

  • Motorrijder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
Reactie #26 Gepost op: 22 januari 2013, 12:20:23
In Haaglanden lopen we sinds ongeveer 2 jaar met de Motorola MTP850.
Vind het zelf een prima porto en met de porto zelf bijna nooit narigheid mee gehad.

Wel hoop ik dat we nu eindelijk eens portofoons op de man krijgen uitgereikt met de komst van de nationale politie.

Nu is het nog zo dat we een sleutel uit de Traka Kast (elektronische sleutelkast) moeten halen en daarmee een lockertje kunnen openmaken waar een portofoon in ligt.

In eerste instantie een prima systeem maar ik werk het liefst met een spreeksleutel en sommige collega's weer niet. Hierdoor gebeurt het wel eens dat ik opzoek moet naar een spreeksleutel om op een prettige manier mijn porto uit te kunnen luisteren. Probleem is wel dat als dit relatief vaak gebeurt met een porto de schroeven en schroefgaatjes dol draaien of de contactjes van de spreeksleutel niet meer goed werken. Dit leidt er toe dat spreeksleutels soms niet werken en dat kan natuurlijk enorm gevaarlijk zijn als je hulp van je collega's nodig hebt.  :(

Afgelopen oudejaarsnacht kwam het zelfs voor dat er niet genoeg porto's waren. Hierdoor was ik op pad met 3 andere collega's maar hadden we maar in totaal 3 porto's.
Het is gelukkig goed gedaan maar toch... Ik vind het persoonlijk echt niet kunnen en doet me een beetje denken aan de Russische leger anno WOII waarbij 2 soldaten met 1 geweer op pad werden gestuurd naar de frontlinie.  >:(

Ik vraag me wel af hoe het bij de andere eenheden is geregeld. Hebben jullie portofoons op de man uitgereikt gekregen of werken jullie met een vergelijkbaar systeem?
En is dit dan bureaubreed geregeld of binnen de hele regionale eenheid?


JBV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #27 Gepost op: 22 januari 2013, 12:33:59
In Amsterdam zijn de porto's op de man uitgereikt. Daarnaast zijn er vaak per eenheid nog reserve porto's beschikbaar voor tijdens de solo surveilliance (werken op twee kanalen).

Wel is er ongeveer twee jaar geleden gekeken naar mensen die hun porto een jaar lang niet hadden gebruikt, die moesten worden ingeleverd voor onderdelen.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #28 Gepost op: 22 januari 2013, 12:36:25
In Haaglanden lopen we sinds ongeveer 2 jaar met de Motorola MTP850.
Vind het zelf een prima porto en met de porto zelf bijna nooit narigheid mee gehad.

Wel hoop ik dat we nu eindelijk eens portofoons op de man krijgen uitgereikt met de komst van de nationale politie.

Nu is het nog zo dat we een sleutel uit de Traka Kast (elektronische sleutelkast) moeten halen en daarmee een lockertje kunnen openmaken waar een portofoon in ligt.

In eerste instantie een prima systeem maar ik werk het liefst met een spreeksleutel en sommige collega's weer niet. Hierdoor gebeurt het wel eens dat ik opzoek moet naar een spreeksleutel om op een prettige manier mijn porto uit te kunnen luisteren. Probleem is wel dat als dit relatief vaak gebeurt met een porto de schroeven en schroefgaatjes dol draaien of de contactjes van de spreeksleutel niet meer goed werken. Dit leidt er toe dat spreeksleutels soms niet werken en dat kan natuurlijk enorm gevaarlijk zijn als je hulp van je collega's nodig hebt.  :(

Afgelopen oudejaarsnacht kwam het zelfs voor dat er niet genoeg porto's waren. Hierdoor was ik op pad met 3 andere collega's maar hadden we maar in totaal 3 porto's.
Het is gelukkig goed gedaan maar toch... Ik vind het persoonlijk echt niet kunnen en doet me een beetje denken aan de Russische leger anno WOII waarbij 2 soldaten met 1 geweer op pad werden gestuurd naar de frontlinie.  >:(

Ik vraag me wel af hoe het bij de andere eenheden is geregeld. Hebben jullie portofoons op de man uitgereikt gekregen of werken jullie met een vergelijkbaar systeem?
En is dit dan bureaubreed geregeld of binnen de hele regionale eenheid?
Vanuit je Den Haag colelgas (lees: HM) kan ik zeggen dat ze bij ons op de man worden uitgereikt, behalve voor vrijwilligers! Ik neem aan dat dit dus wordt overgenomen voor jullie!
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #29 Gepost op: 22 januari 2013, 12:52:11
Wij hebben gewoon een kast met porto's en maglites. Één plank uitsluitend voor de Noodhulp, de rest mag je pakken begin dienst. Alle porto's hebben een spreeksleutel, bij ons draagt dan ook iedereen een spreeksleutel al dan niet in combinatie met een rechercheoortje. Je ziet vooral de wijkagenten zonder oortje lopen. Motorola MTP700 met lange antenne dus in de kast, oortje uiteraard op de man.