GRIP 3 ProjectX facebook verjaardagsfeestje 16-jarige loopt uit op chaos - Haren 21-09-2012

Auteur Topic: GRIP 3 ProjectX facebook verjaardagsfeestje 16-jarige loopt uit op chaos - Haren 21-09-2012  (gelezen 206844 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Een evenement heeft niet voor niets maanden nodig aan voorbereiding, helemaal als er 15 duizend man wordt verwacht.
Als je dat in 6 uur wilt gaan proppen loopt het nog veel en veel meer uit de hand.


BMHstudent

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 29


Onger Oensien

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 431
Geweldig, zo wordt het de recherche makkelijker gemaakt:

http://www.dumpert.nl/mediabase/6365891/77aa23cd/haren_hooligans_in_highres.html

Op Geenstijl.nl staan de namen al van een aantal. Ik mag toch hopen dat die deze week even op brood en water gezet worden.


Rutger

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 820
Tuurlijk, nu is het weer de schuld van de gemeente. Ga toch weg, die gasten hadden daar niks te zoeken. Het zou een beetje fraai worden als de overheid altijd maar feestjes moet gaan organiseren omdat de jeugd dat daar en daar wil. Er is in Groningen stad genoeg te doen voor de jeugd. Al die gasten hadden daar helemaal niks te zoeken gisteren. Niemand niet.

Hoe kom je er bij dat dit de schuld van de gemeente zou zijn?
Wat mij betreft mag de gemeente zich echter wel afvragen wat ze beter hadden kunnen doen, hoe hadden ze deze massale opkomst beter kunnen stroomlijnen?
Zo was er wel een voetbalveld waar ze de menigte naartoe wilden hebben, de bewegwijzering was alleen (nagenoeg) niet aanwezig.
Leren van het verleden verbetert de toekomst!


devilfish

  • Moleculair bioloog - geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 109
Op Geenstijl.nl staan de namen al van een aantal. Ik mag toch hopen dat die deze week even op brood en water gezet worden.

Ik denk dat je daar heel voorzichtig mee moet zijn. Als iemand verkeerd wordt geïdentificeerd kan dat enorme schade opleveren voor een onschuldig persoon.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Ik had gisteravond niet de behoefte om dit onderwerp te volgen.
Ik zal proberen straks mijn licht te laten schijnen over dit afgrijselijke gebeuren.
Zit nu het hele onderwerp te lezen en 1 ding valt mij wel op en dat is onderstaande deel.

En wat ik me ook afvraag: was de burgemeester niet op de hoogte dat voetbalhooligans gepland hadden om die kant op te gaan?
Want dat hoorde ik al in de middag.


Mijn vraag aan MORCIK is dan ook.
Toen jij deze informatie te horen kreeg heb je dan ook al is het via Meld Misdaad Anoniem hier melding van gemaakt ?

Mocht je je antwoord liever via PB delen dan heb ik daar ook geen moeite mee maar naar mijn bescheiden mening moet je
als je deze in mijn ogen zeer relevante informatie ontvangt en het is betrouwbare informatie melden bij Politie en/of Justitie.
Ik zou er persoonlijk niet van uit gaan dat men deze informatie al heeft en het niet melden. Liever iets te veel melden dan zwijgen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Volgens mij begrijp jij het niet zo goed. Zonder dat figuren als jij ons op hetzelfde niveau gaat zitten plaatsen als die gekken en ons beschuldigd van ophitserij?

Waar haal je het lef vandaan?  >:(

Dit hier onder wordt elke ander voor opgepakt als zijnde aanzetten tot geweld en/of verstoring van de openbare orde,


Van mij uit hadden ze allemaal zo mogen uitzien.

 maar dat mag je natuurlijk niet zeggen :)

foto Nu.nl (denk als er een tweet knop op zit dat je dus dat gewoon vrij mag verspreiden)
Het vetgedrukte doet daar niets aan af.


Waar ik het lef vandaan haal, uit mijn opleiding die ik ooit heb mogen volgen. Ik snap best dat er wordt gediscuseerd uit emotie, maar daarin gaan we soms iets te ver in mijn ogen.

Verder hield ik mijn commentaar in de groep en niet op de man.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Eigenlijk weet ik niet wat ik hierover moet schrijven.
We leven in een tolerant land met vrede en we zijn een neutraal land.
We hebben politieke partijen waar iedereen zich bij aan kan sluiten.
Er is zelfs een partij die mensen in een hokje plaatst en daar ook een film over maakt.
Als ik naar deze beelden kijk weet ik niet waar de dreiging vandaan komt maar een turk of marokaan heb ik niet gezien. Nee, daarentegen zie ik een hoop eencelligen die de boel moeten vernielen en lopen te zieken.
Het gezag ondermijnend. Elke nietsnut die daar geweest is om een "feestje" te houden waar geen feest was, daarvan hoop ik dat ze de gevolgen nog jaren zullen merken. En voor alle hulpverleners, ondernemers en inwoners van Haren wens ik dat ze er weer snel bovenop komen. Dit zullen zij vooral nooit vergeten.
Naar welke radiozender ik ook luisterde, allemaal hadden ze het erover. Ga naar Haren! Ook hun moeten de hand in eigen boezem steken. Dit doe je niet!
Het wordt echt eens tijd dat er heeeel hard opgetreden wordt tegen opruien, mee doen aan dit soort "evenementen", vernielingen en plunderingen. Helaas zullen er weer een paar zijn die de dans ontspringen en dat zijn dan ook in mijn ogen de ergste criminelen. Het is dat ik het geld er niet voor heb, maar ik schaam me ervoor om ook Nederlander te zijn.
Iedereen weet het, de jeugd heeft de toekomst. Nou, als dit de toekomst moet wezen dan geef mijn portie maar aan fikkie.
En dan het gezin en Mearthe, die arme mensen zijn voor het leven getekend, alleen door een foutje van haar op 15 jarige leeftijd!! Droevig.
Ik hoop dat de inwoners en ondernemers van Haren haar dit willen vergeven.

Al die simpele zielen die naar Haren wilden vertrekken hadden ook een andere ludieke aktie kunnen bedenken, stuur een kaartje. Daar had je ook de wereld mee bereikt. Maar dit was natuurlijk niet in ze opgekomen.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


wmgroep

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Ik vond dit wel passen voor deze ProjectX |
Bron: Facebook : https://www.facebook.com/johan.jongepier

Project X en het einde van internet.
De meest logischere verklaring voor waarom het zo uit de hand kon lopen met dat feestje in Haren is dat de politie het bewust heeft laten escaleren. Anders had men niet van te voren geroepen dat de ME van de partij is, want dat trekt juist hooligans. Kennelijk wilden ze die graag uit nodigen.
De vraag moet dus zijn "waarom liet de politie dit zo erg uit de hand
lopen?" of nog gedefinieerder: waarom moest project x Haren een puinzooi worden? Wie heeft er belang bij?
Om te weten wat ze hier mee willen bereiken moet je kijken naar welke richting het beschuldigende vingertje gaat wijzen, namelijk richting de sociale media.
Je kan er donder op zeggen dat er straks wetten en regels gaan komen die de vrijheid waarmee wij sociale media gebruiken in rap tempo beperkt zullen gaan worden. We gaan China achterna, jongens, ik ga je zeggen!!!!
NL heeft gister z'n 'reichstagbrandje' gehad en de gevolgen zullen dan ook identiek zijn: wetten die vrijheden van burgers beperken en macht van bepaalde politieke figuren vergroten.
Opstelten heeft bewezen veel geleerd te hebben van de strategie van de Storm Abteilung. Dat waren een soort Duitse hooligans die overal amok maakte, zodat het volk ging roepen dat de overheid er wat aan moest doen, terwijl die SA-hooligans juist in opdracht van de een politicus handelde, namelijk Hitler.
Ik heb zo'n vermoeden dat project x Haren ook zo iets is.
Mochten zo meteen de politici gaan kakelen dat de sociale media aangepakt moet gaan worden, dan weet je dat ik gelijk heb!