GRIP 3 ProjectX facebook verjaardagsfeestje 16-jarige loopt uit op chaos - Haren 21-09-2012

Auteur Topic: GRIP 3 ProjectX facebook verjaardagsfeestje 16-jarige loopt uit op chaos - Haren 21-09-2012  (gelezen 206355 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Door deze vraag en antwoord ronde op tv, wat er scherp aan toe gaat valt mij op dat er antwoorden ontweken worden. Een slechte uitleg komt vanuit de Burgemeester en korpschef en daardoor krijg ik het idee dat er heel veel rammelt aan de werkwijze in Haren. De Burgemeester houdt vol dat alle scenario's besproken en beschreven waren maar niet dat er hooligans en raddraaiers naar Haren kwamen. De korpschef legt de schuld bij facebook en de social media.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Wat mij opviel in die uitzending van PenW was dat er, buiten een ontwijkende opmerking van korpschef Dros, met geen woord gerept wordt over het feit dat al dagen lang bekend was dat er (bij justitie bekende) hooligans en relschoppers hadden aangegeven dat ze zouden afreizen richting Haren (en dat dat niet voor te feesten zou zijn wás dus al bekend).
Burgemeester Bats gaf zelfs aan dat er niet tot afsluiting van Haren was overgegaan omdat men niet op de hoogte was dat er relschoppers richting Haren zouden komen (op 21.20 min) !  ::)
Dros gaf over het aanwezig zijn van 'een harde kern' aan dat dat ook pas gaandeweg duidelijk werd...
Tja...
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Ik kijk niet vaak naar p&w, maar laten ze nooit iemand uitpraten? De conclusie was voor het interview al getrokken. De politie was onvoldoende voorbereid, de korpschef te laat aanwezig, de burgemeester is een goed gelovige... en oh ja, de techniek viel ook uit. Geen enkele kritische opmerkingen over de sociale media of de traditionele media.  >:(
Digitaal onderzoek


Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476
Goos de Boer (RTV Noord) gaat aangifte doen tegen de ME. Dit nadat hij eerder, live op de radio, aangaf te begrijpen waarom de ME hem heeft geslagen en weggeduwd.

Bron: nos op 3


Lifc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
  • Reddingsbrigade EHBO, AED-cursus
Goos de Boer (RTV Noord) gaat aangifte doen tegen de ME. Dit nadat hij eerder, live op de radio, aangaf te begrijpen waarom de ME hem heeft geslagen en weggeduwd.

Bron: nos op 3

Dit terwijl de verslaggever eerder heeft aangegeven dat hij toegaf op een verkeerde plek te staan. ME heeft geroepen om weg te gaan, dus ook tegen de verslaggever die daar stond. Op het moment dat de ME een charge (of hoe je dat ook schrijft) uitvoert, dan is dus ook de verslaggever de klos. Hoop dat de mensen bij de rechtbank toch wel gezond verstand hebben en dit afwijzen


Rutger

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 820
Goos de Boer (RTV Noord) gaat aangifte doen tegen de ME. Dit nadat hij eerder, live op de radio, aangaf te begrijpen waarom de ME hem heeft geslagen en weggeduwd.

Bron: nos op 3

Op http://www.goosdeboer.nl/ legt hij uit waarom hij toch aangifte gaat doen


Rutger

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 820
ME heeft geroepen om weg te gaan, dus ook tegen de verslaggever die daar stond. Op het moment dat de ME een charge (of hoe je dat ook schrijft) uitvoert, dan is dus ook de verslaggever de klos. Hoop dat de mensen bij de rechtbank toch wel gezond verstand hebben en dit afwijzen

Waar baseer je je op?
Hierbij een citaat van de betreffende verslaggever
Citaat
Zag daar ook dat het wel erg lang duurde voordat versterking arriveerde. Ben toen die er uiteindelijk kwam opzij van het huis in de tuin gaan staan om overzicht te houden. Ver van de oprukkende eerste lijn ME-ers en relschoppers. Alleen. En vooral ook herkenbaar, met (door politie erkend) helblauw pershesje, microfoon en koptelefoon. En juist daar werd ik volkomen onverwacht en zonder waarschuwing neergetikt.


Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476
Op http://www.goosdeboer.nl/ legt hij uit waarom hij toch aangifte gaat doen

En de reacties liegen er niet om. Blijkbaar ook mensen, die net als ik, iets heel anders in zijn live reportage hebben gehoord.


erik 67

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,622
  • Dit forum is het helemaal !
Waar baseer je je op?
Hierbij een citaat van de betreffende verslaggever

Zag daar ook dat het wel erg lang duurde voordat versterking arriveerde. Ben toen die er uiteindelijk kwam opzij van het huis in de tuin gaan staan om overzicht te houden. Ver van de oprukkende eerste lijn ME-ers en relschoppers. Alleen. En vooral ook herkenbaar, met (door politie erkend) helblauw pershesje, microfoon en koptelefoon. En juist daar werd ik volkomen onverwacht en zonder waarschuwing neergetikt.

Misschien had hij maar niet in de tuin moeten gaan staan want daar hoort hij niet te staan ook niet met een hesje aan en een koptelefoon op.


Dimeg

  • Brandweervrijwilliger
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
En de reacties liegen er niet om. Blijkbaar ook mensen, die net als ik, iets heel anders in zijn live reportage hebben gehoord.

Laat de volgende discussie maar weer beginnen inderdaad..

als een ME'er een journalist vordert om te vertrekken moet deze zich dan hier aan houden of is de persvrijheid belangrijker en hadden ze hem achter de linies moeten laten?