Ik vind het juist wel mooi zo. Ik vind die Interpolis streep er echt op misstaan.. Ik vind het goed dat ze ons sponsoren, maar het moet niet op de voer en vaartuigen komen, dan krijg je een te groot RB bloemendaal/538 gehalte!
Ik vind het ook niet heel lelijk, maar wel een beetje verwarrend om een losse 'R' neer te zetten zonder 'EDDINGSBRIGADE'. Zou er dan echt voor kiezen om wel de boei met kroontje daar te plaatsen, maar dan zonder die R.
Voor wat betreft de sponsoring: kun je veel van vinden, maar ik denk dat we ons met z'n allen in de handjes moeten knijpen dat er een commerciele partij is die jaarlijks echt een flink bedrag ophoest voor zulke minimale en subtiele uitingen. Tot nu toe vind ik alle uitingen van Interpolis op de kleding, de vlaggen en ook op dit vaartuig echt smaakvol uitgevoerd. Voor het bedrag, maar ook de ondersteuning die er tegenover staat, mogen ze het er van mij gewoon zo op laten staan.
En voordat mensen met het argument komen dat dit niet past bij een 'echte hulpdienst': het Ministerie van V&J heeft dit aan zichzelf te danken. Toen de onderhandelingen over de nieuwe Nationale Reddingsvloot enige jaren geleden werden gestart, wilde V&J bij lange na niet het bedrag op tafel leggen dat RN nodig heeft om de vloot neer te kunnen zetten en in stand te kunnen houden. In de tekeningen voor de officiele Reddingsbrigade-striping van voer- en vaartuigen van LFR is daarom een bepaald percentage aan ruimte opgenomen voor 'eigen en/of sponsoruitingen'. Zo mogen op een brigadevoertuig met striping en blauwe lampen de achterruiten aan de zijkant voorzien van bijvoorbeeld het eigen brigadelogo of reclame, zoals inderdaad hier van 538:
of Toyota op de auto van RN:
Ik vind het er netjes uitzien en als we daarmee gewoon ons werk kunnen blijven doen, dan moet dat maar...
Overigens zijn we niet de enigen, want in het buitenland worden heel veel reddingsbrigades gesponsord, waarvan ik deze nog wel de mooiste vind, omdat de sponsor dezelfde kleuren heeft als huisstijl:
Maar er zijn ook hele lelijke:
De vraag is ook nog even of alle nieuwe boten deze sponsoruiting krijgen, of alleen deze omdat dit het demo/showmodel is??