GRIP 3 ProjectX facebook verjaardagsfeestje 16-jarige loopt uit op chaos - Haren 21-09-2012

Auteur Topic: GRIP 3 ProjectX facebook verjaardagsfeestje 16-jarige loopt uit op chaos - Haren 21-09-2012  (gelezen 206557 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Morcik, waar haal jij de info vandaan dat er toch een feestje zou gegeven worden op het voetbalveld met bands? Er is juist luid en duidelijk gezegd in de media dat er GEEN feest is en er GEEN optredens zouden plaats vinden. Al die oproepen dat er band zouden komen waren oproepen die als grap bedoelt waren (net als de leuke foto's van de bebordingen die op de eerste pagina's stonden. Ja er was een voetbalveld aangewezen als ruimte, maar dit is (volgens de verklaringen die ik gehoord heb van de burgemeester en consorten) bedoelt geweest dat mocht het te druk worden op de straat dat ze hier de mensen neer konden zetten. Op een voetbalveld kan je een stuk minder kapot maken dan in een woonwijk.

Dat de beslissing genomen werd om te gaan vegen kwam mijns inziens omdat er niemand naar het veld heen ging (verklaringen van "bezoekers" dat het niet te vinden was, dat men toch in de straat wilde kijken etc) en dan moet je kiezen. Waar die DJ vandaan kwam is mij een beetje vreemd en zou mij niet vreemd zijn als dit ook een twitter gerucht was (net als dat van dat meisje).

Had men hier anders moeten ingrijpen, misschien. Echter bedenk wel dat er een groot deel van de mensen zelf zo dom is geweest om die kant op te gaan terwijl er overal werd gezegd dat er geen feest is en mensen niet moeten komen. Zo zie je maar dat blijkbaar nog een boel mensen kind zijn of zich als kind gedragen, want die doen ook vaak het tegenover gestelde van wat een ouder zegt.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Ben net thuis na een lange dienst. Heb niet op linie gestaan in Haren, maar wel gezien wat er allemaal vernield/geplundered is.  >:( Wat een chaos, maar nu eerst een bed.
Digitaal onderzoek


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
"In hoeverre is ook de media hier niet debet aan door die kleine fout in de publiciteit te brengen. Ieder nuchter mens kan op zijn twee vingers nagaan die die uitnodiging een foutje was en die meid niet heel nederland uitnodigt op haar feestje", zei in reactie mijn vrouw.
Beetje logisch nadenken svp !!!  O0


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Ik reed gisteravond van de schietvereniging naar huis en luisterde naar Radio Veronica. Ook daar was de sfeer "wat is dit leuk, ga lekker gezellig naar Haren." Dat was zo rond kwart voor 10.

Ik denk dat (ook gezien de reactie van DJ Timur van 3FM) iedereen denkt dat dit soort dingen allemaal maar moet kunnen zonder zich vantevoren druk te maken over de gevolgen. Amersfoort en Gouda staan alweer gepland. Ik denk dat het tijd wordt voor een andere aanpak. A.i: Mossberg 600 met rubberkogels. Kan dat eencellige volk dansen op die beat. Want normaal optreden, helpt dus niet.
Dus dit soort ongein afleren op de harde manier. Gooi Amersfoort en Gouda maar een avondje dicht. Avondklok en al wat zich zonder geldig excuus op straat vertoont oppakken.

Hard, maar noodzakelijk. Schade in Haren loopt in de miljoenen.


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Het is daadwerkelijk schandalig hoe dit uit de hand heeft kunnen lopen. Het feest werd niet onderschat wordt er gezegd, maar hoe heeft het dan toch kunnen gebeuren dat er vele particulieren nu met schade zitten..? Ik denk dat iedereen de opkomst richting het "feest" heeft onderschat. Ikzelf ook ! Wie verwacht nou dat er daadwerkelijk duizenden idioten zich genoodzaakt voelen, om een feestje van een voor hen vreemde, bij te wonen?
Helaas zal deze rel, welke ook weer de nodige media-aandacht krijgt, door kwaadwillenden worden aangegrepen, om vaker dit soort "Project X" feestjes te verkondigen, omdat niemand hen iets kan maken. Het aantal aanhoudingen wat vanacht is verricht, valt in het niet bij de schade welke is veroorzaakt.
Ik ben dan ook bang, dat dit soort acties vaker zullen voorvallen, puur omdat je geen grip hebt op de gehele situatie. Men maakt een vals Facebook-account aan, verkondigt daar een feest, nodigt duizenden mensen uit, maar niemand kan verantwoordelijk worden gehouden.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
RTV Noord is al vanaf 8 uur bezig met een verslag van de rellen in Haren. (radio)
Om 10:00 volgt er een extra TV uitzending over Haren.

www.rtvnoord.nl

Op dit moment zijn de winkeliers bezig puin te ruimen. Sommigen vergelijken het met de oorlog.
Er is enorm veel schade. Een ijssalon gooit al zijn ijs weg omdat men bang is dat er glassplinters in het ijs zitten.
De oproep om naar Haren te komen om mee te helpen op te ruimen wordt door de gemeente afgeraden.

Het gekke is dat rtvnoord meldt dat er intussen 15000 mensen te kennen gegeven hebben te komen en rtvnoord vind dit een mooi gebaar.  :o
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Vanmiddag zijn er 2 info-bijeenkomsten, een voor de inwoners om 2 uur en een voor de ondernemers om half 6.
Ook slachtofferhulp zal hierbij aanwezig zijn. De gemeente heeft een telefoonnummer open gesteld voor mensen die hun verhaal kwijt willen, slachtofferhulp nodig hebben of schade willen melden.

Zojuist 2 interviews op rtvnoord, een van een heftig geemotioneerde winkelier. Deze had de rolluiken laten zakken en zat in het donker met een brandblusser en een ijzeren staaf in zijn handen klaar om de eerste beste die binnen kwam zijn kop eraf te slaan. Een tweede was een puber uit Hoogezand die helemaal in elkaar geslagen was door de ME. Hij had overal pijn en was ook door een hond in zijn been gebeten. Deze simpele ziel wist te melden dat hij alleen voor de gezelligheid en de leuke bands (feest) naar Haren was gekomen. Hij vond het abnormaal dat hij zo behandeld was want hij was in het verleden geopereerd aan zijn rug en had een brug die geplaatst was in zijn rug. Daar had de ME toch wel rekening mee kunnen houden.  :-X
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Had die maar moeten opzouten!!!  >:( >:(

No mercy idd!

Een gewaarschuwd mens telt voor TWEE! Maar ja.....  ::)
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Had die maar moeten opzouten!!!  >:( >:(

Ho, wacht even. Dat waren zijn woorden hoor, niet de mijne.  ;)

Voordat we elkaar verkeerd begrijpen.  98uiye
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
"In hoeverre is ook de media hier niet debet aan door die kleine fout in de publiciteit te brengen. Ieder nuchter mens kan op zijn twee vingers nagaan die die uitnodiging een foutje was en die meid niet heel nederland uitnodigt op haar feestje", zei in reactie mijn vrouw.
Beetje logisch nadenken svp !!!  O0

Een sterk gevoel van schaamte treft mij bij het zien van deze beelden. Is dit het volk dat dezelfde normen en waarden mee krijgt met de opvoeding, met hetzelfde paspoort? Is dit het volk wat een steentje bijdraagt aan de dingen waar Nederland goed in is? Is dit het volk wat de VOC mentaliteit moet waarborgen? Waar, in hemelsnaam, haalt dit volk de gedachte vandaan om een avond los te gaan op een feest waar je van te voren wist dat er geen feest was!

Zover ik heb begrepen is social media in de gaten gehouden door de politie en toch heeft dit zo uit de hand kunnen lopen. Wat als dit een fenomeen gaat worden wat een paar keer per jaar de kop op gaat steken in den lande.

Zelf denk ik dat de politie wat meer middelen toebedeeld had mogen worden, zoals rubberen kogels, traangas etc. Dat laatste is natuurlijk ook een probleem in een woonwijk. Ik denk dat hier nog lang over nagepraat zal worden. Hopelijk komt er een onderzoek door de Onderzoeksraad.