Hulpverleningsforum
Inloggen
Registreren
Vorige
Volgende
Hulpverleningsforum
»
Wit: Geneeskundige hulpverlening
»
SEH en Ziekenhuizen
»
wat is / vinden jullie terminaal
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: wat is / vinden jullie terminaal (gelezen 6458 keer)
0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.
marjolein80
Gast
Gepost op:
15 februari 2005, 22:47:18
Ik ben verpleegkundige en natuurlijk kan ik uitleggen wat het begrip terminaal betekend.
Nu heb ik in de thuiszorg gewerkt en nu in het ziekenhuis. Ik heb het idee dat het begrip in beide instellingen anders wordt opgepakt.
Daarom is mijn vraag: Wat verstaan jullie onder een terminaal? Wanneer vinden jullie iemand terminaal?
Bedankt
Paul SEH
Gast
Re: wat is / vinden jullie terminaal
Reactie #1 Gepost op:
16 februari 2005, 10:02:54
Als iemand in de laatste fase van zijn of haar leven verkeert.
marjolein
Gast
Reactie #2 Gepost op:
16 februari 2005, 19:27:40
oke, dat begrijp ik alleen wanneer is dat noem eens kenmerken (wanneer begint dit)
Joffry Ambu-Vpk
Ambulanceverpleegkundige
Senior gebruiker
Ambulanceverpleegkundige
Reactie #3 Gepost op:
17 februari 2005, 15:28:28
Onomkeerbare algehele malaise, onomkeerbaar hartfalen en longlijden, de pre-terminale fase (en die is rekbaar) is dit, echt terminaal is d epatient als die zeer snel zal gaan overlijden.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod
Paul SEH
Gast
Reactie #4 Gepost op:
21 februari 2005, 00:50:46
Als de situatie onomkeerbaar is. Bij de een is dat wat eerder als bij de ander.
ellebasi
Gast
Reactie #5 Gepost op:
16 maart 2005, 15:51:35
Volgens mij hoeft dit geen duidelijke kenmerken te hebben! Deze zullen afhankelijk van het ziektebeeld zijn! daarbij moeten er niet altijd uiterlijke kenmerken zijn! Wanneer bij een pt een diagnose vastgesteld is van kanker(meestal) met bijvoorbeeld al meta's ofzo dan is deze pt terminaal hoewel hij daarom geen uiterlijke kenmerken hoeft te vertonen! Wanneer hij daarentegen palliatief is zullen meerdere kenmerken/symptomen zichtbaar zijn afhankelijk van aandoening! Wanneer er sprake is van palliatief zal de zorg meer gericht zijn op maximale comfort zorgen! Terwijl er bij terminale pt mss meer sprake zal zijn van maximale medicamenteuze therapie!
Print
Pagina's: [
1
]
« vorige
volgende »
Hulpverleningsforum
»
Wit: Geneeskundige hulpverlening
»
SEH en Ziekenhuizen
»
Hulpverleningsforum.nl maakt gebruik van Cookies om de website correct te laten werken. Daarnaast worden er cookies gebruikt door adverteerders en social media websites. Lees ons volledige cookiebeleid.
OK
Learn more
Inloggen
Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag