Het probleem, wat ik nu op het journaal hoor, ligt volgens de bewoners bij de gemeente. Hier kan ik het nimmer mee eens zijn !
Wanneer je als individu daar komt, heb je de morele keuze: Ik ga naar huis, of ik ga meerellen met de rest.
Het blijkt maar weer dat met name de jongeren, als kuddedieren gezien kunnen worden. Wat anderen doen, doe ik ook en het liefst harder/slechter.
De groep verantwoordelijken, dus een bepaald percentage van de aanwezigen gister, hebben bovendien de intelligentie van een kuddedier.
We kunnen alles en iedereen wel de schuld willen geven. De handhavers, gemeente, social-media, het betrokken meisje Merthe.. De enigen die schuld treffen, zijn degene die rotzooi hebben lopen trappen. Niemand meer, niemand minder ! Ja, de gemeente had een alternatief kunnen bieden aan de ongenode gasten, maar hiermee zou je een vrijbrief geven aan alle mensen die een "Project X" in gedachten heeft.
De politie had de boel beter moeten afzetten, is ook zo'n ongegronde mening. Wat hadden ze moeten doen? Als grensposten in de 20e eeuw overal bewapende agenten moeten neerzetten? Zij hebben alles wat in hun macht lag gedaan, om ervoor te zorgen dat de boel rustig bleef. Ze hebben geprobeerd de boel niet te provoceren, door her en der mensen aan te houden voor simpele vergrijpen. Heeft dit geholpen? Nee !
Tja, dit is mijn mening op dit hele gebeuren. Vandaar dat ik ook een voorstander ben van een hardere aanpak. Gummiknuppels, tasers of rubberen kogels zouden wat mij betreft tegen dit soort personen vaker gebruikt mogen worden. Waarom? Simpelweg omdat enkele in onze verharde maatschappij voor niets en niemand respect heeft.