GRIP 1 Zeer grote brand (Ovata Planten Kwekerij) Hoefweg - Bleiswijk 01-10-2012

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand (Ovata Planten Kwekerij) Hoefweg - Bleiswijk 01-10-2012  (gelezen 19893 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Grote brand in kassencomplex Bleiswijk
Published on Oct 1, 2012 by rtvrijnmond
In een kassencomplex aan de Hoefweg in Bleiswijk is maandagavond brand uitgebroken. Volgens de brandweer heeft even na negen uur een doek vlamgevat dat in een kas was gespannen. Een ander deel van het bedrijf raakte ook in gevaar toen de brand oversloeg. Het ging om een grote, uitslaande brand met veel rookontwikkeling. Lees meer: Grote brand in kassencomplex Bleiswijk
Samen sterk in de hulpverlening!


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Deze discussie herhaalt zich keer op keer. De eerste TS is degene waarvoor -misschien- elke seconde telt. Die kwam uit Bleiswijk. Een paar minuten later maakt voor de volgende TS'en niks meer uit. Bij een ZGB ben je alleen maar water aan het pompen. In een kassencomplex kun je binnen verder weinig uitrichten dus who cares dat er een TS een paar minuten later komt?


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Als we nu heel basaal hier naar kijken is het toch te gek voor woorden dat er autospuiten uit Spijkenisse en Ridderkerk moeten komen hiervoor, terwijl Bleiswijk in een gebied ligt waar het stikt van de autospuiten..

Wat mij betreft had interregionale samenwerking hier al veel eerder geregeld moeten zijn, zoals het geval is bij bijvoorbeeld Amsterdam en Kennemerland/Utrecht, waar de meldkamers elkaars autospuiten gewoon kunnen gebruiken. Sterker nog, de meldkamer Amsterdam alarmeert zelf die autospuiten/hoogwerker van de andere regio..

Ik heb het idee dat de regio's Haaglanden en Rotterdam hier met opzet en om mij onbekende redenen nog heel terughoudend in zijn.. Alhoewel de samenwerking tussen Hoek van Holland en 's Gravenzande dan wel weer goed geregeld is.. Hier is dan ook speciaal een afspraak voor gemaakt.. Dat zou in Bleiswijk dus ook moeten kunnen..

Correct me if I'm wrong...


Coldchurch

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
  • Brandmeester
Rijnmond heeft een convernant met Haaglanden voor de 1ste TS van ZTM-O voor de Nieuwe Hoefweg en Prisma in Bleiswijk. Verder niet.
ZTM-O rukt niet uit naar Benthuizen (Hollands-Midden) en vice-versa en ZTM-O niet naar andere vakken binnen Rijnmond (en ook vice-versa).
Alle drie de regio's maken gebruik van hun eigen KVT. HM en Haaglanden zijn bezig aan een gezamelijke KVT, dus dit probleem zal worden opgelost. Voor de VRR zullen aanvullende afspraken gemaakt dienen te worden en/of wachten op een landelijke KVT.

Overgens reed Benthuizen vandaag via Bleiswijk (Nieuwe Hoefweg) naar de A12 (Een vak waar normaal de TS van ZTM-O als eerste TP kan zijn...)

18:41:33 02-10-12 GROUP-1 Prio 1 A12 R 19,7 ZHN Brand wegvervoer 66849 IB: vak-Violet (Opr-Bleiswijk * Ri-Utrecht)
 1503540 BRW Hollands Midden (Benthuizen) (Korpscoördinator)
 1503542 BRW Hollands Midden (Benthuizen) (Blusploeg 2)
 1503720 BRW Hollands Midden (Zevenhuizen) (Korpscoördinator)


Nog een hoop werk en heilige huisjes hier in deze regio-driehoek....


jacksriver

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
Deze discussie herhaalt zich keer op keer. De eerste TS is degene waarvoor -misschien- elke seconde telt. Die kwam uit Bleiswijk. Een paar minuten later maakt voor de volgende TS'en niks meer uit. Bij een ZGB ben je alleen maar water aan het pompen. In een kassencomplex kun je binnen verder weinig uitrichten dus who cares dat er een TS een paar minuten later komt?
Ja,zó kan je het ook bekijken,niks geen prio1,breng je onnodig het verkeer in gevaar...


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Rijnmond heeft een convenant met Haaglanden voor de 1ste TS van ZTM-O voor de Nieuwe Hoefweg en Prisma in Bleiswijk. Verder niet.
ZTM-O rukt niet uit naar Benthuizen (Hollands-Midden) en vice-versa en ZTM-O niet naar andere vakken binnen Rijnmond (en ook vice-versa).
Alle drie de regio's maken gebruik van hun eigen KVT. HM en Haaglanden zijn bezig aan een gezamelijke KVT, dus dit probleem zal worden opgelost. Voor de VRR zullen aanvullende afspraken gemaakt dienen te worden en/of wachten op een landelijke KVT.

Overgens reed Benthuizen vandaag via Bleiswijk (Nieuwe Hoefweg) naar de A12 (Een vak waar normaal de TS van ZTM-O als eerste TP kan zijn...)

18:41:33 02-10-12 GROUP-1 Prio 1 A12 R 19,7 ZHN Brand wegvervoer 66849 IB: vak-Violet (Opr-Bleiswijk * Ri-Utrecht)
 1503540 BRW Hollands Midden (Benthuizen) (Korpscoördinator)
 1503542 BRW Hollands Midden (Benthuizen) (Blusploeg 2)
 1503720 BRW Hollands Midden (Zevenhuizen) (Korpscoördinator)


Nog een hoop werk en heilige huisjes hier in deze regio-driehoek....

Dat is feitelijk onjuist. ZTO staat op de bebouwde kom van Benthuizen als 3e TS, Stadshart als 4e TS, en ook de 2e HV en HW komen van Stadshart (zie KVT).
Andersom is het wel het geval, Benthuizen is de laatste 10 jaar niet één keer opgeroepen voor een incident in Zoetermeer, maar dat is ook logisch als de TS van BHN niet in de Haaglandse KVT staat.
Bij de zeer grote brand op 1 juli 2010 heeft Benthuizen wel herbezet op Stadshart, en de meetploeg van Benthuizen is ook twee keer ingezet bij zeer grote branden in Zoetermeer.

V.w.b. de A12 ben ik het met je eens, Benthuizen rijdt door de rayons van Oosterheem en Bleiswijk om op de A12 te komen, wat vrij onzinnig is.
Andersom gebeurt het ook, dat de VRR tweezijdig aan laat rijden op de A12 met de TS'en van Bleiswijk en... Oosterheem. Dan heeft tweezijdig aanrijden geen enkel nut, als je toch op dezelfde rijbaan uitkomt. Zevenhuizen zou dan op de tegenbaan moeten rijden.
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


MikeSchomaker

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 31
Als we nu heel basaal hier naar kijken is het toch te gek voor woorden dat er autospuiten uit Spijkenisse en Ridderkerk moeten komen hiervoor, terwijl Bleiswijk in een gebied ligt waar het stikt van de autospuiten..

Wat mij betreft had interregionale samenwerking hier al veel eerder geregeld moeten zijn, zoals het geval is bij bijvoorbeeld Amsterdam en Kennemerland/Utrecht, waar de meldkamers elkaars autospuiten gewoon kunnen gebruiken. Sterker nog, de meldkamer Amsterdam alarmeert zelf die autospuiten/hoogwerker van de andere regio..

Ik heb het idee dat de regio's Haaglanden en Rotterdam hier met opzet en om mij onbekende redenen nog heel terughoudend in zijn.. Alhoewel de samenwerking tussen Hoek van Holland en 's Gravenzande dan wel weer goed geregeld is.. Hier is dan ook speciaal een afspraak voor gemaakt.. Dat zou in Bleiswijk dus ook moeten kunnen..

Correct me if I'm wrong...

Sander.

De VRR heeft nu eenmaal een regeling voor slagkracht en herbezetting. Je kan niet verwachten dat ZT-OH naar Bleiswijk gaat voor herbezetting of afblussen. Hoe kan het dan zijn dat de VRH deze regeling ook niet gebruikt? Gezien de ZGB op de boezemweg in PA. De DPH van De Lier moet naar Pijnacker toe voor grote brand en daarna de DPH van Wassenaar. Terwijl er toen in Bergschenhoek een DPH stond die nu in Berkel staat. Zo zijn er duizenden voorbeelden van incidenten te benoemen.

Groet Mike


jacksriver

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
Oh,klopt helemaal! Het voert écht te ver om de zwarte piet nu naar VRR te schuiven want méér regio's hebben een handje van zulke praktijken!
Het kán ook anders,als je bijvoorbeeld de samenwerking ziet tussen Kennemerland en Hollands Midden m.b.t.de A4
Maar dat zaken niet lopen zo als het logischerwijs zou moeten staat toch écht buiten kijf