GRIP 3 ProjectX facebook verjaardagsfeestje 16-jarige loopt uit op chaos - Haren 21-09-2012

Auteur Topic: GRIP 3 ProjectX facebook verjaardagsfeestje 16-jarige loopt uit op chaos - Haren 21-09-2012  (gelezen 208016 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Kan zijn dat ik het verkeerd zie, maar hoezo rustig ernaast staan en kijkend?
Volgens mij heeft de bebloede meneer een hand in zijn kraag, en het zou me niets verbazen als die hand hoort bij de man met de helm.

Maar dat is alleen hoe ik het zie...

True. Ik zie ook dat het een aangehouden jongere betreft, kijkend naar de foto.

Ik snap dat de gemoederen hier hard oplopen, maar om dan hier neer te zetten dat:

-relschoppers dan maar bloedend moeten worden afgevoerd,
-relschoppers/bezoekers kaalgeplukt moeten worden zodat de kinderen van deze mensen er ook onder lijden,
-er maar gewoon op losgeslagen had moeten worden door ordediensten,

Waar zijn wij dan zelf beter als HV'r dan de mensen waarover wij schrijven? Omdat wij dit uit goedheid bedoelen?

Zoals ik het zie is er gepast geweld toegepast en volgens het boekje. Maar sommige van de uitspraken die ik hier lees vallen bij anderen onder ophitsing.

Gepast geweld is subjectief. In dit geval waren de politie in mindere getale dan de relschoppers, waardoor harder optreden gewoon noodzakelijk geacht mag worden. In Amerika was er hoogstwaarschijnlijk al op de personen geschoten, omdat agenten zich in het nauw gedreven voelden.
Daarom mag van mij de politie, vooral in dit soort extreme situaties, hard optreden. Als daarbij dan letsel ontstaat bij de verdachten, het zij zo. Als je op de filmpjes ziet hoeveel stenen, flesjes etc. er naar de agenten is gegooid, mag je van geluk spreken dat er geen ernstig gewonden zijn gevallen aan de handhaverskant


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Weet iemand hoeveel politie (inclusief ME) er is ingezet? Ik lees nieuwsberichten waarin de inzetgetallen variëren van 50 tot 600 man?

250 man ME
50 AE


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Weet iemand hoeveel politie (inclusief ME) er is ingezet? Ik lees nieuwsberichten waarin de inzetgetallen variëren van 50 tot 600 man?

500 man waarvan 250 mobiele eenheid en 40 aanhoudingseenheid. Als je de persconferentie bekeken had of even de moeite had genomen om dit topic te scannen had he er zelf achter kunnen komen.
Bijdragen op persoonlijke titel.


soetevent

  • BHV / Burgernet AED
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 318
  • 叁多
    • Bliksemdetectie.nl
Zojuist gelezen op facebook

Bericht aan al die personen die iets over de kwestie Haren willen zeggen - zij die bij de haard zijn geweest, als reporter of toeschouwer - die aangeven dat er iets niet goed geregeld of voorbereid is, suggererende dat het politie-apparaat en/of de burgemeester een zekere verantwoordelijkheid moet worden aangerekend...
 Jullie proberen de schuld te verplaatsen van dader naar de dienstverlening/overheid: de breinlozen die de keuze hadden gehad om naar 'een feestje' te gaan - waarvan meermaals was gezegd dat die er niet zou zijn, hoe dwaas ben je dan...? - zijn degenen die een chaos hebben gecreëerd, met elkaar! Zij zijn het die de rekening gepresenteerd moeten krijgen...Feestje? Verjaardag? Als ik naar een verjaardagsfeestje ga, neem ik een presentje mee voor de jarige... Iedereen die heen is gegaan kan zich verschuilen achter allerlei excuses, maar zij horen alleen wat ze willen horen, wanneer ze het willen horen: ER WAS GEEN FEEST!!!! IEDEREEN DIT TOCH WILDE KOMEN WERD VERZOCHT DIT NIET TE DOEN!!! Ben je desondanks toch gegaan, dan hoor je wat mij betreft, tot de groep verantwoordelijken evenals de 'triggers' (media)...


En zo is het precies
Amen!


Bjorndh

  • Informatiemanagement Rode Kruis
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 918
ben ik nu de enige die aan het meisje denkt.
hoe zal haren haar nu aankijken?
word zei dalijk door de buurtbewoners raar aangekeken.
dat allemaal door 1 klein venkje te vergeten.
Freelance persfotograaf, Informatiemanagement Rode Kruis


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Ik snap dat de gemoederen hier hard oplopen, maar om dan hier neer te zetten dat:

-relschoppers dan maar bloedend moeten worden afgevoerd,
-relschoppers/bezoekers kaalgeplukt moeten worden zodat de kinderen van deze mensen er ook onder lijden,
-er maar gewoon op losgeslagen had moeten worden door ordediensten,

Waar zijn wij dan zelf beter als HV'r dan de mensen waarover wij schrijven? Omdat wij dit uit goedheid bedoelen?

Zoals ik het zie is er gepast geweld toegepast en volgens het boekje. Maar sommige van de uitspraken die ik hier lees vallen bij anderen onder ophitsing.

Volgens mij begrijp jij het niet zo goed.

Een heleboel mensen is gewoon erg boos dat een grote groep gekken in staat is geweest om vernielingen aan te richten, politiemensen naar het leven te staan etc. En dat de meesten daarvan er waarschijnlijk nog mee gaan weg komen ook.

De maatschappij is geschokt en wil vergelding. Ver-gel-ding is onderdeel van de gevangenisstraffen die door rechters opgelegd worden en dus niet alleen voorbehouden aan 'ophitsers'. Maar de meesten van die raddraaiers zullen nooit zover komen, omdat zij laf vanuit de anonimiteit van de groep hebben geopereerd dan wel zichzelf onherkenbaar hebben gemaakt.

Dat wetende is het zeer maar dan ook zeer onbevredigend dat die gasten er mee weg komen ook.

Als je weet dat veel van die leipen niet gestraft zullen worden, mag je dan op z'n minst pleiten voor harder optreden op het moment zelf? Zonder dat figuren als jij ons op hetzelfde niveau gaat zitten plaatsen als die gekken en ons beschuldigd van ophitserij?

Waar haal je het lef vandaan?  >:(
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
500 man waarvan 250 mobiele eenheid en 40 aanhoudingseenheid. Als je de persconferentie bekeken had of even de moeite had genomen om dit topic te scannen had he er zelf achter kunnen komen.

Ik laat graag mensen voor me werken, dank voor je speurwerk!


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Ik snap dat de gemoederen hier hard oplopen, maar om dan hier neer te zetten dat:

-relschoppers dan maar bloedend moeten worden afgevoerd,
-relschoppers/bezoekers kaalgeplukt moeten worden zodat de kinderen van deze mensen er ook onder lijden,
-er maar gewoon op losgeslagen had moeten worden door ordediensten,


Nee, het is inderdaad beter om ze gewoon sussend toe te spreken, en naar bureau Halt te sturen voor een fijne alternatieve straf, plantsoentje fatsoeneren of zo.
Stel je voor dat dit soort tere kinderzieltjes beschadigd raken als de maatschappij ze streng behandeld...... ;)

Echt, hebben dit soort dwazen geen ouders, of zijn we tegenwoordig echt zo makkelijk dat we kinderen alles laten doen wat ze willen?
ik ben erg los opgevoed, maar op een vrijdagavond naar zoiets als dit had ik echt niet gemogen, de grootste dwaas snapt toch van te voren dat dit alleen op deze manier kon eindigen?


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


mrveurope

  • HV geïnteresseerde systeembeheerder ICT
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
Ik mag toch hopen dat dit schorem nooit pappa wordt.... Wat kan zo'n hersenloze nou aan zijn kinderen bijbrengen....

Ik heb de hoop dat een dergelijke maatregel als het (maandelijks naar draagkracht) laten betalen van alle schade een preventieve/opvoedende boodschap in zich heeft.
Jammer genoeg gaat dat wel voorbij aan het gebrek aan normbesef dat dergelijk gedrag not-done is. Alleen hoe je ze dat bijbrengt of in een strafmaatregel verpakt???