Eigenlijk lees en hoor ik tegenstrijdige berichten over het aantal inzet van ME.
Eerst wordt er gesproken over het hebben van een peloton achter de hand.
Dan moeten er ineens overal uit het land versterkingen komen, zie iets van de regio haaglanden en ZAWA voorbij komen, dan zijn het ineens 600 man ME.
Vervolgens spreekt de korpsbeheerder vanmiddag in het interview op rtvNoord over 500 man waarvan 4 peloton ME=208 man.
En 40+ AE, even later lees ik dan weer 250 man ME is dus 5 peloton.
En dan nog iets van 200 platte petten? om aan de 500 man politie te komen?
Dan wordt er ineens ook gesproken over waterwerpers en traangas, en nu dus weer niet. Alleen schilden en wapenstokken.
Feit is, hoeveel agenten moet je achter de hand hebben voor een feestje wat niet doorgaat?
Een voetbalwedstrijd die afgelast wordt krijgt volgens mij ook geen ME aandacht.
Kom niet naar Haren, want er is geen feest, duidelijke taal van de burgemeester.
Dan mag je ervan uit gaan dat er ook niemand komt, tenzij men lees hooligans onderling afspreken om daar toch iets te ondernemen.
Je hebt voor zoiets nooit genoeg politie achter de hand tenzij je precies weet wat er allemaal naar je dorp komt, en dan nog.
Moet je er dan maar 10 pelotons neerzetten? uiteindelijk is er versterking gekomen uit friesland en waarschijnlijk uit drenthe??? gezien de afstand.
Wat daar gebeurdt is is zeer ernstig en in hoe verre de social media er nu debet aan is, is enerzijds duidelijk.
Vergeet niet dat men vroeger allemaal de beschikking kon hebben over een CB toestel waarmee je ook iedereen in het land kon mobiliseren als je dat wilde.
Ik zelf zit zelden op twitter en facebook, ik had de oproep voor het feestje dan ook niet ontvangen, al vraag ik mij af of het project x verhaal niet een aangegrepen iets is om lekker te rellen, of anders gezegt de verjaardag van merthe.
Is dat niet lekker gegoten in het verhaal? natuurlijk was ze jarig, maar is het niet de manier geweest om ergens bewust te kunnen rellen?