GRIP 3 ProjectX facebook verjaardagsfeestje 16-jarige loopt uit op chaos - Haren 21-09-2012

Auteur Topic: GRIP 3 ProjectX facebook verjaardagsfeestje 16-jarige loopt uit op chaos - Haren 21-09-2012  (gelezen 208017 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Onger Oensien

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 431
Hopelijk gaat de overheid, net als alle daar aanwezige, zelfreflectie toepassen. Maar gaat overheid uit deze reflectie hopelijk de lering trekken dat je in deze moderne tijd net als het bedrijfsleven “out of the box” moet denken om hedendaagse ongewenste situaties met bijbehorend idioot publiek de baas te kunnen en te blijven.  Zij pretenderen namelijk verantwoordelijk te zijn voor u en mijn veiligheid maar die kunnen ze met het huidige beleid absoluut niet garanderen, zo is helaas maar weer gebleken.

Laat die zelfreflectie nou maar over aan iedereen die zo stom was om daar gisteren naar toe te gaan.
Want alle aanwezigen zijn schuldig. Laat die ouders van dit tuig maar eens nadenken wat ze verkeerd doen en nou eens niet bij de overheid aankloppen.
Misschien beter dat die ouders eens wat meer "in de box" gaan denken.
We willen namelijk allemaal niet meer belasting betalen maar staan we elke keer met het vingertje naar de overheid te wijzen. En dat terwijl je juist groot respect moet hebben voor de mensen die daar, met gevaar voor eigen leven, hebben gepoogd te waken over andermans eigendom en veiligheid.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Ik hoorde op het nieuws dat er waterkanonnen zijn ingezet, heb hier geen beelden van teruggevonden. Ook hoorde ik iets over traangas? Rubberen kogels lijkt me ook niet zo verstandig in dit geval, het is en blijft een woonwijk en ook die kogels gaan zo door een ruit heen! Zal je kleine maar net raken.....
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Panigale

  • Underthekuffer......
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • Team ABC


Had alle toegangswegen naar Haren afgesloten met de toch als bestelde politie, Had voor bijvoorbeeld 538 gebeld voor dringende organisatie assistentie en één of twee podium wagens + 2 DJ-s, had ToyToy dixi gevraagd om 100 toiletten, had Workx gevraagd voor 200 hekken  en had dat verlaten voetbal veld 1 gebruikt als parkeerplaats en veld 2 als feest veld. Had die 40 rechercheurs of gewoon een grote particulier beveiliger ingezet om voor 10 euro pp iedereen het terrein op te laten en had de toch al gereedstaande ggd of sigma ingezet als EHBO post. En dan ontbreekt er één ding in bovenstaande en dat zijn de drank karren. En dat klopt die heb je dus niet nodig, alleen water was genoeg geweest. Wedden dat iedereen het gauw zat was en niet dronken en druppelsgewijs het terrein weer verlaten had. En roep nou niet dat voorgaande niet in 6 uur te regelen is want dat was ook niet nodig, er al een week bekend dat er iets zou gaan gebeuren in Haren en als je echt wil, kan je met bovenstaande bedrijven, in een week heel veel regelen ook zonder er ruchtbaarheid aan te geven.  En natuurlijk had het de samenleving geld gekost en was er schade aan het voetbalveld ontstaan maar waarschijnlijk veel minder als nu.

Sorry hoor, maar redeneer jij niet helemaal de verkeerde kant op? De overheid heeft duidelijk aangegeven dat er niets in Haren te doen zou zijn. Een als overheid een feest organiseren had de oproerkraaiers toch niet tegen gehouden, wat gisteravond en afgelopen nacht is gebeurd was namelijk precies wat ze wouden.


Panigale

  • Underthekuffer......
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • Team ABC
Ik hoorde op het nieuws dat er waterkanonnen zijn ingezet, heb hier geen beelden van teruggevonden. Ook hoorde ik iets over traangas? Rubberen kogels lijkt me ook niet zo verstandig in dit geval, het is en blijft een woonwijk en ook die kogels gaan zo door een ruit heen! Zal je kleine maar net raken.....

Neen, geen waterkanonnen en geen traangas....  Al helemaal geen rubberenkogels..... Gewoon met schild en stok en mensen uit elkaar jagen.....
Overigens, in Noord Nederland zijn helemaal geen waterwerpers beschikbaar, de dicht bijzijnde locatie is de Randstad, voor dat die in Haren zijn na oproep ben je 2 a 2.5 uur verder. De groepen uit elkaar drijven met stok was het enige wat er kon.

De discussie is nu veel te veel een als als verhaal, het probleem is dat mensen moetwillig naar een bepaalde locatie toe gaan zonder "echt" doel. Vervolgens worden ze door drank en anderen opgehitst tot het doen van domme dingen.


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Het probleem ligt hier niet bij de massa maar bij een kleine groep professionele relschoppers.Deze groep
welke door alcohol en drugs,ze noemen het al rellenpoeder,behoorlijk zijn opgefokt en dienen als katalysator voor een andere groep eencelligen die ook wel ff mee willen doen.
Maak je geen ilusie,ook een vervangend feest op een andere plek bv het genoemde sportpark was uit de hand gelopen,gereld moest er worden.
Net als bij eerdere rellen zoals bv Hoek van Holland zitten we nu met de blaren.
Je moet het boek over de strandrellen van Hoek van Holland maar eens lezen met de getuigenissen van ingezette agenten,beklemmend.
Ook hier was dit weer het geval.
Het mag een wonder heten dat het met een beperkt aantal gewonden is afgelopen.
Denk dat er een fundamentele discussie gevoerd moet worden om bij voorkomende zaken de gekende relschoppers er maar eens preventief "" uit te lichten"om erger te voorkomen.


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Neen, geen waterkanonnen en geen traangas....  Al helemaal geen rubberenkogels..... Gewoon met schild en stok en mensen uit elkaar jagen.....
Overigens, in Noord Nederland zijn helemaal geen waterwerpers beschikbaar, de dicht bijzijnde locatie is de Randstad, voor dat die in Haren zijn na oproep ben je 2 a 2.5 uur verder. De groepen uit elkaar drijven met stok was het enige wat er kon.

De discussie is nu veel te veel een als als verhaal, het probleem is dat mensen moetwillig naar een bepaalde locatie toe gaan zonder "echt" doel. Vervolgens worden ze door drank en anderen opgehitst tot het doen van domme dingen.

Waterwerper? 4x4 TAS met dubbele dakblussing, ipv schuim pepperspray erbij mengen, ademlucht op en met 3 op een rij voorwaarts. Alternatief?

Assen en Havelte zijn dichtbij, daar heeft de baas nog wel wat materieel en mensen klaarstaan voor nationale operaties. En ja, juridisch kan dat volgens artikel 57 t/m 59 van de politiewet. De wet op de veiligheidsregios voorziet er ook in. Fysieke veiligheid en sociale veiligheid worden aangemerkt als vitale belangen van de Staat waardoor een van de doelen van defensie volgens art. 97(1) van de grondwet hier van toepassing is. Aanpakken die hap.
Bijdragen op persoonlijke titel.


Merijn V

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 116
Al ooit een evenement ofzo georganiseerd? Een evenement voor enkele duizenden mensen organiseer je niet op 1,2,3, een week is dan gewoon erg krap.

Nee ik heb nooit een evenement georganiseerd. Mijn expertixe ligt meer in rampen en crisis beheersing. In Haren moest naar mijn weten ook geen evenement georganiseerd te worden. In Haren had met spoed iets georganiseerd worden om een aangekondigde en niet te stoppen menigte op een sobere, veilge en zo verantwoord mogelijke manier in de hand te houden en daarbij het effect gebied van een reeds ontstoken bron zo klein moglijk te houden. Dat heeft niks te maken met een evenement dat heet crisis beheersing. En neem van mij aan dat dit, met een andere benadering, mogelijk geweest was in een week, zonder verdere ruchtbaarheid, te organiseren. Waarbij ik aangeef dat er ongetwijfeld nevenschade was ontstaan maar veel minder als nu.


Merijn V

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 116
Waterwerper? 4x4 TAS met dubbele dakblussing, ipv schuim pepperspray erbij mengen, ademlucht op en met 3 op een rij voorwaarts. Alternatief?

Assen en Havelte zijn dichtbij, daar heeft de baas nog wel wat materieel en mensen klaarstaan voor nationale operaties. En ja, juridisch kan dat volgens artikel 57 t/m 59 van de politiewet. De wet op de veiligheidsregios voorziet er ook in. Fysieke veiligheid en sociale veiligheid worden aangemerkt als vitale belangen van de Staat waardoor een van de doelen van defensie volgens art. 97(1) van de grondwet hier van toepassing is. Aanpakken die hap.

Jij had er een schuimparty van willen maken? tja ook een optie  98uiye


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Nee ik heb nooit een evenement georganiseerd. Mijn expertixe ligt meer in rampen en crisis beheersing. In Haren moest naar mijn weten ook geen evenement georganiseerd te worden. In Haren had met spoed iets georganiseerd worden om een aangekondigde en niet te stoppen menigte op een sobere, veilge en zo verantwoord mogelijke manier in de hand te houden en daarbij het effect gebied van een reeds ontstoken bron zo klein moglijk te houden. Dat heeft niks te maken met een evenement dat heet crisis beheersing. En neem van mij aan dat dit, met een andere benadering, mogelijk geweest was in een week, zonder verdere ruchtbaarheid, te organiseren. Waarbij ik aangeef dat er ongetwijfeld nevenschade was ontstaan maar veel minder als nu.

Ik zie alweer wat hier gaat gebeuren: niet de raddraaiers zijn de schuldige maar nee, de gemeente had een feessie moeten organiseren, ondanks het verbod. Alleen omdat ze dat niet heeft gedaan liep het uit de hand en MOESTEN al die teleurgestelde onschuldige burgerkindertjes wel de Albert Heijn leegroven, auto omkeren etc.

Ach, schei toch uit.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Jij had er een schuimparty van willen maken? tja ook een optie  98uiye

Goed lezen ::)
Bijdragen op persoonlijke titel.