Hulpverleningsforum
Inloggen
Registreren
Vorige
Volgende
Hulpverleningsforum
»
Wit: Geneeskundige hulpverlening
»
SEH en Ziekenhuizen
»
wat is / vinden jullie terminaal
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: wat is / vinden jullie terminaal (gelezen 6458 keer)
0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.
marjolein80
Gast
Gepost op:
15 februari 2005, 22:47:18
Ik ben verpleegkundige en natuurlijk kan ik uitleggen wat het begrip terminaal betekend.
Nu heb ik in de thuiszorg gewerkt en nu in het ziekenhuis. Ik heb het idee dat het begrip in beide instellingen anders wordt opgepakt.
Daarom is mijn vraag: Wat verstaan jullie onder een terminaal? Wanneer vinden jullie iemand terminaal?
Bedankt
Paul SEH
Gast
Re: wat is / vinden jullie terminaal
Reactie #1 Gepost op:
16 februari 2005, 10:02:54
Als iemand in de laatste fase van zijn of haar leven verkeert.
marjolein
Gast
Reactie #2 Gepost op:
16 februari 2005, 19:27:40
oke, dat begrijp ik alleen wanneer is dat noem eens kenmerken (wanneer begint dit)
Joffry Ambu-Vpk
Ambulanceverpleegkundige
Senior gebruiker
Ambulanceverpleegkundige
Reactie #3 Gepost op:
17 februari 2005, 15:28:28
Onomkeerbare algehele malaise, onomkeerbaar hartfalen en longlijden, de pre-terminale fase (en die is rekbaar) is dit, echt terminaal is d epatient als die zeer snel zal gaan overlijden.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod
Paul SEH
Gast
Reactie #4 Gepost op:
21 februari 2005, 00:50:46
Als de situatie onomkeerbaar is. Bij de een is dat wat eerder als bij de ander.
ellebasi
Gast
Reactie #5 Gepost op:
16 maart 2005, 15:51:35