GRIP 3 ProjectX facebook verjaardagsfeestje 16-jarige loopt uit op chaos - Haren 21-09-2012

Auteur Topic: GRIP 3 ProjectX facebook verjaardagsfeestje 16-jarige loopt uit op chaos - Haren 21-09-2012  (gelezen 206555 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

superfly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Ho, wacht even. Dat waren zijn woorden hoor, niet de mijne.  ;)

Voordat we elkaar verkeerd begrijpen.  98uiye

Zijn ook niet jou woorden, heb bewuste jongere ook gehoord en moet toch wel lachen over zoveel domheid,en het ergste hij geloofde zelf wat ie zei, en zo heb ik meer uitspraken van jongeren gehoord het was hun schuld niet, maar de politie had schuld zij wilde gewoon een feest, dat dat er niet was deed gewoon niet terzake, want facebook en twitter zeiden dat er feest was en dat moest genoeg zijn.


Bjorndh

  • Informatiemanagement Rode Kruis
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 918
250 man me ingezet.
40man ae.
ambulance en meerdere politie wagens zwaar beschadigd.
extreem veel geweld gebruikt.
Freelance persfotograaf, Informatiemanagement Rode Kruis


Dimeg

  • Brandweervrijwilliger
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
Leer mij (sommige) pers kennen... Ik weet niet of het nu ook het geval was, maar ook als je een hesje draagt en een camera hebt, je op dat moment even te luisteren naar de bevelen van de politie. Volg je deze niet op? Dan krijg je een hint...

mensen nemen geen genoeg met 'NEE'  als antwoord lijkt het.. als de politie meldt dat je niet daar mag zijn..

daarnaast ben ik wel benieuwd naar de afzonderlijke mensen. Zijn dit brave burgers die verdwaald zijn, of zitten hier vaker geziene relschoppers tussen die een buitenkansje zagen ?


Rutger

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 820
In de uitzending van RTV Noord gaf de betreffende verslaggever toch wel een ander beeld. Volgens hem stond hij bij een woning volledig herkenbaar als verslaggever en gaf de ME'er bijvoorbeeld aan al 20 keer een waarschuwing aan hem te hebben gegeven terwijl dit geen enkele keer was gebeurd.
Volgens hem toch meer een erg actieve ME'er vol adrenaline.


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
In de uitzending van RTV Noord gaf de betreffende verslaggever toch wel een ander beeld. Volgens hem stond hij bij een woning volledig herkenbaar als verslaggever en gaf de ME'er bijvoorbeeld aan al 20 keer een waarschuwing aan hem te hebben gegeven terwijl dit geen enkele keer was gebeurd.
Volgens hem toch meer een erg actieve ME'er vol adrenaline.
Dan nog, het is gewoon een gevaarlijke plaats waar je staat. Als ik daar had gestaan had ik ook een tik gekregen. Dat is het risico als je daar gaat staan. Hij had ook een straatje verder kunnen gaan staan, maar ja, dat verkoopt minder hé :-X


Dirtdiver

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 469
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-19684708

 party invitation which went viral on Facebook ended in rioting and injury after thousands of revellers descended on a small town in the Netherlands.

Haren had been braced for trouble all week after what should have been an invite to a small-scale celebration was passed on to 30,000 people.

The girl whose 16th birthday was being celebrated had not set her Facebook event to "private".

Riot police broke up crowds of revellers who flocked to the town.

The girl who issued the invitation fled her home on Friday, hours before at least 3,000 people turned up in Haren - a town of just under 19,000 near the city of Groningen.

 
Up to 600 riot police were deployed "She posted the invitation on Facebook and sent it to friends, who then sent it to other friends and soon it spread like wildfire across the internet," Groningen police spokeswoman Melanie Zwama told AFP news agency.

Hundreds of riot police were deployed to control the crowds and they were pelted with bottles and stones, as well as flower pots even bicycles, the Dutch news agency ANP reports.

At least six people were hurt and 20 arrests were made as rioters vandalised and looted shops, setting a car on fire and damaging street signs and lamp-posts, according to Reuters news agency.

Among the crowds could be seen revellers wearing T-shirts marked "Project X Haren" after Project X - a film released earlier this year about a party which grows out of control.

Some revellers accused the police of over-reacting.

A new Facebook page has since been created called "Project Clean-X Haren" to clear up after Friday night's disturbances. It had more than 17,000 "likes" as of Saturday morning.


Rutger

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 820
Dan nog, het is gewoon een gevaarlijke plaats waar je staat. Als ik daar had gestaan had ik ook een tik gekregen. Dat is het risico als je daar gaat staan. Hij had ook een straatje verder kunnen gaan staan, maar ja, dat verkoopt minder hé :-X

Tuurlijk is het een plek met risico maar een volledig herkenbare verslaggever (met blauw hesje) buiten de menigte kun je toch wel op z'n benen laten staan ipv neer te slaan.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Niet genoeg geweld tegenover de relschoppers. Ik ben absoluut geen voorstander van geweld, maar wie het zo extreem uitlokt en zoveel schade veroorzaakt, mag van mij worden neergeknuppeld !! en HARD !!
O0 O0 O0 100% mee eens.

Verder: alle personen die aangehouden zijn in Haren en alle personen die nog aangehouden gaan worden volledig financieel kaalplukken. WAL-GE-LIJK dit en de personen die dit hebben gedaan mogen keihard aangepakt worden.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


mrveurope

  • HV geïnteresseerde systeembeheerder ICT
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
Die blauwe plekken zitten er maar drie weken en het gips mag er na een week of 6 tot 12 wel af...

Die harde kern pakken en ze alle schade laten betalen, daar zijn ze nog wel 20 jaar mee zoet. Kunnen ze hun kinderen uitleggen dat ze zo krap zitten omdat pappa 10 jaar geleden... Bovendien, de types die gepakt konden worden zullen wellicht dan ook niet zo vriendschappelijk meer zijn met de lieden die er slinks wel mee weggekomen zijn.

Het is misschien niet de directe de "vergelding" die "de maatschappij" wil, maar wellicht op den duur wel effectiever.


superfly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Tuurlijk is het een plek met risico maar een volledig herkenbare verslaggever (met blauw hesje) buiten de menigte kun je toch wel op z'n benen laten staan ipv neer te slaan.

Opname van bewuste incident gehoord op RTV Noord en moet zeggen betreffende journalist geeft dat later ook wel toe hij had daar eigenlijk niet moeten zijn toen ME actie ondernam en om dan in de hitte van een sweep een me-er herhaalde malen te vraagen waarom en je een andere kant op wil ipv de kuierlatten te nemen de kant op die de ME wil, dan krijg je zoiets, hij heeft verder ook geen wrok jegens politie denk ik.