Hoi collegas!
Een gelukkig en voorspodig nieuw jaar 2006!
Tijdens mijn bezoek bij de beroepsbrandweer Herne in het „Ruhrgebiet“, kazerne Wanne-Eikel heb ik deze photos van dit Haakarmvoertuig op Iveco Eurotrakker 190E37 4x4 Automatik gemaakt. Ze hebben daar nog een Hulpverlenigscontainer die te lang voor de HA-voertuigen is. Daarom hebben ze deze haakarmbak op een aanhangwagen met tandemas opgebouwd. De word van een materiaalwagen getrokken
Vedder hebben ze in Herne en Wanne-Eickel 1 tankautospuit met hulpverleningsbepakking op Iveco 140E28 Automatik 4x4 Magirus opbouw met elektrische busdeuren. De meeste voertuigen van de brandweer Herne zijn op Iveco chassis in deze aparte kleuren. Hier word ook niet negatiev over Iveco gesproken – ze hebben er goede ervaringen met Iveco gemaakt.
Hier nog een photo uit Zwitserland van de eersde uitruk van de nieuwe beroopsbrandweer van de steden La Chaux de Fonds en Le Locle, kanton Neuchatel. Een jaar geleden kon ik met dit voertiug meerijden (440Pk Automatik, retarder)
Op het moment zijn ze er daar ook me bezig, een nieuw hulpverleningsvoertuig met kraan op de nieuwe Iveco Trakker AD met Magirus opbouw in dienst te stellen. Dit voertuig werd wel in rode kleur geleverd! Nog heb ik er geen photo van.
Beste groeten Stefan
[verwijderd door de beheerder]