Toch nog even een stukje terugpakken in dit forum topic. (sorry heb mij pas net aangemeld
) Waarom maken mensen zich zo druk over een klein stukje sponsoring wat geuit wordt op de middelen van een reddingsbrigade? Gaan we dan ook van alle brandweervoertuigen de Ziegler stickers aftrekken?
Ik vind dit een beetje een onnodige discussie. Aangezien reddingsbrigades vrijwillig zijn zal er ook op allerlei verschillende manieren aan geld gekomen moeten worden om alles betaalbaar en inzetbaar te houden. Uiteraard wordt ons voertuig van Bloemendaal naar voren gebracht met de 538 logo's. Maar waarom schieten als hier gewoon conform afspraken is gehandeld. En als je zo'n dikke sponsor daarmee goed kan uiten dan zal dat niet na worden gelaten.
Zo gaat dat ook binnen de bond. De boten komen dan wellicht niet uit sponsoring van Interpolis maar andere activiteiten wel. Daar zijn aardig wat euro's mee gemoeid. Nu wordt daar op een kleine manier uiting van gegeven op een demo boot en we schieten er helemaal op los. Maar o o wat zijn we blij als we als eerste met die boot mogen gaan varen. Dit vind ik wel een beetje ondankbaar richting de bond. Ik ben benieuwd wie er nu heel hard schreeuwd over dat sponsorverhaal en straks met een vervanger voor Interpolis weet te komen. Dan krijg je van mij een biertje.
Ik heb zelf naast de boot gestaan en hij ziet er echt heel mooi uit. De opbouw is strak en de werkruimte in de boot is inmens groot. Het is wel echt een boot voor op het binnenwater. Ik zie mij de boot nog niet lanceren met een pittige deining en stroming aan de kust.