Als dit inderdaad de boeien zijn die het worden dan is het verschil dat deze geschikt zijn voor smalle polsen. Afgelopen mei heb ik op de BOA dag in Ede deze boeien gezien van een kleding leverancier, collega's en ik hebben de boeien geprobeerd, inderdaad iets smaller rond de pols, de vlakke zijde zou zijn om de boeien beter te kunnen aanslaan maar heb daar zelf nooit problemen mee ondervonden bij de Lips dus zie daar geen meerwaarde in. Ook de twee kleuren vind ik persoonlijk wat minder, doe dan of geheel zwart of geheel zilver. Voor wat betreft de houder, ze passen gewoon n de huidige standaard leren foedraal (ook de Radar kydex) voor wat betreft de gesloten tasjes of de kunststof houder van Ghost (met drukklem) die veel door de collega's worden gebruikt, daarvan denk ik dat ze niet passen door de hoekigheid. Ik denk als de zilveren Lips nog prima hun werk doen ik ze niet inruil voor nieuwe, uiteindelijk is de werking hetzelfde.
Ik heb destijds van mijn baas een extra set gekregen voor actie's op de bike waar vaak handboeien werden gebruikt, de reden was dat als je een verdachte boeit en laat transporteren dat jezelf op de bike naar het bureau fietst en zodoende nog een paar boeien bij je had mocht je onderweg wat tegenkomen, echter ben ikzelf hier snel mee gestopt omdat ik merkte dat ook dit weer extra gewicht was die eigenlijk niet echt noodzakelijk bleek, sindsdien heb ik nog een ongebruikt glimmend setje in mn locker liggen, dus ik kan nog zeker 20 jaar voort, en de baas wilde ze niet terug aangezien mijn stamnummer er in gestanst was dus mocht ze houden.