Rijnmond heeft een convenant met Haaglanden voor de 1ste TS van ZTM-O voor de Nieuwe Hoefweg en Prisma in Bleiswijk. Verder niet.
ZTM-O rukt niet uit naar Benthuizen (Hollands-Midden) en vice-versa en ZTM-O niet naar andere vakken binnen Rijnmond (en ook vice-versa).
Alle drie de regio's maken gebruik van hun eigen KVT. HM en Haaglanden zijn bezig aan een gezamelijke KVT, dus dit probleem zal worden opgelost. Voor de VRR zullen aanvullende afspraken gemaakt dienen te worden en/of wachten op een landelijke KVT.
Overgens reed Benthuizen vandaag via Bleiswijk (Nieuwe Hoefweg) naar de A12 (Een vak waar normaal de TS van ZTM-O als eerste TP kan zijn...)
18:41:33 02-10-12 GROUP-1 Prio 1 A12 R 19,7 ZHN Brand wegvervoer 66849 IB: vak-Violet (Opr-Bleiswijk * Ri-Utrecht)
1503540 BRW Hollands Midden (Benthuizen) (Korpscoördinator)
1503542 BRW Hollands Midden (Benthuizen) (Blusploeg 2)
1503720 BRW Hollands Midden (Zevenhuizen) (Korpscoördinator)
Nog een hoop werk en heilige huisjes hier in deze regio-driehoek....
Dat is feitelijk onjuist. ZTO staat op de bebouwde kom van Benthuizen als 3e TS, Stadshart als 4e TS, en ook de 2e HV en HW komen van Stadshart (zie KVT).
Andersom is het wel het geval, Benthuizen is de laatste 10 jaar niet één keer opgeroepen voor een incident in Zoetermeer, maar dat is ook logisch als de TS van BHN niet in de Haaglandse KVT staat.
Bij de zeer grote brand op 1 juli 2010 heeft Benthuizen wel herbezet op Stadshart, en de meetploeg van Benthuizen is ook twee keer ingezet bij zeer grote branden in Zoetermeer.
V.w.b. de A12 ben ik het met je eens, Benthuizen rijdt door de rayons van Oosterheem en Bleiswijk om op de A12 te komen, wat vrij onzinnig is.
Andersom gebeurt het ook, dat de VRR tweezijdig aan laat rijden op de A12 met de TS'en van Bleiswijk en... Oosterheem. Dan heeft tweezijdig aanrijden geen enkel nut, als je toch op dezelfde rijbaan uitkomt. Zevenhuizen zou dan op de tegenbaan moeten rijden.