GRIP 2 Middel hulpverlening (Ongeval met schoolbus) Kruimteweg - Rouveen 21-09-2012

Auteur Topic: GRIP 2 Middel hulpverlening (Ongeval met schoolbus) Kruimteweg - Rouveen 21-09-2012  (gelezen 8345 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Ik zag op een foto van MaartenSipma een flinke deuk thv linker voorwiel. Het lijkt alsof hij daar geraakt is.
Denk jij wat anders?
Ik denk niets, en zet zeker geen dingen die ik denk als feit neer, ik vind dat je daar uitermate voorzichtig mee moet zijn.
Duidelijke foto's van Maarten.  En een paar verschillen met het andere incident:
- nu is de personenauto  aan de linkerkant geraakt ( kwam die dan van rechts?)
- bus staat niet , als bij de vorige situatie op het kruispunt stil. ( ??)
Dus voor mij onduidelijk wat er is gebeurd, en of de bosjes dezelfde problemen veroorzaakten.
Ik ben benieuwd naar de uiteindelijke conclusies van de deskundigen.
Als je andere foto's op andere sites (bv www.regiomeppel.nl ) bekijkt zul je ook forse schade aan de andere zijde zien. De auto is na de aanrijding een halve slag gedraaid en heeft tijdens de aanrijding ook schade aan de linkerkant opgelopen. De verdere conclusies laat ik ook over aan de deskundigen van de VOA.
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


toverboer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 176
op www.regiomeppel.nl staan fotos met nummers op de grond
dit zecht niet alle maar doet wel denken  ???


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
op www.regiomeppel.nl staan fotos met nummers op de grond
dit zecht niet alle maar doet wel denken  ???

De nummers zeggen in principe niet zoveel. Op de grond zijn kwadranten afgetekend en die zijn genummerd. Door foto's van bovenaf te maken brengt de VOA de situatie in kaart. Meestal fotograferen ze vanaf hun voertuig. Het voertuig heeft ook een telescoopmast met fotocamera en bij hele grote ongevallen kan een politiehelikopter foto's van bovenaf maken. Naderhand leggen ze dan aan de hand van de genummerde kwadranten de foto's aan elkaar als soort puzzelstukjes.


Pino112

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,581
Citaat
Alle gewonden busongeval Rouveen weer thuis
Rouveen, 22-09-2012

Alle negen personen die vrijdagmiddag 21 september zijn overgebracht naar het ziekenhuis na het busongeval in Rouveen konden dezelfde dag nog naar huis. De verwondingen bleven beperkt toch pijn in nek en rug, kneuzingen en open wonden. De gewonden waren, met uitzondering van de 44-jarige buschauffeur uit Zwolle, allemaal scholieren. Zij varieerden in leeftijd van 12 tot en met 20 jaar en waren afkomstig uit Staphorst, Meppel, Zuidwolde en De Wijk.

http://www.politie.nl/ijsselland/nieuws/120922allegewondenbusongevalrouveenweerthuis.asp