Mag ik opmerken dat jullie wel een heel karige bezetting in de nacht hebben ?
Wij hebben in vergelijking met veel andere hotels, zeker hier in de omgeving de meeste bezetting.
Andere hotels waar ik incidenteel nachtdiensten gedaan heb zit 's nachts maar 1 iemand.
Dat is ook erg standaard voor hotels. 1 iemand aan de receptie en verder niemand.
Wij hebben nog de luxe met z'n tweetjes te zijn.
Maar inderdaad er loopt ook nog wel wat ander personeel rond meestal. De barman/vrouw is er meestal ook tot 1:30, ontbijtkok komt rond 4:30 meestal binnen, schoonmaak om 5:00. Maar dat zijn wel allemaal mensen waar we eigenlijk geen beroep op kunnen doen. Maar dat is een ander verhaal. Incidenteel loopt er ook nog andere F&B personeel rond dat zalen aan het opbouwen/afbouwen is.
Huishoudelijk reglement heb ik hier niet liggen, maar een clausule om mensen weg te kunnen sturen bij ongewenst gedrag staat er zeker in. In mijn inwerk manual stond zelfs nog vermeld dat indien mogelijk ik met die persoon een "hotelontzeggingsformulier" moet invullen waarin hij verklaart niet meer in ons hotel, of een hotel van onze keten naar binnen te gaan. Ik kan me alleen niet voorstellen dat we ooit al eens zo een formulier hebben gebruikt.