Zijn er al meer beelden beschikbaar van de versie van 'Van Vossen'?
Ik heb de beelden rond de pilotboot van Tenderline gezien en ik weet dat veel collega's daar wel brood in zagen. En dan heb ik het niet over de 90PK motor, maar vooral over de indeling en uitrusting van de boot. Natuurlijk zou ik eerst wat praktijkervaring ermee moeten opdoen, maar het concept leek bijzonder geschikt voor reguliere inzetten op (klein tot middelgroot) binnenwater. Zaken als een sleepinrichting (de beugel achter de motor), mogelijkheid om (veilig) achter de motor te werken, veel opbergruimte, grote console met goede zitmogelijkheden en veel werkruimte zijn zeer belangrijk bij het reguliere werk en dan voorname de technische hulpverlening op het water.
De 'Van Vossen' is misschien wel praktischer voor rampenbestrijding, maar voor het reguliere werk moet ik het nog maar zien... Uiteraard is zo'n beetje alles beter dan een vlet is de meeste situaties, maar of dit type een snelle boot voor lokale inzet kan vervangen weet ik zo net nog niet...
Zo ben ik nogal benieuwd naar de vaareigenschappen, ik heb wat ervaring met een aluminium boot van ongeveer dit formaat en dat was niet al te positief in slecht weer op ruim water... Kortom iemand die al meer weet?