Diverse branden en noodverordening i.v.m. brandstichting - Winschoten oktober 2012

Auteur Topic: Diverse branden en noodverordening i.v.m. brandstichting - Winschoten oktober 2012  (gelezen 20343 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Ik ben het oneens met de beslissing van de gemeente om rookmelders te plaatsen. Ik vind dit een eigen verantwoordelijkheid van bewoners en pandeigenaren.
Dus alle acties tijdens de brandpreventieweken zijn ook maar onzin?


guest13155

  • Gast
Ik ben het oneens met de beslissing van de gemeente om rookmelders te plaatsen. Ik vind dit een eigen verantwoordelijkheid van bewoners en pandeigenaren.

Het gaat alleen om mensen die het zelf niet kunnen. Die kunnen het best als een drempel ervaren als ze iemand anders moeten vragen. Nu de kans op brand en dus de angst groter worden lijkt het me best een goed initiatief. Iedereen die het zelf kan moet het zelf doen, anders kun je hulp krijgen van de gemeente. Mooi toch?


SjoerdvR

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 352
    • Mijn fotografie site
Het is weer raak:

p2kflex
01:30:11 06-10-12GROUP-1P 1 Industriebrand 01-29-430 synergon INDUSTRIEWEG 31 WINSCHOTEN 012931
0400021BRW Veiligheidsregio Groningen (Voorlichting) (Alarmcode)
0400113BRW Veiligheidsregio Groningen (OvD Oost) (Alarmcode)
0400311BRW Veiligheidsregio Groningen (OvD Oost) (DA-OD 3693)
0401321BRW Oldambt (Winschoten) (TS 2931)
0401338BRW Oldambt (Winschoten) (Chauffeursploeg C)
0401339BRW Oldambt (Winschoten) (Chauffeursploeg D)
0401343BRW Oldambt (Winschoten) (Blusploeg C)
0401344BRW Oldambt (Winschoten) (Blusploeg D)
0401349BRW Oldambt (Winschoten) (Kazernetechniek)


 :-\


Tammo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 240
betrof schaftkeet, Technische recherche kwam ter plaatste voor onderzoek.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Opnieuw brand in Winschoten

WINSCHOTEN - Ondanks een noodverordening woedde in de nacht van vrijdag op zaterdag opnieuw een brand in het Groningse Winschoten.

Op het terrein van een voormalige champignonkwekerij is een schaftkeet volledig uitgebrand. Hoewel het een kleine buitenbrand betreft is de politie begonnen aan een onderzoek. Hiervoor is ook Burgernet ingeschakeld.

In de Oost-Groningse plaats is grote onrust ontstaan na een reeks van brandstichtingen, vaak in leegstaande panden. In het centrum geldt sinds dinsdagavond een noodverordening.
http://www.nu.nl/binnenland/2927249/opnieuw-brand-in-winschoten.html




Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Schaftkeet gaat in vlammen op in Winschoten - RTV Noord
Published on Oct 5, 2012 by rtvnoord
Bij Synergon in Winschoten is vrijdagnacht een schaftkeet volledig opgebrand. Dat gebeurde rond twee uur, bij de voormalige champignonkwekerij, op het terrein aan de Winschoterweg. Een half uur later was de brand uit. - Kijk hier voor meer informatie: http://www.rtvnoord.nl/?p=114181
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Brand schaftkeet Winschoterweg Winschoten - 6 oktober 2012
Published on Oct 6, 2012 by HuismanMedia
Brand schaftkeet Winschoterweg Winschoten - 6 oktober 2012
Samen sterk in de hulpverlening!


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Dus alle acties tijdens de brandpreventieweken zijn ook maar onzin?

Voorlichting geven is iets ander dan fysieke goederen gaan uitdelen.

Het gaat alleen om mensen die het zelf niet kunnen. Die kunnen het best als een drempel ervaren als ze iemand anders moeten vragen. Nu de kans op brand en dus de angst groter worden lijkt het me best een goed initiatief. Iedereen die het zelf kan moet het zelf doen, anders kun je hulp krijgen van de gemeente. Mooi toch?

Een standaard drogreden. In Nederland krijg je al hulp als je het moeilijk hebt. Angst is een slechte raadgever. Hoewel het plan nobel is, is en blijft het de verantwoording van het plaatsen van rookmelders bij de eigenaren/ huurders en dienen de kosten daarvan ook door hen gedragen te worden.


Rutger

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 820
Voorlichting geven is iets ander dan fysieke goederen gaan uitdelen.

Een standaard drogreden. In Nederland krijg je al hulp als je het moeilijk hebt. Angst is een slechte raadgever. Hoewel het plan nobel is, is en blijft het de verantwoording van het plaatsen van rookmelders bij de eigenaren/ huurders en dienen de kosten daarvan ook door hen gedragen te worden.

Solidariteit met de minder zelfredzame gooien we dus maar helemaal over boord?