Agent in vrije tijd.

Auteur Topic: Agent in vrije tijd.  (gelezen 6928 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Swat

• Gast
Gepost op: 10 maart 2005, 11:56:10
Maar ff wat anders. Mag een agent in zijn eigen burger auto zo'n ding hebben? Dat hij bijv. gebruikt om in privetijd of van werk-huis iemand aan de kant te zetten als het te gek wordt?!

Mag dat dan wel?

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1 Gepost op: 10 maart 2005, 12:18:58
bij mijn weten niet, een agent is geen agent in zijn vrije tijd

dan bellen ze meestal en dan sturen ze een echte politieauto

ze mogen ook hun wapen niet buiten diensttijd dragen
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

7194

• Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 10 maart 2005, 12:20:44
bij mijn weten niet, een agent is geen agent in zijn vrije tijd

Volgens mij is dit wel het geval...

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3 Gepost op: 10 maart 2005, 12:23:41
volgens mij is een agent (in burger)
net als elke andere burger, en heeft dus ook de kans om iemand staande te houden

ze mogen geen gebruik maken van signalering
wapens
en dergelijke

dus ja hij mag iemand staande houden en nee
niet met behulp van dat bordje

tenminste dat denk ik

Gast48368

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 10 maart 2005, 12:47:11
volgens mij is een agent
net als elke andere burger, en heeft dus ook de kans om iemand staande te houden

ze mogen geen gebruik maken van signalering
wapens
en dergelijke

dus ja hij mag iemand staande houden en nee
niet met behulp van dat bordje

tenminste dat denk ik

Voor zover ik weet, is een agent in zijn "vrije tijd" niet een "gewone burger" het fijne weet ik er niet van, maar ook als je wat uithaalt in je vrije tijd als agent, wat niet door de beugel kan, word je zeker aangerekend als agent.

Elles

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 10 maart 2005, 13:58:27
Agent ben je 24 uur per dag. Wat niet betekent dat je in prive-tijd in het verkeer mensen aan de kant gaat zetten voor het uitschrijven van een bekeuring!

Wat redelijk vaak voorkomt is dat collega's in hun eigen tijd bijvoorbeeld de meldkamer bellen als ze achter een auto rijden waarvan de bestuurder mogelijk onder invloed is. In zulke gevallen worden er geuniformeerde collega's naar toe gestuurd. Dit natuurlijk in verband met de veiligheid.

Burgers hebben trouwens niet de bevoegdheid tot 'staande houden' (= het vragen naar de personalia). Wel mogen burgers aanhouden. Dit mag op heterdaad, de aangehoudene dient onverwijld aan de politie te worden overgedragen.

Voor wat betreft de bordjes "politie stop": deze mag niemand in zijn prive voertuig hebben.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #6 Gepost op: 10 maart 2005, 14:17:05
dat bedoelde ik ;)

7194

• Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 10 maart 2005, 14:18:34
Is het wel zo dat een agent in zijn vrij tijd een kenteken mag opschrijven van iemand die "bijvoorbeeld door rood rijdt". En dan later op het werk een bonnetje gaat uitschrijven?

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #8 Gepost op: 10 maart 2005, 17:31:14
Maar ff wat anders. Mag een agent in zijn eigen burger auto zo'n ding hebben? Dat hij bijv. gebruikt om in privetijd of van werk-huis iemand aan de kant te zetten als het te gek wordt?!

Mag dat dan wel?
zo'n ding??

Is het wel zo dat een agent in zijn vrij tijd een kenteken mag opschrijven van iemand die "bijvoorbeeld door rood rijdt". En dan later op het werk een bonnetje gaat uitschrijven?
jah...daar hebben ze in sommige regio's zelfs iets voor geregeld.....de horkenlijn ;) zal dus meestal niet voor een rood licht zijn, maar dat hangt natuurlijk ook weer van de gevaarzetting af....

dat bedoelde ik ;)
hmm...stond toch heel iets anders :P
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #9 Gepost op: 10 maart 2005, 17:39:14
zo'n ding??

jah...daar hebben ze in sommige regio's zelfs iets voor geregeld.....de horkenlijn ;) zal dus meestal niet voor een rood licht zijn, maar dat hangt natuurlijk ook weer van de gevaarzetting af....

hmm...stond toch heel iets anders :P

zo'n ding is een stop politie bordje
en dat er wat anders stond weet ik omdat ik niet wist hoe ik het uit moest leggen