Stapt RAV Limburg Noord over op de 'Corpuls'?

Auteur Topic: Stapt RAV Limburg Noord over op de 'Corpuls'?  (gelezen 3196 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Gepost op: 1 oktober 2012, 11:28:31
Ik heb van een ambulance vereegkundige begrepen dat de rav limburg noord naar de corpuls wil overstappen.

Waarom word er gekozen voor de corpuls? Deze heeft zover ik weet geen mogenlijkheid om andere aed pads erop aan te sluiten.. Dat is nu bij de lifepak in combinatie met andere modellen ook niet altijd mogelijk. Maar vaak wel.. En de modellen van lifepak zijn volgensmij zo slecht nog niet...




Azijnzeikerd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #1 Gepost op: 1 oktober 2012, 19:13:56
Ik heb van een ambulance vereegkundige begrepen dat de rav limburg noord naar de corpuls wil overstappen.

Waarom word er gekozen voor de corpuls? En de modellen van lifepak zijn volgensmij zo slecht nog niet...

Allereerst: waarom vraag je het niet zelf aan RAV Limburg Noord? Je kan ze via dit e-mailadres bereiken: info@ambulancezorgln.nl      

Daarna: wat maakt het uit of ze Corpuls nemen, of Lifepak, of welk ander merk ook. De apparatuur doet allemaal wat het moet doen. Dus wat is je punt?


specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #2 Gepost op: 1 oktober 2012, 19:35:41
Ik ben gewoon benieuwd naar de reden, er word al jaren bij de ambulance met de lifepak gewerkt. Ben enkel benieuwd waarom opeens deze switch... Dat is mijn punt


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #3 Gepost op: 1 oktober 2012, 21:09:08
Ik heb van een ambulance vereegkundige begrepen dat de rav limburg noord naar de corpuls wil overstappen.

Waarom word er gekozen voor de corpuls? Deze heeft zover ik weet geen mogenlijkheid om andere aed pads erop aan te sluiten.. Dat is nu bij de lifepak in combinatie met andere modellen ook niet altijd mogelijk. Maar vaak wel.. En de modellen van lifepak zijn volgensmij zo slecht nog niet...
LP15 is behoorlijk zwaar bijvoorbeeld, en er zijn nog wel een aantal andere beoordelingscriteria voor een monitor...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #4 Gepost op: 2 oktober 2012, 13:31:08
je tweede topic waarin je min of meer betoogd dat mensen een lifepack moeten gebruiken. Heb je aandelen gekocht?


specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #5 Gepost op: 2 oktober 2012, 13:31:37
Haha nee :P ik ben laatst in venray bij de reanimatie estafette geweest. en heb daar met een aantal hulpverleners gepraat:P Vandaar dat ik me dit nu afvraag.. Ik heb de kans niet gehad om deze vragen daar te stellen dus vandaar


Azijnzeikerd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #6 Gepost op: 2 oktober 2012, 17:23:20
Ik ben gewoon benieuwd naar de reden, er word al jaren bij de ambulance met de lifepak gewerkt. Ben enkel benieuwd waarom opeens deze switch... Dat is mijn punt

En jij denkt dat er iemand op dit forum de reden gaat vertellen? Of stel dat er iemand met een fantastisch verhaal komt, hoe weet je dan wat het waarheidsgehalte van dat verhaal is? Reden te meer dus om het bij de bron te vragen: Ambulancezorg Limburg Noord.

En dat er al jaren met lifepak gewerkt wordt is natuurlijk een kul argument. Mag er dan niet meer voor iets anders gekozen worden? Misschien zijn er wel teveel ambulancemedewerkers die na al die jaren met de lifepak behoorlijke lichamelijke klachten hebben gekregen vanwege het enorme gewicht....  098uo


fast-one

  • ambulance-chauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 149
Reactie #7 Gepost op: 7 december 2012, 10:23:52
in Zuid-Limburg zijn we onlangs over gestapt van lifepak 12 naar de corpuls monitor.
in de aanbesteding is gevraagd aan de inschrijvers voor een koppeling tussen het electronisch rit formulier en de monitor.

ons is medegedeeld dat alleen corpuls dit werkend heeft laten zien waardoor de andere inschrijver(s) afvielen en momenteel corpuls monitors in onze ambu's zitten

RAV Zuid-Limburg is net zoals RAV Limburg Noord lid van Axira en zijn doen o.a. gezamelijk materialen inkopen om zodoende grotere kortingen te kunnen bedingen (mitsubishi outlanders als RR's is een recent voorbeeld)