Veelgestelde vragen
update zondag 17.15 uur
INWONERS EN ONDERNEMERS
Ik woon in Haren en maak me zorgen. Hoe kom ik meer te weten?
Maandagavond 24 september 2012 is er om 20.15 uur een tweede inwonersbijeenkomst in t Gorechthuis, Hortuslaan 1 in Haren. Hier kunt u met ons in gesprek gaan, ervaringen delen en uw vragen stellen. Medewerkers van Slachtofferhulp zijn aanwezig voor wie daar behoefte aan heeft. De uitnodiging daarvoor staat bij de nieuwsberichten.
Ik heb een onderneming in Haren en maak me zorgen. Hoe kom ik meer te weten?
Vandaag, zaterdag 22 september 2012 is er een informatiebijeenkomst voor ondernemers in t Gorechthuis, Hortuslaan 1 in Haren. Hier kunt u met ons in gesprek gaan, ervaringen delen en uw vragen stellen. Medewerkers van Slachtofferhulp zijn aanwezig voor wie daar behoefte aan heeft. De bijeenkomst vindt plaats om 17.30 uur.
OPRUIMENWat als ik beschadigde gemeentelijke eigendommen zie?
Heeft u beschadigde gemeentelijke eigendommen gezien (zoals lantaarnpalen of straatnaambordjes) dan kunt u dit telefonisch melden bij de gemeente Haren, telefoonnummer 050 53 39 911.
Kan ik het afval ergens kwijt dat ik heb verzameld zaterdag?
Als u afval heeft verzameld na de gebeurtenissen van vrijdag kunt u contact opnemen met de gemeente.
Kan ik helpen met opruimen?
Als burgers rommel in hun eigen directe omgeving opruimen is dat goed. De Milieudienst maakt Haren schoon.
Gaat het Project Clean X door?
Extra handen zijn vriendelijk aangeboden maar niet nodig.
Wanneer wordt de rotzooi in het centrum van Haren opgeruimd?
Zaterdagochtend 22 september gaat de Milieudienst alles opruimen.
Mijn fiets staan niet meer op de plek waar ik die heb achtergelaten, waar is mijn fiets?
De fietsen die kapot zijn, worden opgeruimd. Als uw fiets niet meer op de plek staat waar u deze heeft achtergelaten dan kunt u gaan kijken bij bureau Woonomgeving aan de Westerse Drift 9A, daar worden de fietsen die kapot zijn naartoe gebracht. Fietsen die niet kapot zijn blijven eerst staan.
RELLENIk herken mensen op beeldmateriaal. Wat kan ik doen?
Mensen kunnen materiaal uploaden naar de politie. Dit kan via de website
http://www.nationale-recherche.nlIk heb een tip over de rellen. Waar geef ik dat door?
U kunt contact opnemen met de politie via telefoonnummer 0900-8844
U kunt ook een mail sturen naar: tgotips@groningen.politie.nl.
Ik ben erg geschrokken/ben angstig/kan niet slapen etc. Waar kan ik terecht?
U kunt contact opnemen met Slachtofferhulp, telefoonnummer (0900) 0101,
lokaal tarief
SCHADEIk heb schade. Hoe los ik dit op?
Meld uw schade bij de gemeente via telefoonnummer 0570 783 460. Dit kan vanaf zaterdag 22 september 2012 08.00 uur.
Het is belangrijk dat u zelf fotos maakt en uw eigen verzekeringsmaatschappij belt.
Tot slot is het belangrijk dat u aangifte doet bij de politie. Dit kan via internet:
http://www.politie.nl/AangifteWie gaat dit allemaal betalen? Wie is hiervoor aansprakelijk?
Wij begrijpen uw vraag. Er zal uiteraard op enige manier later geprobeerd worden om de schade te verhalen op de daders van de rellen.
http://www.haren.nl/projectx/veelgestelde-vragen_42063/