Die discussie kan je gaan voeren heeft geen nut. De vrr kijkt niet wat hier gediscuseerd word. De KVT is leidend voor de alarmering. Dat kunnen we als brandweermannen beaamen. Na het uitvallen van de blusgroep Bergschenhoek rijd de Frobenstraat als 2e ts op Bleiswijk. Voor Prisma en kijk naar de zgb bij Ego Potgrond is er wel gebruik gemaakt van Zoetermeer. Misschien staat zoetermeer niet in dit vakkaart. Als je daar meer over wil weten stuur je 06 maar in een pm leg ik het verder uit.
Het lijkt me niet handig dat jij -als relatief nieuw lid- de discussie gaat sturen. We kunnen over alles discussiëren, of dat nu zinvol lijkt of niet. Desgewenst kunnen bepaalde zijdelingse discussies afgesplitst worden naar een eigen topic, maar het forum blijft in de basis bedoeld voor discussie, ongeacht het onderwerp.
Dat een en ander door de KVT wordt geregeld is 100% duidelijk, daar zijn al vele discussies over gevoerd, maar misschien is dit voor jou de eerste (of in elk geval de eerste waaraan je deelneemt). Het is echter vreemd, niet alleen voor het gemiddelde forumlid, maar ook voor de belastingbetalende burger (alsof een forumlid geen belasting betaalt) dat Zoetermeer wel op de Prisma rijdt (voor de leek: stukje Bleiswijks industrieterrein tussen Zoetermeer en Bleiswijk), maar niet even de A12 oversteekt om daar veel snellere hulp te kunnen verlenen (...als elke seconde telt?...) dan eenheden uit Rijnmond. De route van de Frobenstraat naar Zoetermeer (via Bleiswijk en pal langs de kazerne van Oosterheem) leg ik regelmatig af en het is, zeker met de huidige wegwerkzaamheden bij Bergschenhoek (bochten, kuilen, etc) onmogelijk dat de 22.1 sneller op dit brandadres is dan Oosterheem die in mijn beleving binnen 5 minuten na alarmering bovenop de A12 kan staan en daarmee bijna ter plaatse is.
Dat we de KVT middels discussie op dit forum niet kunnen beïnvloeden staat buiten kijf. Het kan echter geen kwaad om er over van gedachten te wisselen en redenen en oorzaken kunnen benoemen, ook al zijn die wellicht al vaker aan de orde gekomen.
Feit is dat er een begin is gemaakt met Prisma, maar ook dat er in het Westland en de Waterweg enige interactie is. Dat neemt niet weg dat er meer verbeteringen mogelijk zijn, maar helaas gaat dat niet allemaal even snel als sommigen gehoopt hadden...