Als het effectief is, mag ik hopen dat regeltjes land Nederland BV deze methode niet om zeep helpt. Daadkrachtig optreden, op welke manier dan ook, tegen criminaliteit is goed. Als simpel burger vind ik ook dat het leger hier prima voor ingezet mag en kan worden. Immers wordt het betaald door belastinggeld.
Als simpele burger vind ik het ook prima als er, binnen de kaders van de wet, defensiemensen en -materiaal wordt gebruikt om te kijken of een methode effectief is, of om ervaring op te doen. Maar is het effectief, dan vind ik het gewoon een taak die de politie zelf moet uitvoeren, en niet door stelselmatig militairen of militair materieel in te schakelen. Uiteindelijk hebben we in onze rechtstaat de Politie de taak, en de bevoegdheden gegeven om te zorgen voor de wetshandhaving en opsporing van strafbare feiten, en niet "het leger".
Hoewel defensie personeel ook heel professioneel is in het uitvoeren van hun taken, zijn zij in het algemeen niet geschoold in zaken zoals die rechtmatigheid van gebruik van die bevoegdheden, de rechten en vrijheden van burgers, de afweging tussen beide, etc ... (Waarbij de KMar, en enkele speciale eenheden/militairen een uitzondering zijn. )
Overigens ben ik heel benieuwd wie het initiatief voor deze samenwerking heeft genomen.