GRIP 3 ProjectX facebook verjaardagsfeestje 16-jarige loopt uit op chaos - Haren 21-09-2012

Auteur Topic: GRIP 3 ProjectX facebook verjaardagsfeestje 16-jarige loopt uit op chaos - Haren 21-09-2012  (gelezen 210728 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
. Het excuus geen waterkanonnen beschikbaar is weggeveegd. De brandweer heeft genoeg TAS.
Wij hebben geen TAS, daar doe je boodschappen mee. Wij hebben TSen, en die zullen nooit en te nimmer worden ingezet voor orde handhavingen. Simpel genoeg omdat die dingen daar niet voor gebouwt zijn, de bestuurder die in het voertuig zit is een rechtstreeks doelwit voor de rellende jongeren. Die gasten kunnen weinig to niks, behalve de zooi vernielen en stenen door ruiten mikken en zo de bestuurder raken.

Bovendien, al zou een TS worden ingezet is deze niet meer beschikbaar voor zijn eigenlijke taak namelijk brandbestrijding en/of hulpverlening. Verbrandt er iemand in zijn woning krijgen we weer vragen waarom de brandweer niet snel genoeg terplaatse was. ::)


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Wij hebben geen TAS, daar doe je boodschappen mee. Wij hebben TSen, en die zullen nooit en te nimmer worden ingezet voor orde handhavingen. Simpel genoeg omdat die dingen daar niet voor gebouwt zijn, de bestuurder die in het voertuig zit is een rechtstreeks doelwit voor de rellende jongeren. Die gasten kunnen weinig to niks, behalve de zooi vernielen en stenen door ruiten mikken en zo de bestuurder raken.

Bovendien, al zou een TS worden ingezet is deze niet meer beschikbaar voor zijn eigenlijke taak namelijk brandbestrijding en/of hulpverlening. Verbrandt er iemand in zijn woning krijgen we weer vragen waarom de brandweer niet snel genoeg terplaatse was. ::)

Niet over nagedacht idd, & thanks voor de TS verbetering. ;)
Heb m'n mening gebaseerd op eerdere berichten in dit topic over TS'en.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Niet over nagedacht idd, & thanks voor de TS verbetering. ;)
Heb m'n mening gebaseerd op eerdere berichten in dit topic over TS'en.
Nee, de TSen ook de 4x4 voertuigen die rijdend kunnen blussen zijn hier niet voor geschikt. Je ziet ook dat de waterwerpers van de politie van een heel ander kaliber zijn, tralies voor ramen en bepantsering. ;)


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
En bovendien verknoei je zo de onpartijdigheid van de brandweer!


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Is er in Haren traangas gebruikt? Zonee, waarom eigenlijk niet?
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Kevin R.

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 978
23-9-2012 16:56 | Door ANP .
Duitse minister: Facebook is medeschuldig
De Duitse minister Ilse Aigner van Consumentenbescherming noemt Facebook medeschuldig aan de rellen in Haren. Ze vindt dat het sociale netwerk dringend de gebruikersaccounts moet veranderen.


DÜSSELDORF (ANP) - De Duitse minister Ilse Aigner van Consumentenbescherming noemt Facebook medeschuldig aan de rellen in Haren. Ze vindt dat het sociale netwerk dringend de gebruikersaccounts moet veranderen. ,,Facebook is medeverantwoordelijk voor zo'n escalatie omdat het concern niet bereid is de privacy-instellingen te verbeteren'', zei Aigner tegen de krant Rheinische Post die maandag verschijnt.
De minister wil maatregelen van Facebook zodat jongeren niet langer per ongeluk een privéfeestje aan miljoenen gebruikers bekend kunnen maken.
De toestand in Haren was groot nieuws in Duitsland en vele andere landen.

Bron: www.msn.nl (Bericht: ANP)

Wie is er eigenlijk nog onschuldig?


MORCIK

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 354
Als je alles al van te voren wist, waarom heb je dan niet even gebelt met de politie Groningen? Dit soort reacties voegen niets toe aan deze discussie.

Omdat ik de politie en gemeente hoger had ingeschat. Maar ik ga het voortaan zeker doen, want dit incident heeft laten zien hoe erbarmelijk slecht ze geïnformeerd zijn als het aankomt op digitale media. En hoe onwetend ze zijn blijkt zichtbaar uit het feit dat ze door het verwijderen van straatnaamborden de menigte op een dwaalspoor proberen te krijgen. Ik krijg er gewoon een slappe lach van, maar anderzijds moet ik gewoon huilen. Weten ze echt niet dat de Facebook-generatie voorzien is van een mobiel waar een navigatie op zit of dat zo'n app zo gedownload is?



Serieus, de overheid moet werk maken van digitale media. Er mag wat mij betreft een ministerspost komen die over ICT en verwante zaken gaat, want het overheidsapparaat lijkt getuige dit incident hopeloos vergrijsd.


MORCIK

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 354
Om dan nog wat meer volk te lokken naar een gratis festival met gratis Dj's?

En dat volk gaat het aanvaarden als om x uur het festival wordt stopgezet en dan braaf naar huis gaan?

Nee, enkel en alleen om het volk wat op de Stationsweg staat naar het voetbalveld te lokken. Daarna, als er meer politie gearriveerd is, een steeds groter gebied afzetten. Zeker geen alcoholverkoop of gesleep met drank toestaan. Handhaven moet je uiteraard doen zodra je op sterkte bent en dat leek in Haren geenszins het geval. Tot die tijd moet je het volk afleiden. De burgemeester kan er niks aan doen dat er spontaan duizenden mensen op zijn dorp afkomen, maar een fout in een cruciale beslissing als 'afleiden of handhaven' neem ik hem wel kwalijk. Want de gevolgen zijn niet mals.

Je zou natuurlijk ook de vraag kunnen stellen waarom we standaard de burgemeester verantwoordelijk houden voor de openbare orde in een gemeente. Want wat in Haren gebeurde was zelfs een maatje te groot voor een burgemeester in een grote stad waar voetbalrellen vaker aan de orde zijn. Ik vind dat er bepaalde crisismanagers ingesteld moeten worden die leiding nemen op het moment dat een situatie niet beheersbaar is door een burgemeester die onervaren is op het gebied van rellen.


MORCIK

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 354
Vergeet de providers niet, die gefaciliteerd hebben dat dit bericht bij de mensen kwam. En de hardwareproducten die apparaten maken waardoor dit gelezen kon worden. En de NS, omdat die mensen in Haren gebracht heeft. En zo kun je nog wel even doorgaan.

Er is maar 1 verantwoordelijke: de relschopper.

De spijker op z'n kop!!  :) De wereld op dit forum is te klein als ik de burgemeester verantwoordelijk stel voor de openbare orde, maar ondertussen zit men zelf Jan en alleman verantwoordelijk te stellen. Sommigen interpreteren mijn reacties zelfs alsof ik de burgemeester verantwoordelijk stel voor het hele feest. Zeg ik helemaal niet. Het gaat mij om die cruciale beslissing rond 19:30, handhaven of afleiden. Dat is het enige waar het mij om gaat.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
23-9-2012 16:56 | Door ANP .
Duitse minister: Facebook is medeschuldig
De Duitse minister Ilse Aigner van Consumentenbescherming noemt Facebook medeschuldig aan de rellen in Haren. Ze vindt dat het sociale netwerk dringend de gebruikersaccounts moet veranderen.


Wie is er eigenlijk nog onschuldig?

Ik ben kennelijk niet de enige die van mening is dat het "ik doe of mijn neus bloed" beleid van facebook mede de aanleiding is geweest tot gebeuren.

En dat terwijl men accounts blokkeerd als facebook van mening is dat er een "nickname" wordt gebruikt en men alleen "echte namen" wil zien.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend