Australische agenten weigeren zich te scheren
Home » Buitenland
ma 08 okt 2012, 08:48
Australische agenten weigeren zich te scheren SYDNEY - Een groep Australische politieagenten verzet zich tegen een nieuw verbod op baarden en paardenstaarten. Ze vinden dat het verbod hun mensenrechten schendt, aldus de Australische nieuwssite news.com.au maandag.
De negen agenten willen hun zaak zo nodig tot de Hoge Raad van het land doorzetten. „Het enige wat we willen is om nette en getrimde gezichtsbeharing te dragen op het werk. Dat vinden wij niet onprofessioneel”, zei een agent.
Het landelijke verbod was 1 januari ingevoerd om agenten er netter uit te laten zien. Een uitzondering geldt voor baarden om medische, culturele of religieuze redenen.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/13046528/__Agenten_scheren_zich_niet__.html
Tja het is toch wat hé. Weer koren op de molen van religieuse klubjes als hindoes, moslims enz. Als die bij politie en andere openbare diensten werken hoort men neutraal te zijn. Iedereen gelijk voor de wet !
En een nette getrimde baard is oké geen probleem mee. Heb ook een 3mm getrimd ringbaardje\snor. Zo een wilde volle staat niet bij uniform en doet afbreuk aan gezagsuitstraling. Tuurlijk heb je dat gezag door je optreden, hangt niet van kleding af, maar de kleding is de eerste indruk die men opdoet.
Heb ik zelf gemerkt eens toe ik ff bij de C1000 broodjes voor werk ging halen en twee jongeren zich direct omkeerden bij een schap en wegliepen, toen ze me zagen en dacht: waren iets van plan?.
Ik was ook maar klant doch het in uniform zijn had wel een ongewild positief neveneffect, dus de eerste indruk.
En wat de paardestaarten bij dames betreft is ook netjes, zie ik hier soms ook bij politiedames, doch onveilig. Als een verdachte die staart te pakken krijgt ben je nergens meer, trekt je zo op de grond. Of je moet letterlijk als een paard een flinke trap naar achter kunnen geven.