Welk type motorhelm

Auteur Topic: Welk type motorhelm  (gelezen 3906 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Gepost op: 7 oktober 2012, 20:17:27
Dragen jullie een Schubert, Nolan of een BMW en hoe zijn de bevindingen en draagcomfort hiervan


CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Pepernoot

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #1 Gepost op: 7 oktober 2012, 20:52:05
Prive draag ik een Nolan helm (N104).
Persoonlijk vind ik het een hele fijne helm, nergens last van.
Ook fijn dat er een groot vizier opzit O0


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #2 Gepost op: 7 oktober 2012, 21:07:27
Nolan 104 met N-com.
Zit goed, en communicatie werkt perfect.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #3 Gepost op: 7 oktober 2012, 21:08:49
Er is ergens een topic waarin veel gebruikers over hun motor uitrusting praten.

Zelf een C3 met met headset. Erg fijne helm, al vind ik het jammer dat het vizier bij 100 / 120 dicht klapt.
De BMW systeemhelmen schijnen daar minder last van te hebben.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #4 Gepost op: 7 oktober 2012, 21:53:54
Er is ergens een topic waarin veel gebruikers over hun motor uitrusting praten. [....]
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=52691.msg1061247.msg#1061247 en andere posts in dat topic.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #5 Gepost op: 7 oktober 2012, 22:20:25
Eerst een Nolan (N103) maar die vond ik niet prettig zitten, daarnaast vond ik hem erg rumoerig.
Toen mijn baas zo ver gekregen dat ik de Schubert (C2, met Velltec inbouw) kon aanschaffen, wat een wereld van verschil ! Heerlijk stil (naar omstandigheden  8)) waardoor communicatie van portoverkeer als ook GSM onder elke snelheid perfect is. Daarnaast een veel beter vizier dat ook bij hoge snelheden goed op zijn plaats bleef.
Daarna de Schubert C3 Pro gekregen met origineel SRC-Systeem. Helm is perfect maar zodra Velltec ook levert voor de C3 Pro zouden we dat erin laten zetten, vind ik persoonlijk beter functioneren dan het SRC systeem. Btw, ook hier blijft het vizier goed zitten, ook open met hogere snelheden (wel motorvenster op hoogste stand).
Kortom, ik zweer bij de Schubert... (al heb ik mij laten vertellen dat het ook best wel veel te maken heeft met de vorm van je hoofd, daardoor zit bij de een het ene merk beter en bij de ander een ander merk.)
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...