(Hele diepe zucht.....)
En nee, ik ga die link ook geen 5e keer hier neerzetten wat er nu werkelijk in Nederlands grootste digitale media te lezen was.
Dus wat de media schrijft is altijd waar.
Maar er is nooit een alternatief feest geweest, alleen een locatie voor opvang. Waar trouwens een paar honderd man zijn geweest die wel een feestje hadden.
De media wilde blijkbaar alleen maar horen dat er een feestje was. Oproepen van de gemeente dat er geen feest zou zijn werden
volkomen genegeerd.
Moet je dan als gemeente maar een feest gaan organiseren (een onmogelijkheid in zo'n korte tijd) en aansprakelijkheid aanvaarden.
Dat is de wereld op z'n kop, als er maar hard geroepen wordt dan komt het feestje wel.
Als dit zou werken dan is het vanaf nu ieder weekend raak.
Vervolgens blijf je ook volharden in het tijdstip van rond half acht.
Toen is er helemaal nog niet gehandhaafd, dan waren de rellen toen al begonnen.
Er waren veel jongeren die de noodverordening overtraden (alcohol drinken), daar is niet tegen opgetreden om escalatie te voorkomen.
Zo veel mensen waren er toen ook nog niet en ook niet onderweg.
Ik heb in een eerdere bijdrage al uitgelegd waar de meeste jongeren vandaan kwamen en hoever dat reizen is.
Namelijk uit de stad Groningen (4-6 km fietsen, 5 minuten met de trein)
Deze kwamen voor een zeer groot deel pas na half 9 richting Haren.
Onvoorspelbaar dus en geen tijd om te sturen, want ze wonen te dichtbij. Of had je een uitgaansverbod in Groningen gewild, de enige manier om te voorkomen dat ze eventueel naar Haren gaan.
De overheid heeft gedaan met de beschikbare middelen wat ze kon. Ze hadden nog harder in kunnen grijpen en waren er misschien doden gevallen, dan was Nederland ook te klein geweest.
Wel triest dat de oppositie in Haren er direct weer een politiek slaatje uit probeert te slaan en uiteindelijk zichzelf als gemeente te kijk zet.
Ik moet dus constateren dat jou verhaal/argumenten vooral stoelen op wat je in de media leest en hoort en als waarheid beschouwd. Dat deden ook de jongeren die luisterden naar de oproepen van de dj's op de diverse radiozenders.