Ik leg het graag uit...
Plastik huishoudfolie voorkomt ook verdamping.. en dat is dus strijdig met koeling effect wat men wil bereiken
De verdamping versus convector werking is al wetenschappelijk onderzocht.. Echt ik heb niet de apparatuur om dat te reproduceren.. Ik ken slechts twee onderzoeken en beide wijzen uit dat de convector werking beter is..
kwantiteit maakt juist in dit geval wel verschil bij brandwonden, zeker als je zoals ingeval bij Burnshield iets aan het verdampen is..
Ik zal graag uitleggen waarom dat alleen dit compress al een enorm verschil maakt..
Er is juist een belangrijk reden waarom de foam niet bij hoge temparaturen mag smelten. De temparatuur van een brandwond is groter dan 70 graden dan smelt de foam al. Je wilt geen gesmolten foam in de brandwond. Dit komt juist voor bij grotere verbrandingen als bij bijvoorbeeld fosfor-verbrandingen.
De foam scheurt uit zich zelf als, door het opgenomen gewicht van de Gel.. Daar hoef je niets voor te doen. Een condoom scheurt echt niet zomaar..
Een spons op de wond, betekend dus verkleving aan de wond. Het is al meerdere malen gerapporteerd dan Burnshield compressen wel aan de wondhechten. Een compres wat zweeft in de Gel, kan nooit op de wondkomen en niet verkleven aan de wond. Dat is ook de reden dat de Waterjel wel goed door eerste hulpverleners gebruikt kan worden, en burnshield ik in iedergeval ernstige bedenkingen bij heb.
Ik mis het bewijs dat het ook daadwerkelijk beter is voor de brandwond zelf. Ik weet vooral dat Burnshield z'n werk erg goed doet. Als Waterjel een statment wil maken, moeten ze aantonen dat brandwonden significant beter genezen na behandelingen met Waterjel t.o.v Bunshield... Wetenschappelijk bewijs is vele malen betrouwbaarder dan 'er zit meer in deze verpakking, en deze verpakking maak je nog makkelijker open ook...'
Als eerste hulp middel is Waterjel een absoluut beter product..
Als een fabrikant zegt dat er een bepaald aantal volume in een verpakking zit, moet je daar toch op kunnen vertrouwen.. Wat als nu bij diverse steekproeven telkens blijkt dat niet klopt ? Wat zegt je dan?
Een product dat kleeft aan de wond.. zal niet beter werken, daneen product dat niet kleeft aan de wond..