Ik ben benieuwd naar de ervaringen en werkwijzen met betrekking tot het gebruik van amber signalering op de dienstauto's. Ikzelf gebruik het best veel: vrijwel bij elke staandehouding op of langs de weg, als ik even op het fietspad rij of ergens in een berm sta. Maar ik ben daar wel een van de weinigen bij op mijn bureau die het intensief gebruikt, volgens mij weten veel nog steeds niet dat het erop zit.
Nu ben ik ben dus benieuwd hoe en of jullie het amber gebruiken bij het werken op straat.
Terugkomend op de topic: amber 's nachts want blauw valt niet voldoende op. Het menselijk oog kan blauw licht namelijk slecht waarnemen bij een donkere achtergrond.
Bij incidenten als eerste voertuig blauw (overdag) waarbij de WIS mijn blauwe licht overzet in amber of uit als hij ter plaatse is. Staandehoudingen overdag altijd (!) van de snelweg af mits absoluut onmogelijk, dan blauw maar dan neem ik ook contact op met RWS voor evt matrix maatregelen. Dus eigenlijk gebruik ik blauw alleen bij OGS ritten en niet als we stilstaan behalve als....
Het voeren van blauw-blauw is een uitzondering, een privilege om het maar zo te zeggen en zo moet daar ook mee omgegaan worden. Het is geen speelgoed!
Maar dat laatste geld natuurlijk ook voor amber en dat vergeten héééééééééééél veel mensen. Hoe vaker je het gebruikt, hoe minder je opvalt