GRIP 3 ProjectX facebook verjaardagsfeestje 16-jarige loopt uit op chaos - Haren 21-09-2012

Auteur Topic: GRIP 3 ProjectX facebook verjaardagsfeestje 16-jarige loopt uit op chaos - Haren 21-09-2012  (gelezen 208011 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Ik weet niet of deze beelden al zijn gepost?

http://www.dumpert.nl/mediabase/6365681/1a7ccf34/mirror_rellen_en_plunderingen_haren.html

Vernieling verkeersbord en plundering Albert Heijn. Gelukkig staan er een aantal goed op beeld!

Vooral de laatste minuut heeft een hoog "Dag carrière!" gehalte. Goede, zeer goede zaak.
Bijdragen op persoonlijke titel.


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Later in de uitzending meldde deze verslaggever dat hij van de ME een flesje water heeft gekregen als goedmaker en dat het is uitgesproken.

Netjes, zowel de actie van de ME-er als de melding hiervan door de verslaggever. We zijn allemaal mensen, gelukkig speelt dit ook nog mee!
Bijdragen op persoonlijke titel.


Onger Oensien

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 431
Ik vind het echt beschamend hoor. En wat hier al eerder gezegd is zeker van toepassing: "Iedereen maar dan ook echt iedereen die daar gisteren geweest is en daar niks te zoeken had is medeverantwoordelijk voor deze puinhoop." En dat geldt ook voor zo'n Radio DJ. Je kon op je klompen aanvoelen dat dit uit de hand zou lopen. En dan ook nog de schuld op de overheid afschuiven. Dat die maar wat hadden moeten regelen. Wat een walgelijk volk.


Onger Oensien

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 431
Overigens, die DJ van 3FM die het hele feestje nogal zat te promoten gisteren, die gaan ze hopelijk ontslaan?

Inderdaad, laat men daar maar eens een voorbeeld stellen. Dit soort wangedrag kun je niet tolereren. Als deze mensen nou nog iets te klagen hadden maar het zijn stuk voor stuk verwende nesten.

Ik hou mijn hart vast voor de toekomst maar ik denk dat het goed is dat één ieder eens even om zich heen gaat kijken en zich af gaat vragen waar we mee bezig zijn. Ik wil geen doemdenker zijn maar ik denk dat een nieuwe wereldoorlog dichtbij is....


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Overigens, die DJ van 3FM die het hele feestje nogal zat te promoten gisteren, die gaan ze hopelijk ontslaan?

Dan gaat het aardig stil worden op de radio. Bijvoorbeeld op 538 ook aardig wat aanmoedigingen over geweest om die kant op te gaan, nog net wel met de vermelding om het wel gezellig te houden....  ::)

Overigens ben ik van mening dat de exposure in de media voorafgaand aan gisteravond er juist ernstig aan toe heeft bijgedragen dat het zo druk (en uiteindelijk uit de hand) is gelopen.

En dan bedoel ik ook nadrukkelijk de verschillende oproepen van Burgermeester en de zijnde om vooral niet naar Haren toe te komen....
Het mag zeker niet als excuus worden gebruikt voor die figuren die er een vroeg Oudjaar van wilde maken, maar het heeft continue in de belangstelling gestaan in de serieuze en niet zo serieuze media. Het werd een hype en een "joh, we hebben niks te doen op de vrijdagavond" grap.
Laten we ook niet vergeten dat de uiteindelijke raddraaiers maar een klein gedeelte van de jongeren vertegenwoordigen die er waren.

Arme Merthe....  ::)
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


Pino112

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,581
Dan gaat het aardig stil worden op de radio. Bijvoorbeeld op 538 ook aardig wat aanmoedigingen over geweest om die kant op te doen, nog net wel met de vermelding om het wel gezellig te houden....  ::)


Dit. Dan mogen Ivo van Breukelen en Daniël Lippens van Slam FM ook worden ontslagen. Zij hebben het er veel meer over gehad dan Timur, zie hun Twitterpagina maar. Hele show gewijd aan het Project, en zover ik me kan herinneren heeft Timur het er helemaal niet zoveel over gehad.


Rutger

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 820
Overigens, die DJ van 3FM die het hele feestje nogal zat te promoten gisteren, die gaan ze hopelijk ontslaan?

Dit wangedrag is idd te tolereren maar om daar een DJ voor te offeren...
Je kunt 1 DJ niet verantwoordelijk houden voor het uit de hand gelopen gedrag van een klein deel van de menigte daar.

Zou wel goed zijn als de media weer eens wat doet aan zelfreflectie. Net zoals dat goed zou zijn voor politie, gemeente en ouders


Rufes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 434
  • Freelance Persfotograaf
    • 112-Uitgeest
Wat ik me dan afvraag, had de gemeente het niet wat anders kunnen aanpakken? Ze hebben Facebook en Twitter gemonitord. Hier kon je al zien dat er mensen zouden gaan komen. Had er dan niet snel een DJ geregeld kunnen worden op het braakliggende voetbalterrein, met een aantal agenten en beveiligers? Hekken eromheen enzovoorts? Dan had het wellicht goede promotie kunnen zijn voor Haren.

Maarja dan weet je alsnog de intentie niet van de "harde kern" Wellicht hadden deze gasten geen podium gehad om de boel te slopen. Nu was er een grote groep toeschouwers, waarvoor deze gasten maar al te graag hun kunstjes willen vertonen.


info530

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Op de persconferentie is uitgelegd waarom er dit niet gebeurt is. Als de gemeente daadwerkelijk een "feest" georganiseerd had, was men bang dat dit een nog veel grotere aanzuigende werking zou hebben, waardoor er nog (veel) meer mensen naar Haren zou zijn gekomen.


Onger Oensien

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 431
Tuurlijk, nu is het weer de schuld van de gemeente. Ga toch weg, die gasten hadden daar niks te zoeken. Het zou een beetje fraai worden als de overheid altijd maar feestjes moet gaan organiseren omdat de jeugd dat daar en daar wil. Er is in Groningen stad genoeg te doen voor de jeugd. Al die gasten hadden daar helemaal niks te zoeken gisteren. Niemand niet.