GRIP 3 ProjectX facebook verjaardagsfeestje 16-jarige loopt uit op chaos - Haren 21-09-2012

Auteur Topic: GRIP 3 ProjectX facebook verjaardagsfeestje 16-jarige loopt uit op chaos - Haren 21-09-2012  (gelezen 206335 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Sarixell

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Ik heb recht zicht op de Lifeliner en ambu's (kop van oost, helaas niet op Arriva gebouw) maar net is de Lifeliner geland en mobiele IC ambu aangekomen


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Breaking Nieuws NL ‏@Breaking_NL
Politie: geen bevestiging over eventuele doden bij rellen in #Haren. RT AUB


Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476

@RPSteffens


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Woordvoerder Politie Groningen via RTVNoord is bron van bericht dat de situatie niet onder controle is.

Ik zit live beelden te kijken via ziggo kanaal 30 TV Noord maar wat ik zie is godsgeklaagd.
Wat een stelletje randdebielen zijn daar bezig. Er wordt met van alles gegooid naar de politie/ME.
Borden, fietsen, stenen.... alles zie je voorbij komen.  >:( >:( >:(
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Burgemeester van Haren meldt dat sfeer omslaat
,,We merken dat de sfeer omslaat'', twitterde burgemeester Rob Bats van Haren vrijdagavond. Hij doet daarom een dringend beroep op iedereen om niet naar Haren te komen. ,,Het is niet leuk in Haren'', voegt hij eraan toe. Op de Rijksstraatweg staan bussen klaar om mensen uit Haren weg te halen en naar Groningen te brengen. Dat twittert de politie Groningen. ,,Wees slim en stap in", luidt het advies.

Uitnodiging Facebook
De politie is vrijdagavond in Haren in actie gekomen nadat wat een ludieke bijeenkomst had moeten worden, uitmondde in relletjes. Duizenden jongeren waren naar het Groningse plaatsje gekomen nadat een meisje per ongeluk op Facebook een openbare uitnodiging had gezet om naar een verjaardagspartijtje te komen.

Onder invloed drank en drugs

De gemeente had nog verwoede pogingen gedaan om ervoor te zorgen dat mensen wegbleven uit Haren en dat leek aan het begin van de avond gelukt te zijn. Later kwamen toch nog vele jongeren naar Haren. Sommigen leken zwaar beschonken of onder invloed van drugs.

Complete chaos

Volgens ooggetuigen is het een complete chaos in de Harense wijk. Auto's zijn gesloopt, schuren in tuinen van bewoners werden opengebroken en er is met dranghekken, vuurwerk en flessen gegooid. De ME voerde charges uit. Over gewonden was rond 22.00 uur nog niets bekend.

Afritten A28 afgesloten
De politie heeft op de A28 in de buurt van Haren diverse op- en afritten afgesloten om te voorkomen dat er meer mensen naar Haren komen. Het gaat om op- en afritten bij Haren, Groningen-Zuid en Eelde, aldus een woordvoerder van de ANWB.

http://www.binnenlandsbestuur.nl/bestuur-en-organisatie/nieuws/burgemeester-van-haren-meldt-dat-sfeer-omslaat.8502103.lynkx


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Die verslaggever van RTV Noord blijft trouwens best koel:"Zouden jullie niet gewoon naar huis toe gaan? Doe normaal joh, ga naar huis"




jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Er zijn gelukkig genoeg Beelden en Foto's voor opsporing   O0
Met Vriendelijke Groet.....


kroezy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 170
  • Volg me ook op twitter @112mani
    • 112mani
p2kflex
23:30:30 21-09-12-ALPHA-Graag tel contact AC (spoed)
0400108BRW Veiligheidsregio Groningen (Persoonlijke code Meldkamer)
Volg me ook op twitter @112mani


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316


Het verplaatst zich. Nieuwe gebied