GRIP 3 ProjectX facebook verjaardagsfeestje 16-jarige loopt uit op chaos - Haren 21-09-2012

Auteur Topic: GRIP 3 ProjectX facebook verjaardagsfeestje 16-jarige loopt uit op chaos - Haren 21-09-2012  (gelezen 206559 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Een sterk gevoel van schaamte treft mij bij het zien van deze beelden. Is dit het volk dat dezelfde normen en waarden mee krijgt met de opvoeding, met hetzelfde paspoort? Is dit het volk wat een steentje bijdraagt aan de dingen waar Nederland goed in is? Is dit het volk wat de VOC mentaliteit moet waarborgen? Waar, in hemelsnaam, haalt dit volk de gedachte vandaan om een avond los te gaan op een feest waar je van te voren wist dat er geen feest was!

Zover ik heb begrepen is social media in de gaten gehouden door de politie en toch heeft dit zo uit de hand kunnen lopen. Wat als dit een fenomeen gaat worden wat een paar keer per jaar de kop op gaat steken in den lande.

Zelf denk ik dat de politie wat meer middelen toebedeeld had mogen worden, zoals rubberen kogels, traangas etc. Dat laatste is natuurlijk ook een probleem in een woonwijk. Ik denk dat hier nog lang over nagepraat zal worden. Hopelijk komt er een onderzoek door de Onderzoeksraad.

Weet je wat het is? 99,9% zal dit gedrag ook afkeuren. Wat dat betreft valt het wel mee met het Nederlandse volk.

Waar het mij om gaat is die paar promille debielen die steeds de kern vormt van alle onheil en ongein. Voor wie bij ieder festijn of iedere voetbalwedstrijd ...tig man/vrouw politie klaar moet staan. Die weten heel geroutineerd hoe ze uit de klauwen van de politie moeten blijven en zijn immer lachende derde.

Daarom geloof ik net als jij ook veel meer in harder optreden op het moment zelf en veel meer inzet van aanhoudingseenheden, dan terughoudend optreden en 'achteraf bekijken we de camerabeelden wel'. Ik gun die imbecielen gewoon niet dat ze achteraf de grootste lol hebben over wat ze straffeloos hebben kunnen doen.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
En terwijl de inwoners van Haren en de gemeente er alles aan doen om de rotzooi op te ruimen is project Clean X nog vollop aan de gang. Op radio Noord zojuist een interview met de starters van dit initiatief, een paar studenten uit Groningen. Door de PRAXIS is toegezegd dat ze een aantal karren met viooltjes ter beschikking wordt gesteld. Deze zullen gebruikt worden om Haren er mooier uit te laten zien en de pijn te verzachten.

Kennelijk gaat er in de communicatie tussen de gemeente en de "rampenzender" RTVNoord iets grandioos mis.
De inwoners van Haren zitten niet te wachten op deze goedbedoelde akties.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


sylvester1986

  • Gast
Een tweede was een puber uit Hoogezand die helemaal in elkaar geslagen was door de ME. Hij had overal pijn en was ook door een hond in zijn been gebeten. Deze simpele ziel wist te melden dat hij alleen voor de gezelligheid en de leuke bands (feest) naar Haren was gekomen. Hij vond het abnormaal dat hij zo behandeld was want hij was in het verleden geopereerd aan zijn rug en had een brug die geplaatst was in zijn rug. Daar had de ME toch wel rekening mee kunnen houden.  :-X
Het is inderdaad een simpele ziel, want men was toch duidelijk dat er GEEN feest was en toch gaat hij er heen en als je er dan nog bent als de rellen beginnen, dan is van medelijden geen sprake bij mij.


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Ho, wacht even. Dat waren zijn woorden hoor, niet de mijne.  ;)

Voordat we elkaar verkeerd begrijpen.  98uiye

Had ik begrepen  O0 98uiye 98uiye
Met Vriendelijke Groet.....


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Even een vraagje....

Hoe kan het dat een verslaggever van RTVNoord klappen kreeg van een ME-er?
Deze man, rond de 45 á 50 jaar, was duidelijk herkenbaar als verslaggever, stond niet tussen de menigte en had een hesje aan met als opschrift "Pers". Waarschijnlijk ook in het bezit van een microfoon en zendinstallatie (getuige het live-verslag).
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Even een vraagje....

Hoe kan het dat een verslaggever van RTVNoord klappen kreeg van een ME-er?
Deze man, rond de 45 á 50 jaar, was duidelijk herkenbaar als verslaggever, stond niet tussen de menigte en had een hesje aan met als opschrift "Pers". Waarschijnlijk ook in het bezit van een microfoon en zendinstallatie (getuige het live-verslag).
Heb het zelf niet zien gebeuren, maar wel tweets gezien dat hij achteraf zelf zou hebben aangegeven niet op een praktische plek te staan..?


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Heb het zelf niet zien gebeuren, maar wel tweets gezien dat hij achteraf zelf zou hebben aangegeven niet op een praktische plek te staan..?

Tjsaaaa... dan kan je in de hectiek wel is een mep ontvangen  ;)
Met Vriendelijke Groet.....


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Heb het zelf niet zien gebeuren, maar wel tweets gezien dat hij achteraf zelf zou hebben aangegeven niet op een praktische plek te staan..?

Tjsaaaa... dan kan je in de hectiek wel is een mep ontvangen  ;)

Nogmaals, ik blijf het vreemd vinden dat iemand die niet tot de doelgroep hoort en duidelijk herkenbaar is als verslaggever een mep krijgt. Dit hoort toch niet te gebeuren of is het de hectiek waardoor ook een ME-er ook wel eens een misslag kan begaan? Ik geloof niet dat de verslaggever er een groot probleem van maakt. Daar lijkt hij mij het persoon niet voor.

Even de persconferentie kijken. (die begint zo)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV
mijn idee

Die twee studenten en die DJ timor aansprakelijk stellen, die hebben willens en wetens dit gedaan. Dat meisje niet.

En ieder (jeugd, opa, of journalist) die daar verschijnt en ziet ME daar staan, wat verwacht je dan. Dat ze flyers gaan uitdelen om je te verzoeken naar huis te gaan.

Mooiste wat ik net las hier, dat de ME wel even rekenschap kon houden dat die aan zijn rug was geoppereerd.  hmmm... right, geef je medisch dossier maar even.. zucht.
Sorry, ik woon in Groningen, Haren is een heel leuk plaatstje wat tegen Groningen aanligt.
Van mij uit hadden ze allemaal zo mogen uitzien.

 maar dat mag je natuurlijk niet zeggen :)

foto Nu.nl (denk als er een tweet knop op zit dat je dus dat gewoon vrij mag verspreiden)


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Nogmaals, ik blijf het vreemd vinden dat iemand die niet tot de doelgroep hoort en duidelijk herkenbaar is als verslaggever een mep krijgt. Dit hoort toch niet te gebeuren of is het de hectiek waardoor ook een ME-er ook wel eens een misslag kan begaan? Ik geloof niet dat de verslaggever er een groot probleem van maakt. Daar lijkt hij mij het persoon niet voor.

Even de persconferentie kijken. (die begint zo)

Leer mij (sommige) pers kennen... Ik weet niet of het nu ook het geval was, maar ook als je een hesje draagt en een camera hebt, je op dat moment even te luisteren naar de bevelen van de politie. Volg je deze niet op? Dan krijg je een hint...