Middelbrand (industrie) Broekakkerweg - Gilze 03-10-2012

Auteur Topic: Middelbrand (industrie) Broekakkerweg - Gilze 03-10-2012  (gelezen 2177 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

WvM

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 237
    • 112 Hollands-Midden
Gepost op: 3 oktober 2012, 11:21:39
p2kflex
11:13:13 03-10-12GROUP-1PRIO 1 6894 6431 STIHO DC ZUID NEDERLAND BROEKAKKERWEG 16 GILZE INDUSTRIEBRAND (INC: 07)
1200048BRW Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant (OvD Gilze en Rijen - Alphen-Chaam - Baarle-Nassau) (Alarmcode)
1200458BRW Gilze en Rijen (Gilze) (Blusploeg)
1201363BRW Gilze en Rijen (Gilze) (Kazernetechniek)
1201938BRW Gilze en Rijen (Gilze) (Lichtkrant)
p2kflex
11:20:51 03-10-12GROUP-2PRIO 1 6733 STIHO DC ZUID NEDERLAND BROEKAKKERWEG 16 GILZE INDUSTRIEBRAND (INC: 07) (middelbrand)
MB1200007BRW Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant (HOvD Oost) (Infocode)
MB1200818BRW Tilburg (Centrum) (Bezetting TS)
MB1200819BRW Tilburg (Centrum) (Kazernealarm)
MB1201331BRW Tilburg (Centrum) (1e TS)
MB1201336BRW Tilburg (Centrum) (Kazernetechniek)
MB1201859BRW Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant (Clustermanager Gilze-Rijen - Alphen-Chaam - Baarle-Nassau)
MB1201975BRW Tilburg (Centrum) (Lichtkrant)




WvM

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 237
    • 112 Hollands-Midden
Reactie #1 Gepost op: 3 oktober 2012, 11:29:26
Gaat om een distributiecentrum in dit pand:

Bron: site van bedrijf zelf.


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Reactie #2 Gepost op: 3 oktober 2012, 11:59:02
Jeroen Stuve‏@JeroenStuve (11.57 uur)
Machine in brand bij #stiho #Gilze #middelbrand foto (c)

http://twitter.com/JeroenStuve/status/253433366169387008/photo/1
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Reactie #3 Gepost op: 3 oktober 2012, 12:19:59
Stiho is bouwmaterialen dus ook veel hout.

Houtverwerkingsmachine in brand? Vaak door vonken in de afzuiging en kans op uitbreiding naar de motsilo.

Het risico daarbij is de hoeveelheid stof met kans op een stofexplosie. Voorzichtigheid geboden dus.
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Reactie #4 Gepost op: 3 oktober 2012, 12:32:51
Stiho is bouwmaterialen dus ook veel hout.

Houtverwerkingsmachine in brand? Vaak door vonken in de afzuiging en kans op uitbreiding naar de motsilo.

Het risico daarbij is de hoeveelheid stof met kans op een stofexplosie. Voorzichtigheid geboden dus.
Kun je speculeren noemen, maar voor mij stimulerend. Ik denk dan: "Oh ja, da's logisch, zo kun je het ook inschatten"
Voor mij leerzaam dus ..  O0
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #5 Gepost op: 3 oktober 2012, 12:53:46
Alexander,
juist het is een toeleveringsbedrijf van bouwmaterialen tevens regionaal distributiecentrum. Noot: weinig tot niet  bewerkingsmachines, enkel en alleen distributie.
Maar daardoor kan er duidelijk een enorme vuurbelasting ontstaan.

Sorry voor mijn bemoeienis  m. vr gr
Bij instappen begint de inzet.


Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Reactie #6 Gepost op: 3 oktober 2012, 15:17:07
Alexander,
juist het is een toeleveringsbedrijf van bouwmaterialen tevens regionaal distributiecentrum. Noot: weinig tot niet  bewerkingsmachines, enkel en alleen distributie.
Maar daardoor kan er duidelijk een enorme vuurbelasting ontstaan.

Sorry voor mijn bemoeienis  m. vr gr

Hallo Gijs,

Alle aanvullingen zijn welkom en goed voor de beeldvorming. Daar kunnen we allemaal van leren.

Zover mijn informatie strekt zijn er wel degelijk bewerkingsmachines voor hout aanwezig. Ook is er een zagerij. Dat blijkt overigens ook uit hun eigen website.

http://www.stiho.nl/vestigingen/stiho-gilze/faciliteiten
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le


Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Reactie #7 Gepost op: 3 oktober 2012, 15:19:03
Kun je speculeren noemen, maar voor mij stimulerend. Ik denk dan: "Oh ja, da's logisch, zo kun je het ook inschatten"
Voor mij leerzaam dus ..  O0

Bart, ik weet ook niet alles maar dit is het eerste wat in mij opkomt als ik een dergelijke melding zie.

Ik hoop dat er dan andere mensen zijn die het verder aanvullen met informatie.
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Reactie #8 Gepost op: 3 oktober 2012, 16:13:24
Alexander,
juist het is een toeleveringsbedrijf van bouwmaterialen tevens regionaal distributiecentrum. Noot: weinig tot niet  bewerkingsmachines, enkel en alleen distributie.
Ik had n.a.v. mijn reactie ook op internet gekeken, eerst dacht ik inderdaad "hoofdzakelijk distibutie" maar  ook uitgebreide bewerking in dit filiaal.
Op onderstaande link een schaafmachine met alle afvoerbuizen op achtergrond zichtbaar. Nu ik jou reactie zie gewoon even elkaar aanvullen.
http://www.martan.nl/berichten/archief3.html
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Reactie #9 Gepost op: 3 oktober 2012, 18:23:13
Ik had n.a.v. mijn reactie ook op internet gekeken, eerst dacht ik inderdaad "hoofdzakelijk distibutie" maar  ook uitgebreide bewerking in dit filiaal.
Op onderstaande link een schaafmachine met alle afvoerbuizen op achtergrond zichtbaar. Nu ik jou reactie zie gewoon even elkaar aanvullen.
http://www.martan.nl/berichten/archief3.html

Top!  O0
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le