GRIP 3 ProjectX facebook verjaardagsfeestje 16-jarige loopt uit op chaos - Haren 21-09-2012

Auteur Topic: GRIP 3 ProjectX facebook verjaardagsfeestje 16-jarige loopt uit op chaos - Haren 21-09-2012  (gelezen 210445 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

J.D.

  • reddingsbrigade
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 39
LL4 en LL1 zijn dus beide ingezet begrijp ik hieruit? Waarvan de LL1 in de TREL-tent aanwezig is?

Meschien beetje rare vraag maar
Wat is een TREL tent ?


sylvester1986

  • Gast
Zegt iemand op RTV Noord: "De politie komt het voor ons verpesten, waren ze er niet, dan was er geen probleem."  :-X :-X :-X :-X


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Zegt iemand op RTV Noord: "De politie komt het voor ons verneuken, waren ze er niet, dan was er geen probleem."  :-X :-X :-X :-X

Idd zielig figuur, durft het nog een feestje te noemen ook :-X


sylvester1986

  • Gast
Meschien beetje rare vraag maar
Wat is een TRELL tent ?

http://oud.geneeskundigecombinatie.nl/gnkc-trelltent.htm

# Onder het kopje Technische gegevens is alles terug te vinden.


M.A.S

  • Texas Forest Service Wildland Firefighter
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
Woordvoerder politie Groningen geeft aan dat men de situatie niet onder controle heeft.

BRON: RTVNOORD


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Hoor net uit betrouwbare bron dat ME ZaWa ook in dienst geroepen wordt.

Die kan ik bevestigen, betreft spoedinzet... zijn net vertrokken !
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Woordvoerder Politie Groningen via RTVNoord is bron van bericht dat de situatie niet onder controle is.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Voor informatie over de GNK/SIGMA: http://www.geneeskundigecombinatie.nl/

Hier alleen berichtgeving over het incident. Speculatieve opmerkingen zonder bronvermelding worden verwijderd!


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
ME voert charges uit in Haren

HAREN -  De mobiele eenheid (ME) heeft vrijdagavond ingegrepen in Haren. Dat gebeurde nadat honderden jongeren die op het Facebookfeest afkwamen opnieuw de afgesloten Stationsweg waren ingerend.
 
Facebookfeest Haren
Fotoserie Video De mobiele eenheid heeft de jongeren weer teruggedrongen. Ongeveer een kwartier na de doorbraak renden de jongeren opnieuw de Stationsweg in.

Volgens ooggetuigen is het een complete chaos in de wijk. Auto's zijn gesloopt, schuren in tuinen van bewoners werden opengebroken of gesloopt en er is met dranghekken gegooid. Ook in andere delen van het dorp heerst een grimmige sfeer. Sommige automobilisten die op de doorgaande weg passeren, zouden zijn belaagd.

De politie Groningen en de gemeente Haren melden dat er rond 22.15 uur officieel sprake was van één aanhouding. Dat aantal kan flink oplopen. Agenten in burger halen fanatieke relschoppers uit de menigte en voeren ze af. Veel jongeren zijn dronken en door het dolle heen.

Een journalist van RTV Noord zou zijn neergeslagen door de ME, zo meldt NoordNieuws op Twitter.


Stenen

Relschoppers gooiden met vuurwerk, stenen, glas en bier en de mobiele eenheid heeft traangas ingezet om de menigte uiteen te drijven. Korpschef Oscar Drost kan nog niet zeggen of er gewonden zijn gevallen. Verslaggevers ter plaatse meldden dat er verscheidene mensen met, op het oog lichte, verwondingen over straat lopen.

De menigte jongeren is inmiddels weggeleid van de Stationsweg waar het huis staat van het meisje dat via Facebook per ongeluk een oproep deed om naar haar Sweet Sixteen-feest te komen.

De mensen worden naar bussen gebracht die klaarstaan om ze naar de stad Groningen te brengen. Inmiddels zijn de eerste bussen met 'feestgangers' naar Groningen vertrokken.

Het lijkt erop dat steeds meer mensen weggaan uit het dorp.


Videobeelden

De politie maakt videobeelden van de relschoppers. Die beelden kunnen later worden gebruikt om verdachten op te sporen.

''We waren voorbereid op de komst van een grote mensenmenigte. We hebben ten minste 50 ME'ers paraat'', aldus de woordvoerder. Er zouden meer pelotons van de mobiele eenheid onderweg zijn naar Haren.

Bekijk de beelden:



Afgesloten

De politie heeft op de A28 in de buurt van Haren diverse op- en afritten afgesloten om te voorkomen dat er meer mensen naar Haren komen. Het gaat om op- en afritten bij Haren, Groningen-Zuid en Eelde, aldus een woordvoerder van de ANWB.

In Haren geldt sinds 18.00 uur een noodverordening. Op grond daarvan is het verboden op straat alcohol te drinken of aangebroken flessen en blikjes met alcoholhoudende drank bij zich te hebben.


Trein

De jongeren komen overal vandaan, uit Haren en Groningen, maar ook uit Steenwijk, Leeuwarden, Hoogeveen en Helmond. De treinen op het traject Groningen - Zwolle rijden met aangepaste snelheid langs het station in Haren. ''Op het station is het drukker dan normaal'', meldde een woordvoerster van Prorail vrijdagavond. ''Maar we kunnen het nog prima aan.'' Er zijn volgens haar nog geen treinen geschrapt.

Medewerkers van Prorail en de Nederlandse Spoorwegen zijn ter plaatse om in te schatten of er later vrijdagavond extra treinen moeten worden ingezet om jongeren weer uit Haren te laten vertrekken. Op de stations van Zwolle en Groningen worden daartoe extra treinstellen achter de hand gehouden.

http://www.nu.nl/binnenland/2915769/me-voert-charges-in-haren.html


KingValk

  • 1e jaar HBO Verpleegkunde
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
De politiewoordvoerder geeft aan dat er in totaal al 4 aanhoudingen zijn verricht in Haren.

Via: RTV Noord