GRIP 3 ProjectX facebook verjaardagsfeestje 16-jarige loopt uit op chaos - Haren 21-09-2012

Auteur Topic: GRIP 3 ProjectX facebook verjaardagsfeestje 16-jarige loopt uit op chaos - Haren 21-09-2012  (gelezen 208010 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Voor een ieder:

https://www.facebook.com/projectxfaces

De pagina om alle gezichten van Project X in Haren kenbaar te maken.

Wij zijn niet aansprakelijk voor alle geplaatste materialen door de leden van deze pagina. Mocht u iemand herkennen bel dan 0900 8844 of stuur een bericht


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Ik vond dit wel passen voor deze ProjectX |
Bron: Facebook : https://www.facebook.com/johan.jongepier

Project X en het einde van internet.
De meest logischere verklaring voor waarom het zo uit de hand kon lopen met dat feestje in Haren is dat de politie het bewust heeft laten escaleren. Anders had men niet van te voren geroepen dat de ME van de partij is, want dat trekt juist hooligans. Kennelijk wilden ze die graag uit nodigen.
De vraag moet dus zijn "waarom liet de politie dit zo erg uit de hand
lopen?" of nog gedefinieerder: waarom moest project x Haren een puinzooi worden? Wie heeft er belang bij?
Om te weten wat ze hier mee willen bereiken moet je kijken naar welke richting het beschuldigende vingertje gaat wijzen, namelijk richting de sociale media.
Je kan er donder op zeggen dat er straks wetten en regels gaan komen die de vrijheid waarmee wij sociale media gebruiken in rap tempo beperkt zullen gaan worden. We gaan China achterna, jongens, ik ga je zeggen!!!!
NL heeft gister z'n 'reichstagbrandje' gehad en de gevolgen zullen dan ook identiek zijn: wetten die vrijheden van burgers beperken en macht van bepaalde politieke figuren vergroten.
Opstelten heeft bewezen veel geleerd te hebben van de strategie van de Storm Abteilung. Dat waren een soort Duitse hooligans die overal amok maakte, zodat het volk ging roepen dat de overheid er wat aan moest doen, terwijl die SA-hooligans juist in opdracht van de een politicus handelde, namelijk Hitler.
Ik heb zo'n vermoeden dat project x Haren ook zo iets is.
Mochten zo meteen de politici gaan kakelen dat de sociale media aangepakt moet gaan worden, dan weet je dat ik gelijk heb!
Mag ik even lachen? Zeer slechte argumentatie (als de sociale media aangepakt gaan worden heb ik gelijk, sure) en alsof wij de overheid/politie in één groot complot zitten. Daaaag. Ik zit bij de politie omdat ik boeven wil vangen en de burger wil beschermen, niet omdat ik zo graag het poppetje van Opstelten wil zijn om namens één of andere zogenaamde Hitler te dienen.

Als ik ME zie dan krijg ik totaal geen neiging om te rellen... oja wacht, ik ben natuurlijk onderdeel van het complot. Biertje iemand?


Merijn V

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 116
Allereerst wil ik aangeven dat ik het ongelooflijk en afschuwelijk vind wat er daar gebeurd is. En ik ben het eens met de meest van jullie dat de mensen daar niets te zoeken hadden en allemaal enkel uit waren op sensatie.

Echter dit was bekend… Er is niet voor niets  donderdag een persconferentie gehouden, er waren dranghekken, straatnaambordjes waren verwijderd en er werd zo was aangegeven ME achter de hand gehouden. Maar er werd niets georganiseerd om de mensen bezig te houden. De menigte was, zoals verwacht gekomen, stond doelloos achter de dranghekken en wachtte op wat er komen ging. Dit blijkt ook uit de radio verslagen waarin wordt aangegeven dat de mensen zich verveelde. En dan hoef je maar een paar raddraaiers te hebben…. Dat zou men inmiddels toch moeten weten naar aanleiding van de strandrellen en diverse voetbal rellen.

Helaas ging het zoals verwacht, wees nou gewoon eerlijk, weer mis. Maar helaas ook kan ik persoonlijk niets anders concluderen dan dat de overheid tekort geschoten is.  Nee, we organiseren geen feest, we roepen op wel om niet te komen, we zetten wel de ME klaar en hebben alle ingrediënten om gezellig een potje te matten met een paar oproerkraaiers en heel veel minderjarige, door deze samenleving afgeleverde, niet beter wetende meelopers! En vervolgens zijn we weer allemaal heel verbaasd dat het “toch” misging en hebben we nu weer alle tijd om persconferenties te geven en weet ik het hoeveel rechercherus in te zetten om alles uit te zoeken. We dempen de put als het kalf verdronken is en het boeltje van de Harense burger gesloopt is.

Had alle toegangswegen naar Haren afgesloten met de toch als bestelde politie, Had voor bijvoorbeeld 538 gebeld voor dringende organisatie assistentie en één of twee podium wagens + 2 DJ-s, had ToyToy dixi gevraagd om 100 toiletten, had Workx gevraagd voor 200 hekken  en had dat verlaten voetbal veld 1 gebruikt als parkeerplaats en veld 2 als feest veld. Had die 40 rechercheurs of gewoon een grote particulier beveiliger ingezet om voor 10 euro pp iedereen het terrein op te laten en had de toch al gereedstaande ggd of sigma ingezet als EHBO post. En dan ontbreekt er één ding in bovenstaande en dat zijn de drank karren. En dat klopt die heb je dus niet nodig, alleen water was genoeg geweest. Wedden dat iedereen het gauw zat was en niet dronken en druppelsgewijs het terrein weer verlaten had. En roep nou niet dat voorgaande niet in 6 uur te regelen is want dat was ook niet nodig, er al een week bekend dat er iets zou gaan gebeuren in Haren en als je echt wil, kan je met bovenstaande bedrijven, in een week heel veel regelen ook zonder er ruchtbaarheid aan te geven.  En natuurlijk had het de samenleving geld gekost en was er schade aan het voetbalveld ontstaan maar waarschijnlijk veel minder als nu.

Hopelijk gaat de overheid, net als alle daar aanwezige, zelfreflectie toepassen. Maar gaat overheid uit deze reflectie hopelijk de lering trekken dat je in deze moderne tijd net als het bedrijfsleven “out of the box” moet denken om hedendaagse ongewenste situaties met bijbehorend idioot publiek de baas te kunnen en te blijven.  Zij pretenderen namelijk verantwoordelijk te zijn voor u en mijn veiligheid maar die kunnen ze met het huidige beleid absoluut niet garanderen, zo is helaas maar weer gebleken.


djidee

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 38
^^

Dus voortaan als ik een feestje wil, gewoon even facebook inzetten en mijn lokale gemeente kan dan mooi een terrein, vermaak etc regelen? Lijkt me een prima deal  :-X

Lik op stuk dus. Er was geen feestje, dus je hebt er niets te zoeken. Volgende keer zo'n dorp maar compleet afgrendelen. Rotzooischoppers van nu proberen te achterhalen en straffen (> 3 dagen schoffelen als het even kan)....

En hoop vooral op een stuk reflectie van veel betrokken:
- iedereen die daar was (of wiens zoon/dochter daar was indien minderjarig). Wat had je daar te zoeken?
- Media, waarom er zo'n verhaal van maken, en vooral oproepen om heen te gaan? Er is en komt geen feest
- Politie , eerder/anders ingrijpen? Al krijg ik erg de indruk dat ze alles hebben gedaan wat in hun macht lag, zeker avonds... Zeker als je ziet hoeveel buitensporig geweld richting de ME gebruikt is..
- Overheid, toegeven aan dreiging? Alternatief feest organiseren? Of niet tolereren en omgeving hermetisch afsluiten?

Overigens goed om te zien in de lokale (social) media dat met man en macht Haren hersteld wordt, dat ondernemers en buren elkaar helpen en dat iedereen direct de draad weer oppakt.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Allereerst wil ik aangeven dat ik het ongelooflijk en afschuwelijk vind wat er daar gebeurd is. En ik ben het eens met de meest van jullie dat de mensen daar niets te zoeken hadden en allemaal enkel uit waren op sensatie.

Echter dit was bekend… Er is niet voor niets  donderdag een persconferentie gehouden, er waren dranghekken, straatnaambordjes waren verwijderd en er werd zo was aangegeven ME achter de hand gehouden. Maar er werd niets georganiseerd om de mensen bezig te houden. De menigte was, zoals verwacht gekomen, stond doelloos achter de dranghekken en wachtte op wat er komen ging. Dit blijkt ook uit de radio verslagen waarin wordt aangegeven dat de mensen zich verveelde. En dan hoef je maar een paar raddraaiers te hebben…. Dat zou men inmiddels toch moeten weten naar aanleiding van de strandrellen en diverse voetbal rellen.

Helaas ging het zoals verwacht, wees nou gewoon eerlijk, weer mis. Maar helaas ook kan ik persoonlijk niets anders concluderen dan dat de overheid tekort geschoten is.  Nee, we organiseren geen feest, we roepen op wel om niet te komen, we zetten wel de ME klaar en hebben alle ingrediënten om gezellig een potje te matten met een paar oproerkraaiers en heel veel minderjarige, door deze samenleving afgeleverde, niet beter wetende meelopers! En vervolgens zijn we weer allemaal heel verbaasd dat het “toch” misging en hebben we nu weer alle tijd om persconferenties te geven en weet ik het hoeveel rechercherus in te zetten om alles uit te zoeken. We dempen de put als het kalf verdronken is en het boeltje van de Harense burger gesloopt is.

Had alle toegangswegen naar Haren afgesloten met de toch als bestelde politie, Had voor bijvoorbeeld 538 gebeld voor dringende organisatie assistentie en één of twee podium wagens + 2 DJ-s, had ToyToy dixi gevraagd om 100 toiletten, had Workx gevraagd voor 200 hekken  en had dat verlaten voetbal veld 1 gebruikt als parkeerplaats en veld 2 als feest veld. Had die 40 rechercheurs of gewoon een grote particulier beveiliger ingezet om voor 10 euro pp iedereen het terrein op te laten en had de toch al gereedstaande ggd of sigma ingezet als EHBO post. En dan ontbreekt er één ding in bovenstaande en dat zijn de drank karren. En dat klopt die heb je dus niet nodig, alleen water was genoeg geweest. Wedden dat iedereen het gauw zat was en niet dronken en druppelsgewijs het terrein weer verlaten had. En roep nou niet dat voorgaande niet in 6 uur te regelen is want dat was ook niet nodig, er al een week bekend dat er iets zou gaan gebeuren in Haren en als je echt wil, kan je met bovenstaande bedrijven, in een week heel veel regelen ook zonder er ruchtbaarheid aan te geven.  En natuurlijk had het de samenleving geld gekost en was er schade aan het voetbalveld ontstaan maar waarschijnlijk veel minder als nu.

Hopelijk gaat de overheid, net als alle daar aanwezige, zelfreflectie toepassen. Maar gaat overheid uit deze reflectie hopelijk de lering trekken dat je in deze moderne tijd net als het bedrijfsleven “out of the box” moet denken om hedendaagse ongewenste situaties met bijbehorend idioot publiek de baas te kunnen en te blijven.  Zij pretenderen namelijk verantwoordelijk te zijn voor u en mijn veiligheid maar die kunnen ze met het huidige beleid absoluut niet garanderen, zo is helaas maar weer gebleken.

En daarmee beloon je dus de mensen die niet naar de authoriteiten hebben geluisterd.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Als 1e hoop ik dat er zoveel beeldmateriaal is dat Opsporing Verzocht heel snel hiervoor ingezet gaat worden om deze hersenloze
randdebielen op te pakken en voor het gerecht te brengen met een snelle en harde veroordeling.
En met snel de beelden bij Opsporing Verzocht tonen bedoel ik uiterlijk dinsdag 2 oktober 2012 want a.s. dinsdag 25 september
is denk ik iets te snel omdat vermoedelijk de politie dan nog niet alle beelden zelf heeft kunnen bekijken.
Hier moet toch wel 1 hele uitzending mee te vullen zijn gelet wat er op internet rondzweeft inclusief de bewakingsbeelden van
o.a. Albert Heijn waar men flink huisgehouden heeft.

Verder vraag ik mij af c.q. is mijn mening.
Waarom hebben ouders waarvan men van hun kinderen wist dan wel het vermoeden kon hebben dat zij naar Haren zouden
willen gaan hun kinderen niet preventief thuisgehouden.
Het is immers in alle media bekend gemaakt dat er geen openbaar feest zou zijn in Haren.

Mochten er lui zijn opgepakt dan maar kaal plukken zodat de schade welke zij veroorzaakt hebben hiermee volledig wordt vergoed.
Mocht men dat niet zelf kunnen vergoeden dan maar het schadebedrag bij de ouders dan wel wettelijke verzorgers vehalen.

Wordt het niet eens tijd dat de politie nog sneller traangasgranaten gaat gebruiken om duidelijk te maken dat men die er niet
hoort te zijn moet opzouten ? Bijvoorbeeld na 3 x waarschuwen c.q. vorderen om te vertrekken.

Wordt het niet eens tijd dat de politie in dit soort gevallen gaat beschikken over rubberenkogels en ook daadwerkelijk gaat inzetten ?
En ja ik zal hiermee wel mensen tegen mij gaan krijgen omdat dit een te rigoureus middel zal zijn maar er moet toch ergens
een grens getrokken gaan worden zeker als blijkt dat men willens en wetens ergens naar toe gaat om te rellen.

Ben ik een voorstander van altijd maar gelijk geweld gebruiken ? NEE
Maar er moet nu toch echt iets gaan gebeuren in mijn ogen waardoor de politie weer de baas wordt op straat en niet de figuren
die met geluk 1 hersencel meer hebben dan de gemiddelde goudvis of koe.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Allereerst wil ik aangeven dat ik het ongelooflijk en afschuwelijk vind wat er daar gebeurd is. En ik ben het eens met de meest van jullie dat de mensen daar niets te zoeken hadden en allemaal enkel uit waren op sensatie.

Echter dit was bekend… ..., zo is helaas maar weer gebleken.

En had er tijdens het alternatieve feest maar een persoon een schaafwond opgelopen dan waren de rapen even zo gaar geweest. De gemeente heeft m.i. terecht geen alternatief geboden, had men dit wel gedaan dan is de gemeente als organisator tenvolle aansprakelijk voor alles wat er voort komt uit het alternatieve feest.

We moeten volgens mij als SAMENLEVING eens goed kijken naar wat we voorbrengen, als volwassenen ons proberen voor te stellen wat wij op een verjaardag van een meisje van 16 te zoeken hebben als we haar niet kennen.
Als jongere eens achter onze oortjes krabben waarom we de shit toch op moeten zoeken als de overheid duidelijk en veelvuldig aangeeft dat er niks te beleven zal zijn en we vooral niet moeten komen.
Als sociale media (vooral Facebook) ons afvragen waarom we een privefeest moeten selecteren en juist niet de functie aan moeten vinken wanneer het een openbaarfeest betreft (ddar heeft men m.i. toch zeker wel enige verantwoording!!)
Als ouders van dit soort lieden ons een hoog nodig afvragen of wij dti gedrag van onze kinderen kunnen en willen accepteren (doelende op de veelvuldig gebruikte foto van de aangehouden hoofdwond, mijn zoon zou bij thuiskomst aan de ander kant van zijn hoofd minstens zo'n gelijke verwonding opgelopen hebben)
Waarom moeten diverse DJ ondanks alle oproepen van de overheid om niet te komen dan toch roepen om juist wel naar Haren af te reizen...

En dan willen sommige nog roepen dat de overheid de zaak heeft uitgelokt en een alternatief had moeten bieden......
Kom op zeg laten we nu eens groot worden....

Merthe, ondanks alles een prettige verjaardag toegewenst !!
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Allereerst wil ik aangeven dat ik het ongelooflijk en afschuwelijk vind wat er daar gebeurd is. En ik ben het eens met de meest van jullie dat de mensen daar niets te zoeken hadden en allemaal enkel uit waren op sensatie.

Echter dit was bekend… Er is niet voor niets  donderdag een persconferentie gehouden, er waren dranghekken, straatnaambordjes waren verwijderd en er werd zo was aangegeven ME achter de hand gehouden. Maar er werd niets georganiseerd om de mensen bezig te houden. De menigte was, zoals verwacht gekomen, stond doelloos achter de dranghekken en wachtte op wat er komen ging. Dit blijkt ook uit de radio verslagen waarin wordt aangegeven dat de mensen zich verveelde. En dan hoef je maar een paar raddraaiers te hebben…. Dat zou men inmiddels toch moeten weten naar aanleiding van de strandrellen en diverse voetbal rellen.

Helaas ging het zoals verwacht, wees nou gewoon eerlijk, weer mis. Maar helaas ook kan ik persoonlijk niets anders concluderen dan dat de overheid tekort geschoten is.  Nee, we organiseren geen feest, we roepen op wel om niet te komen, we zetten wel de ME klaar en hebben alle ingrediënten om gezellig een potje te matten met een paar oproerkraaiers en heel veel minderjarige, door deze samenleving afgeleverde, niet beter wetende meelopers! En vervolgens zijn we weer allemaal heel verbaasd dat het “toch” misging en hebben we nu weer alle tijd om persconferenties te geven en weet ik het hoeveel rechercherus in te zetten om alles uit te zoeken. We dempen de put als het kalf verdronken is en het boeltje van de Harense burger gesloopt is.

Had alle toegangswegen naar Haren afgesloten met de toch als bestelde politie, Had voor bijvoorbeeld 538 gebeld voor dringende organisatie assistentie en één of twee podium wagens + 2 DJ-s, had ToyToy dixi gevraagd om 100 toiletten, had Workx gevraagd voor 200 hekken  en had dat verlaten voetbal veld 1 gebruikt als parkeerplaats en veld 2 als feest veld. Had die 40 rechercheurs of gewoon een grote particulier beveiliger ingezet om voor 10 euro pp iedereen het terrein op te laten en had de toch al gereedstaande ggd of sigma ingezet als EHBO post. En dan ontbreekt er één ding in bovenstaande en dat zijn de drank karren. En dat klopt die heb je dus niet nodig, alleen water was genoeg geweest. Wedden dat iedereen het gauw zat was en niet dronken en druppelsgewijs het terrein weer verlaten had. En roep nou niet dat voorgaande niet in 6 uur te regelen is want dat was ook niet nodig, er al een week bekend dat er iets zou gaan gebeuren in Haren en als je echt wil, kan je met bovenstaande bedrijven, in een week heel veel regelen ook zonder er ruchtbaarheid aan te geven.  En natuurlijk had het de samenleving geld gekost en was er schade aan het voetbalveld ontstaan maar waarschijnlijk veel minder als nu.

Hopelijk gaat de overheid, net als alle daar aanwezige, zelfreflectie toepassen. Maar gaat overheid uit deze reflectie hopelijk de lering trekken dat je in deze moderne tijd net als het bedrijfsleven “out of the box” moet denken om hedendaagse ongewenste situaties met bijbehorend idioot publiek de baas te kunnen en te blijven.  Zij pretenderen namelijk verantwoordelijk te zijn voor u en mijn veiligheid maar die kunnen ze met het huidige beleid absoluut niet garanderen, zo is helaas maar weer gebleken.

Al ooit een evenement ofzo georganiseerd? Een evenement voor enkele duizenden mensen organiseer je niet op 1,2,3, een week is dan gewoon erg krap.


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Als 1e hoop ik dat er zoveel beeldmateriaal is dat Opsporing Verzocht heel snel hiervoor ingezet gaat worden om deze hersenloze
randdebielen op te pakken en voor het gerecht te brengen met een snelle en harde veroordeling.
En met snel de beelden bij Opsporing Verzocht tonen bedoel ik uiterlijk dinsdag 2 oktober 2012 want a.s. dinsdag 25 september
is denk ik iets te snel omdat vermoedelijk de politie dan nog niet alle beelden zelf heeft kunnen bekijken.
Hier moet toch wel 1 hele uitzending mee te vullen zijn gelet wat er op internet rondzweeft inclusief de bewakingsbeelden van
o.a. Albert Heijn waar men flink huisgehouden heeft.

Verder vraag ik mij af c.q. is mijn mening.
Waarom hebben ouders waarvan men van hun kinderen wist dan wel het vermoeden kon hebben dat zij naar Haren zouden
willen gaan hun kinderen niet preventief thuisgehouden.
Het is immers in alle media bekend gemaakt dat er geen openbaar feest zou zijn in Haren.

Mochten er lui zijn opgepakt dan maar kaal plukken zodat de schade welke zij veroorzaakt hebben hiermee volledig wordt vergoed.
Mocht men dat niet zelf kunnen vergoeden dan maar het schadebedrag bij de ouders dan wel wettelijke verzorgers vehalen.

Wordt het niet eens tijd dat de politie nog sneller traangasgranaten gaat gebruiken om duidelijk te maken dat men die er niet
hoort te zijn moet opzouten ? Bijvoorbeeld na 3 x waarschuwen c.q. vorderen om te vertrekken.

Wordt het niet eens tijd dat de politie in dit soort gevallen gaat beschikken over rubberenkogels en ook daadwerkelijk gaat inzetten ?
En ja ik zal hiermee wel mensen tegen mij gaan krijgen omdat dit een te rigoureus middel zal zijn maar er moet toch ergens
een grens getrokken gaan worden zeker als blijkt dat men willens en wetens ergens naar toe gaat om te rellen.

Ben ik een voorstander van altijd maar gelijk geweld gebruiken ? NEE
Maar er moet nu toch echt iets gaan gebeuren in mijn ogen waardoor de politie weer de baas wordt op straat en niet de figuren
die met geluk 1 hersencel meer hebben dan de gemiddelde goudvis of koe.

Ahja, want rubberkogels zijn lekker zacht en hebben nog nooit doden veroorzaakt. O0

Ik stel mij de vraag: waar waren de sproeiwagens? Da's veel effectiever om snel een menigte uiteen te drijven, vind ik.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Al ooit een evenement ofzo georganiseerd? Een evenement voor enkele duizenden mensen organiseer je niet op 1,2,3, een week is dan gewoon erg krap.

Nog los van het feit dat je dat als gemeente (principieel) niet moet doen. De gemeente is een overheid, geen festivalorganisatie. Ik wordt echt letterlijk onpasselijk van mensen die vinden dat de gemeente alles had moeten voorkomen door 'gewoon' een feest te organiseren. Wordt eens volwassen zeg. Net zo belachelijk als het verhaal dat de politie rellen uitlokt met haar aanwezigheid/optreden.
 98uiye
Senior GGP / Oost-Brabant