Middelbrand (schoorsteen) Koudhoornseweg - Garderen 24-09-2012

Auteur Topic: Middelbrand (schoorsteen) Koudhoornseweg - Garderen 24-09-2012  (gelezen 4596 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #10 Gepost op: 24 september 2012, 19:05:03
Slaat nergens op want de hoogwerker van Harderwijk staat nu in Ermelo voor een Prio 2 melding die is kleine 12 km daar vandaan..
En? Is er gevraagt aan de HW-bemanning of ze weg konden. Of zou het zomaar kunnen dat de HW opdat moment ingezet stond?
Tja, en als het systeem op een gegeven moment aan gaat geven dat de redvoertuigen op zijn, komt automatisch de volgende regio in beeld. men gaat op dat moment niet lopen leuren om een redvoertuig wat weg kan, dan drukt men op de knop voor het volgend redvoertuig uit een andere regio. ::)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #11 Gepost op: 24 september 2012, 19:06:29
Strakke alarmeringsprocedures hebben hun voordeel maar ook een groot nadeel. Het moet mogelijk zijn dat een centralist een benodigd voertuig (in dit geval een RV) weg kan halen bij een prio 2 klus. Het is nu zo dat het RV Bnv (1751) ingezet was bij stormschade. De 2751 (RV Ede) idem. Soepelheid hierin zou erg welkom zijn. Taak voor de meelezende centralisten om dit aan te kaarten bij de betreffende afdelingen. Bijv. inzet / aankomst gestatust bij prio 2 inzet:  Nog wel te alarmeren voor prio 1. Wellicht gebeurt dat elders wel, hier schijnbaar niet. Dat scheelt kostbare tijd!
Alleen heeft een centralist niets te vertellen over een redvoertuig. Als de bevelvoerder terplaatse aan geeft dat hij het redvoertuig nodig heeft, is dat de beslissing van de bevelvoerder. En die beslissing staat dan toch echt boven die van de centralist.


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #12 Gepost op: 25 september 2012, 06:43:08
Het KVT klopt alleen niet, maar dat is een ander verhaal. De GLM meldkamer kan niet zien of Harderwijk c/q Apeldoorn al is ingezet. Dus gezien de afstand zouden zij eerst in aanmerking komen. De 2e TS was van Uddel ( gem. Apeldoorn ). Dus is het vreemd dat Amersfoort opgeroepen is. Ook Nijkerk was al ingezet.


JAB

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #13 Gepost op: 25 september 2012, 13:56:43
Alleen heeft een centralist niets te vertellen over een redvoertuig. Als de bevelvoerder ter plaatse aan geeft dat hij het redvoertuig nodig heeft, is dat de beslissing van de bevelvoerder. En die beslissing staat dan toch echt boven die van de centralist.

Zeker, dat bedoel ik ook. Overleg / alarmering vanuit de AC en de Bev. laten bepalen of het RV weg kan. Kan dat echt niet gezien de gevaarssetting, dan houdt het op. Gaat het om takken zagen kan de Bev. besluiten de klus te parkeren, evt. de weg af te zetten en het RV weg te sturen naar een woningbrand, zoals in deze casus.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #14 Gepost op: 25 september 2012, 14:05:06
Het KVT rolt inderdaad automatisch de dichtstbijzijnde hoogwerker op die inzetbaar is. Dat was in dit geval Amersfoort. Volgens de bevelvoerder is er nog gevraagd om een redvoertuig uit Harderwijk of Apeldoorn. Maar daar werd negatief op gereageerd. Eenmaal terplaatse was snel duidelijk dat de hoogwerker niet ingezet kon worden wegens de moeilijke opstelplaats. Daarom is besloten de HW van Amersfoort door te laten komen voor de rookverdrijver.












Filmpje en meer foto's staan online op www.middennederlandmedia.tk
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


army-medic

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 25 september 2012, 23:38:17
Brandweer Amersfoort moet maar liefst 33 kilometer rijden omdat de hoogwerkers dichterbij allemaal bezet zijn.  >:(

en hij is niet eens ingezet, dus had netzogoed binnen kunnen blijven, paniek om niets dus,


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #16 Gepost op: 26 september 2012, 11:45:59
en hij is niet eens ingezet, dus had netzogoed binnen kunnen blijven, paniek om niets dus,

Die informatie is onjuist. De Hoogwerker is wel degelijk ingezet. Echter niet om te vegen, maar voor de rookverdrijver.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #17 Gepost op: 26 september 2012, 16:11:50
Die informatie is onjuist. De Hoogwerker is wel degelijk ingezet. Echter niet om te vegen, maar voor de rookverdrijver.
Hebben de TSen in Gelderland-Midden dan nog geen ventilator aan boord? Volgens mij behoren die dingen inmiddels tot de bepakkingslijst voor een TS.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #18 Gepost op: 26 september 2012, 16:41:00
Dan spreek ik even alleen voor de Gemeente Barneveld:

Die hebben ze inderdaad niet. Met een uitzondering van Voorthuizen. Die hebben er wel 1. Heb ook niet echt het gevoel dat er ruimte voor is op het voertuig.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


gerritsen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
  • Brandweer
Reactie #19 Gepost op: 26 september 2012, 16:49:22
hier in overbetuwe ook maar 1post met ventilator
vanaf 1-1-2014 ex vrijwillige brandweerman