Gemeente Haren @GemHaren
Bats vraagt aandacht voor wat er is gebeurd met alle inwoners van #Haren Kippevel! Heel veel impact. Respect voor veerkracht #projectX
Slotronde Korpschef Dros: gezien dat er 400.000 x getwitterd is over #ProjectXharen
Uitvouwen
Schatting tussen 3.000 en 5.000 mensen die gisteren naar Haren kwamen. #ProjectXharen
Uitvouwen
Enorme toestroom van mensen van 050 naar Haren. Waarom niet tegengehouden? Te veel mensen en politie hard nodig op andere plekken #ProjectX
Familie is zeer geemotioneerd. Bgm Bats heeft contact met vader. Ze zijn nog elders. #Haren #projectX
Uitvouwen
Idee van schade? Alleen nog indruk, kunnen geen getallen noemen. #Haren
Persvoorlichter GRN @voorlichter
Eerst low-profile aanpak door politie. Abrupte omslag naar grimmige sfeer. Lijkt door ervaren raddraaiers veroorzaakt te zijn. #projectx
Boodschap aan raddraaiers: de kans dat je gepakt wordt is buitengewoon groot ivm grote hoeveelheid beeldmateriaal. Meld je daarom zelf!
Politiemedewerkers hebben moeten vechten voor hun leven; was geen ruimte om alcoholvebrod te handhaven. #projectx
Gemeente Haren @GemHaren
Heeft u het onderschat, Bats? Nee, we hebben ruim op tijd opgeschaald naar GRIP3. Alle hulpdiensten paraat.Maar mate geweld ongekend #Haren
Dit is een nieuw fenomeen: mobiliserende kracht van social media. Ongekende kracht. Oproep voor zelfreflectie voor iedereen. #Haren
Uitvouwen
Bats: Eigen feest organiseren zou te veel risico's met zich meebrengen. Geen spijt van besluit, mede dankzij adviezen politie en OM #Haren
OM: volstrekt onaanvaardbaar. We gaan snelrecht voeren. Lik op stuk naar verdachten. Groot onderzoek gestart, 25 rechercheurs #Haren
Inzet 250 man ME. Veel geweld tegen hulpverleners. 'Extreem' 'Een wonder dat er geen slachtoffers zijn gevallen' #Haren
Uitvouwen
Korpschef politie Dros: ongekende omvang noor NL. We hebben continu social media gevolgd. Expertise bij collega's Duitsland gehaald. #Haren
Bats: vanmiddag bijeenkomsten voor bewoners en voor ondernemers. Alleen op uitnodiging.
Bats: Ik zag vanochtend dat mensen samen de boel weer opruimden. Ik zag saamhorigheid #Haren
Persconferentie #Haren Burgemeester Bats: gigantische impact voor mijn inwoners en ondernemers door dramatische gebeurtenissen
Veel gestelde vragen Facebook-incident:
http://www.haren.nl/projectx/veelgestelde-vragen … #haren
Burgemeester Bats loopt nu het dorp in. Even wat mensen spreken. De pers krijgt 11:00 nieuws in persconferentie in gemeentehuis Haren.