Ik snap dat de gemoederen hier hard oplopen, maar om dan hier neer te zetten dat:
-relschoppers dan maar bloedend moeten worden afgevoerd,
-relschoppers/bezoekers kaalgeplukt moeten worden zodat de kinderen van deze mensen er ook onder lijden,
-er maar gewoon op losgeslagen had moeten worden door ordediensten,
Waar zijn wij dan zelf beter als HV'r dan de mensen waarover wij schrijven? Omdat wij dit uit goedheid bedoelen?
Zoals ik het zie is er gepast geweld toegepast en volgens het boekje. Maar sommige van de uitspraken die ik hier lees vallen bij anderen onder ophitsing.
Volgens mij begrijp jij het niet zo goed.
Een heleboel mensen is gewoon erg boos dat een grote groep gekken in staat is geweest om vernielingen aan te richten, politiemensen naar het leven te staan etc. En dat de meesten daarvan er waarschijnlijk nog mee gaan weg komen ook.
De maatschappij is geschokt en wil vergelding. Ver-gel-ding is onderdeel van de gevangenisstraffen die door rechters opgelegd worden en dus niet alleen voorbehouden aan 'ophitsers'. Maar de meesten van die raddraaiers zullen nooit zover komen, omdat zij laf vanuit de anonimiteit van de groep hebben geopereerd dan wel zichzelf onherkenbaar hebben gemaakt.
Dat wetende is het zeer maar dan ook zeer onbevredigend dat die gasten er mee weg komen ook.
Als je weet dat veel van die leipen niet gestraft zullen worden, mag je dan op z'n minst pleiten voor harder optreden op het moment zelf? Zonder dat figuren als jij ons op hetzelfde niveau gaat zitten plaatsen als die gekken en ons beschuldigd van ophitserij?
Waar haal je het lef vandaan?