Nationale politie: 1 Aanbesteding nieuwe portofoons?

Auteur Topic: Nationale politie: 1 Aanbesteding nieuwe portofoons?  (gelezen 11068 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #30 Gepost op: 22 januari 2013, 18:24:06
In Haaglanden lopen we sinds ongeveer 2 jaar met de Motorola MTP850.
Vind het zelf een prima porto en met de porto zelf bijna nooit narigheid mee gehad.

Wel hoop ik dat we nu eindelijk eens portofoons op de man krijgen uitgereikt met de komst van de nationale politie.

Nu is het nog zo dat we een sleutel uit de Traka Kast (elektronische sleutelkast) moeten halen en daarmee een lockertje kunnen openmaken waar een portofoon in ligt.

In eerste instantie een prima systeem maar ik werk het liefst met een spreeksleutel en sommige collega's weer niet. Hierdoor gebeurt het wel eens dat ik opzoek moet naar een spreeksleutel om op een prettige manier mijn porto uit te kunnen luisteren. Probleem is wel dat als dit relatief vaak gebeurt met een porto de schroeven en schroefgaatjes dol draaien of de contactjes van de spreeksleutel niet meer goed werken. Dit leidt er toe dat spreeksleutels soms niet werken en dat kan natuurlijk enorm gevaarlijk zijn als je hulp van je collega's nodig hebt.  :(

Afgelopen oudejaarsnacht kwam het zelfs voor dat er niet genoeg porto's waren. Hierdoor was ik op pad met 3 andere collega's maar hadden we maar in totaal 3 porto's.
Het is gelukkig goed gedaan maar toch... Ik vind het persoonlijk echt niet kunnen en doet me een beetje denken aan de Russische leger anno WOII waarbij 2 soldaten met 1 geweer op pad werden gestuurd naar de frontlinie.  >:(

Ik vraag me wel af hoe het bij de andere eenheden is geregeld. Hebben jullie portofoons op de man uitgereikt gekregen of werken jullie met een vergelijkbaar systeem?
En is dit dan bureaubreed geregeld of binnen de hele regionale eenheid?

Wat een onhandig systeem zeg!...  :-X
Bij ons in Kennemerland (Lees: Noord-Holland district Kennemerland) zijn de porto's op de man uitgereikt, de accu's niet. Einde dienst is dus porto in je locker en de accu in de algemene oplader.
Zo heb je altijd je eigen porto (portonummer etc. ook geregistreerd op naam). Wel zijn er bij elk basisteam een aantal reserve porto's beschikbaar voor bijv. defect of als je er een extra nodig hebt.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #31 Gepost op: 22 januari 2013, 18:32:27
Wat een onhandig systeem zeg!...  :-X
Bij ons in Kennemerland (Lees: Noord-Holland district Kennemerland) zijn de porto's op de man uitgereikt, de accu's niet. Einde dienst is dus porto in je locker en de accu in de algemene oplader.
Zo heb je altijd je eigen porto (portonummer etc. ook geregistreerd op naam). Wel zijn er bij elk basisteam een aantal reserve porto's beschikbaar voor bijv. defect of als je er een extra nodig hebt.

Hier in ZaWa (noordholland) ook porto op de man, eigen kastje voor de porto. Daarbij spreeksleutel en burgersetje voor onopvallend gebruik. Alles is op de man, porto, spreeksleutels, accu en oplader. Porto's zijn wel geregistreerd maar verschijnen in het RABS niet met naam.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #32 Gepost op: 22 januari 2013, 22:21:04
In eenheid Rotterdam district ZHZ porto's op de man incl. 3 maten oortjes ( links of rechts ), spreeksleutel, tasje+riemclip en lader + extra accu.
Porto's voorzien van dienstnummer en verschijnen in RABS incl. GPS positie.
Voornamelijk de noodhulp en wijkteams maken gebruik van een lange antenne, overige diensten een korte.
Tevens wat reserve porto's op de bureaus.
Na anderhalf jaar getest/gewerkt te hebben met de Sepura STP8038 kan ik zeggen dat ik zeer tevreden ben over deze porto. Vooral de lange batterijduur is met deze extreme kou een verademing tov de vorige porto: MTH800 van Motorola.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #33 Gepost op: 25 januari 2013, 18:09:07
In eenheid Rotterdam district ZHZ porto's op de man incl. 3 maten oortjes ( links of rechts ), spreeksleutel, tasje+riemclip en lader + extra accu.
Porto's voorzien van dienstnummer en verschijnen in RABS incl. GPS positie.
Voornamelijk de noodhulp en wijkteams maken gebruik van een lange antenne, overige diensten een korte.
Tevens wat reserve porto's op de bureaus.
Na anderhalf jaar getest/gewerkt te hebben met de Sepura STP8038 kan ik zeggen dat ik zeer tevreden ben over deze porto. Vooral de lange batterijduur is met deze extreme kou een verademing tov de vorige porto: MTH800 van Motorola.

Begrijp ik nou dat jullie de GPS functionaliteit van de porto gebruiken en dat die in RABS te zien is ? RABS heeft verder ook nog een terugkoppeling naar CityGIS?
Formeel (is mij uitgelegd) is het verboden om data als zodanig (GPS positie) te verzenden over het netwerk.

Ontopic: volgens ons C2000 beheer wordt er door de expertgroep (wie / waar / wat weet ik niet) ook nagedacht over de Motorola MTP3250.


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #34 Gepost op: 26 januari 2013, 15:05:06
Begrijp ik nou dat jullie de GPS functionaliteit van de porto gebruiken en dat die in RABS te zien is ? RABS heeft verder ook nog een terugkoppeling naar CityGIS?
Formeel (is mij uitgelegd) is het verboden om data als zodanig (GPS positie) te verzenden over het netwerk.

Ontopic: volgens ons C2000 beheer wordt er door de expertgroep (wie / waar / wat weet ik niet) ook nagedacht over de Motorola MTP3250.

Onze porto's zijn in ieder geval zichtbaar in Citygis, foutje van mij. Niet in het RABS icm positie.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #35 Gepost op: 28 januari 2013, 11:40:30
Onze porto's zijn in ieder geval zichtbaar in Citygis, foutje van mij. Niet in het RABS icm positie.

Geeft niet :) Uiteindelijk is het indirect waarschijnlijk wel de RABS die het verwerkt richting GIS denk ik. Wel bijzonder. Omdat het bij ons 'niet mag' is AVLS (voertuigvolgsysteem) via 3g/GRPS verbinding gerealiseerd. Om 'op de man' te kunnen volgen hebben we sinds kort personal locators aan de koppel die ook via een KPN Simkaartje naar de meldkamer rapporteren. Dit gaat via een Falcom Mambo2 locator:



Q88

  • Motorrijder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
Reactie #36 Gepost op: 28 januari 2013, 14:28:06
Goed voor je eigen veiligheid op straat maar wel omslachtig dat het gps signal van de porto niet gebruikt kan/mag worden en je hierdoor met een extra kastje aan je koppel loopt. Zal wel iets te maken hebben met ambtelijke molens  ::)


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #37 Gepost op: 29 januari 2013, 10:40:05
Tsja wij hebben op het werk dezelfde discussie momenteel. Alle wagens kunnen in iedergeval met GPS worden getraceerd, mogelijk gaat dit worden uitgebreid met dit soort kastjes op de man.
Hobby Bobby eenheid Den Haag