Grote brand (gebouw) Boezemweg - Oude-Tonge 26-09-2012

Auteur Topic: Grote brand (gebouw) Boezemweg - Oude-Tonge 26-09-2012  (gelezen 5200 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Reactie #30 Gepost op: 26 september 2012, 15:06:39
Onzin, bij brand komen altijd gevaarlijke stoffen vrij. Alleen mengen de rookgassen en dergelijke zich snel met de buitenlucht waardoor de concentratie niet dusdanig hoog is dat er gevaar is voor de gezondheid van omwonenden.
Tja .. toch is het mooi dat een officiele instantie een stukje voorlichting doet, maar zelf word ik er ook niet wijzer van.
RijnmondVeilig gaf kort geleden nog het advies door, om ramen en deuren dicht te houden. Ik weet niet of er nog veel rook vrijkwam t.t.v. de melding van de gemeente OostFlakkee, maar het doet me denken aan de berichtgeving over de grote brand gisteren van een kunstmestfabriek in Krefeld. Daar was men heel bezord over een mogelijke gifwolk, die zich mogelijk net zo snel verspreidde als de dikke rookwolken.
De waarschuwing voor rook lijkt me buiten kijf ( zo ook jouw opmerking:  er komen dus ook gevaarlijke stoffen vrij).
Maar zelfs los van de rook kan zich ook gevaarlijke lucht (stoffen / gassen) verplaatsen.

Maar ja, ik lees vaak alleen maar "er zijn geen gevaarlijke concentraties schadelijke stoffen gemeten"
Zelfs de waarheid kan heel flexibel of rekbaar zijn .. toch?
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Reactie #31 Gepost op: 26 september 2012, 15:10:33
Gemeente Oostflakkee‏@Gem_Oostflakkee (15.02 uur)
Update 2: brand bedrijfspand Oude-Tonge: De brand is inmiddels volledig gedoofd en er is geen rookontwikkeling meer.... http://bit.ly/VHRvGM

Nog even voor het goede het hele bericht:
Citaat
De brand is inmiddels volledig gedoofd en er is geen rookontwikkeling meer. De oproep om ramen en deuren te sluiten is bij deze opgeheven. De brandweer is momenteel bezig de oorzaak van de brand te onderzoeken.
bron: http://www.oostflakkee.nl/index.php?simaction=content&mediumid=1&pagid=43&stukid=11963

Wel netjes denk ik  O0
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


tas 73-1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 79
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
Reactie #32 Gepost op: 26 september 2012, 15:42:23
Grote brand Boezemweg Oude Tonge

Oude-Tonge - Woensdagmiddag 26 september 2012 rond 13:30 uur brak er brand uit in een gebouw aan de Boezemweg te Oude-Tonge. In het gebouw, wat vroeger een autobedrijf was, stonden auto's en een boot gestald. Een medewerker was bezig om water uit de boot te zuigen met een waterzuiger.

Toen de pomp net aan stond en hij even naar buiten liep om wat uit de auto te pakken hoorde hij een grote knal en bijna gelijk stond het hele pand binnen in brand. Buren in het verzamelgebouw ernaast voelden heel hun gebouw trillen van de klap. De boot was gevuld met 400 liter benzine, de knal kwam waarschijnlijk door benzinedampen. De jongen heeft wellicht zijn leven te danken aan het feit dat hij even naar buiten liep.

De brandweer van Oude-Tonge kreeg in eerste instantie de melding ‘middel brand’ en rukte gelijk uit en was snel ter plaatse. Even later kwam de oproep voor meerdere eenheden en werd de brand opgeschaald naar ‘grote brand’. Een helikopter kwam ter plaatse om vanuit de lucht de situatie te bekijken. De brandweer heeft het pand gecontroleerd laten uitbranden.





Voor meer foto's zie iGO.nl


hc-dragon

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #33 Gepost op: 26 september 2012, 16:19:00
Legt het nou aan mij of staan ze nou erg dicht op het pand

Bij een van de laatste foto,s


JelZo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,258
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie
Reactie #34 Gepost op: 26 september 2012, 17:18:22
Legt het nou aan mij of staan ze nou erg dicht op het pand

Dat ligt niet aan jou, maar is de vertekening. Afstand is lastig in te schatten zonder goede referentie.

De muur is ongeveer vijf meter hoog, maar eindigt op de foto zijn hoofd.


rsc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #35 Gepost op: 26 september 2012, 18:41:57
Blijkbaar niet, want volgens p2kflex is capcode 1400226 van de Bleiswijkse blusploeg.
1400226 is de capcode van de bemanning van de HA24.1. Deze staat op B&R.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931