Trauma helikopter`s

Auteur Topic: Trauma helikopter`s  (gelezen 4570 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Wilco Devilee

  • Gast
Gepost op: 12 maart 2005, 17:19:39
Worden de helikopter`s van de ANWB ook via het p 2000 op geroepen.

Zoja wat zijn de cap code`s dan

of waar zijn ze te vinden

Alvast bedankt.

Groetjes Wilco Devilee




Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #1 Gepost op: 12 maart 2005, 17:41:55
Worden de helikopter`s van de ANWB ook via het p2000 op geroepen.

Ha die Wilco,

Op dit moment wordt nog geen enkele Lifeliner via P2000 opgeroepen. De CPA Amsterdam werkt weliswaar al enige tijd via C2000, maar P2000 wordt niet gebruikt. Elke ambu (maar ook de heli) wordt opgeroepen via C2000. Misschien gaat dit ooit nog veranderen, maar ik denk dat je daar niet vanuit hoeft te gaan. Er zijn meerdere CPA's die zo werken en dat gaat uitstekend. Het blijft even afwachten wat de andere heli's gaan doen, maar ik geef je heel erg weinig kans...

Groeten, Peter.


Wilco Devilee

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 12 maart 2005, 18:42:46
Jammer, maar we blijven volhouden.

Alvast bedankt voor je reactie.

GR Wilco Devilee


limbuuuurg

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 30 juni 2005, 17:17:42
Heb toevallig vandaag wel gezien de het grondgebonden MMT maastricht via p2000 word opgeroepen, dit team is als het goed is 24 uur beschikbaar en werkt blijkbaar sinds kort met p2000.

1023014 09:32:44 30-06-05 ALPHA 22053 a1 MIDDENWEG - N276 GELEEN /RIJKSWEG NOORD Ambulancedienst Geleen ( Ambu 14 )


1023014 09:41:35 30-06-05 ALPHA heli niet inzetbaar Ambulancedienst Geleen ( Ambu 14 )

1023014 09:43:25 30-06-05 ALPHA spoed contact MKA Ambulancedienst Geleen ( Ambu 14 )

1023041 09:47:12 30-06-05 ALPHA inzet MMT Sittard Middelweg CPA Limburg-Zuid (Ambulance 41)

1023041 09:52:18 30-06-05 ALPHA MMT wordt geannuleerd CPA Limburg-Zuid (Ambulance 41)


Rolf Pieters

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
  • Rolf Pieters
Reactie #4 Gepost op: 1 juli 2005, 00:05:44
Ik heb ook eigenlijk geen inzicht of 'luchtmobiel gebruik' wel kan bij P2000.

Hoe gedraagt een pager zich als hij hoog in de lucht vele zenders tegelijk ontvangt.

Hangt van het zenderaansturingsprincipe af.
Beetje technisch verhaal, maar een P2000 bericht wordt (neem ik aan) vanaf de meldkamers naar één centrale gestuurd, en vandaar wordt het bericht naar alle zenders gestuurd. Dat signaal moet op alle zenderlokaties exact op het zelfde moment de lucht in. En dan moeten de draaggolven van alle verschillende zenders ook nog eens enkele herzen van elkaar verschillen, omdat de zenders elkaar anders kunnen 'uitdoven'.

Als je 'op de grond' bent ontvang je in de regel maar één, hooguit twee of drie zenders. Als je in de lucht zit ontvang je er misschien wel 50, dan vraag ik me af of zo'n piepertje er nog wijs uit kan worden.


Bart S

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 1 juli 2005, 16:48:53
Ik heb ook eigenlijk geen inzicht of 'luchtmobiel gebruik' wel kan bij P2000.

Ha Rolf!!

Je kan je afvragen of het nut heeft. Een (P2000) alarmering zal 9 van de 10 keer gebeuren als het MMT buiten de heli is. Op het moment dan men vliegt is het makkelijker om gelijk op te roepen via de mobi.

Groeten,

Bart


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #6 Gepost op: 1 juli 2005, 20:12:41
Hoe gedraagt een pager zich als hij hoog in de lucht vele zenders tegelijk ontvangt.

Dat mag in principe niet uit maken, ook in de lucht zal zo'n ding gewoon werken. Ik vergelijk het maar met buitenlandse netwerken. Als de omstandigheden gunstig zijn (laat ik het simpel houden) dan ontvang ik in de 153 MHz een Engels semafoonnetwerk. Omdat ik niet middenin het netwerk zit ontvang ik dus vele zenders tegelijk. Het signaal klinkt dan ook bijzonder belabberd, maar 99% van de berichten is foutloos te ontvangen.

Ik zie dan ook niet in waarom ontvangst vanuit de lucht wel problemen moet geven. Bovendien, er kan natuurlijk onderscheid gemaakt worden tussen alarmering op de grond en alarmering in de lucht (pieper / mobilofoon). Dat gebeurt bij wagens toch ook? Als de TS van Utrecht-Centtrum op straat zit dan zal hij eerst worden opgeroepen. Als GMS zo graag wil alarmeren dan kan dat altijd nog, maar contact via de mobilofoon is dan makkelijker (en sneller).

Groeten, Peter.


Rolf Pieters

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
  • Rolf Pieters
Reactie #7 Gepost op: 1 juli 2005, 22:45:55
Idd.

Ik meen dat om die rede van RAVU hier ook geen gebruik maakt van P2000. Hier zijn de ambu's toch bijna pauzeloos op de weg en anders via een porto bereikbaar. Pager voegt danniet zoveel toe.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #8 Gepost op: 1 juli 2005, 22:49:21
Idd.

Ik meen dat om die rede van RAVU hier ook geen gebruik maakt van P2000. Hier zijn de ambu's toch bijna pauzeloos op de weg en anders via een porto bereikbaar. Pager voegt danniet zoveel toe.
Meer dan de helft van de meldingen komen ook telefonisch binnen. De oproep met urgentie springt automatisch in de wagen op het scherm. :)


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #9 Gepost op: 2 juli 2005, 00:37:41
ik ken iemand die veel luchtballon vaart en hij gaat binnenkort ook een P2000 pager kopen, dus dan hoor ik van hem wel of het daar boven in de lucht nog gewoon te ontvangen is.