Wat heb jij allemaal aan je koppel hangen?

Auteur Topic: Wat heb jij allemaal aan je koppel hangen?  (gelezen 101032 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Maxdate

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 89
  • Aspirant politie N4 "eenheid Amsterdam"
Reactie #170 Gepost op: 25 oktober 2015, 20:37:04
Beste allemaal,

Aangezien ik veel collega's met verschillende attributen op/aan hun koppel zie lopen. Ben ik toch wel benieuwd geraakt wat je zelf allemaal om je koppel heb. Dit staat natuurlijk los van (vuurwapen/pepperspray/handboeien/wapenstok wat verstrekt is. Wat heb je extra gekocht etc?

Wat ik nu zelf gekocht heb voor toevoeging aan me koppel is:
-Deurklem (makkelijk op je pepperspray houder te klikken)
-Handschoenen houder
-Tasje voor latex handschoenen
Zijn er mensen die een wapenstok houder hebben in plaats van in de broek? en zit dit niet vervelend voor in de auto?

Ik ben benieuwd ;)


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #171 Gepost op: 25 oktober 2015, 20:44:42
Zelf kopen?


Maxdate

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 89
  • Aspirant politie N4 "eenheid Amsterdam"
Reactie #172 Gepost op: 25 oktober 2015, 21:05:31
Ja?? wat jezelf gekocht heb.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #173 Gepost op: 25 oktober 2015, 21:07:35

Citaat van: Maxdate link=msg=1380322 date=1445801824
-Deurklem (makkelijk op je pepperspray houder te klikken)
Sowieso liever niet aan je peppersprayhouder. Allereerst zijn de deurklemmen meestal vrij glad daardoor heb je het risico dat je tijdens het pakken de grip op de houder verliest. Wordt ook ernstig afgeraden!
Citaat van: Maxdate link=msg=1380322 date=1445801824
Zijn er mensen die een wapenstok houder hebben in plaats van in de broek? en zit dit niet vervelend voor in de auto?

Sinds het nieuwe uniform draag ik de wapenstok inderdaad aan het koppel. Ik heb namelijk anders de wapenstok continu in mijn knieholte zitten. Had ik bij de oude broeken geen last van. Ik heb er zelf geen last van in de auto en met lopen of fietsen zit het veel beter.

Ik heb niets aan mijn koppel zitten wat ik zelf gekocht heb. Alle houders zijn dienstwege verstrekt, ook die van mijn zaklamp en wapenstok.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


emmer

  • Hoofdagent Eenheid DH
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 86
Reactie #174 Gepost op: 26 oktober 2015, 08:27:01
Ik heb de deurklem om mijn multitool zitten. Vond het toch erg onprettig om mijn peppersprayhouder. Verder heb ik een tasje voor latexhandschoenen, een zelf gekochte zaklamp + houder, een ruitentikker/gordelsnijder en een clipje voor mn sleutels.


tazbrw

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 392
Reactie #175 Gepost op: 26 oktober 2015, 12:56:25
Citaat van: Maxdate link=msg=1380322 date=1445801824
Zijn er mensen die een wapenstok houder hebben in plaats van in de broek? en zit dit niet vervelend voor in de auto?

Het zit een stuk fijner dan in de broek, zoals DiNozzo al aangaf. Geen last van als ik in een auto moet zitten.
Groeten,  Tazbrw


Maxdate

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 89
  • Aspirant politie N4 "eenheid Amsterdam"
Reactie #176 Gepost op: 1 november 2015, 13:32:27
Citaat van: DiNozzo link=msg=1380337 date=1445803655
Sowieso liever niet aan je peppersprayhouder. Allereerst zijn de deurklemmen meestal vrij glad daardoor heb je het risico dat je tijdens het pakken de grip op de houder verliest. Wordt ook ernstig afgeraden!
Sinds het nieuwe uniform draag ik de wapenstok inderdaad aan het koppel. Ik heb namelijk anders de wapenstok continu in mijn knieholte zitten. Had ik bij de oude broeken geen last van. Ik heb er zelf geen last van in de auto en met lopen of fietsen zit het veel beter.

Ik heb niets aan mijn koppel zitten wat ik zelf gekocht heb. Alle houders zijn dienstwege verstrekt, ook die van mijn zaklamp en wapenstok.

Ik heb er persoonlijk weinig problemen mee gehad. Vond het altijd wel makkelijk. Zijn er mensen die "kleine" zaklampen hebben. Want ik zag van de week deze: http://firstcarecompany.nl/koppelaccessoires/zaklamphouders.html Is er iemand die deze heeft??


guest16442

  • Gast
Reactie #177 Gepost op: 1 november 2015, 13:41:10
Ja, met een Fenix TK16. Werkt perfect.


Maxdate

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 89
  • Aspirant politie N4 "eenheid Amsterdam"
Reactie #178 Gepost op: 1 november 2015, 13:51:32
Citaat van: Flavius link=msg=1381277 date=1446381670
Ja, met een Fenix TK16. Werkt perfect.

Ja het ziet er ook wel netjes uit! Ook makkelijk te pakken en op te bergen?


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #179 Gepost op: 1 november 2015, 13:54:51
Ik gebruik die ook!
Werkt erg fijn, en een groot voordeel is dat die aangezet kan worden in de houder.
Je kan hem dan makkelijk een kwartslag draaien om dingen te kunnen lezen en wel je handen vrij te houden.
Blijft erg goed zitten in de houder, ook tijdens een fysiek gevecht ( alleen op de opleiding nog kunnen testen ).
Maar eruit pakken is geen probleem.
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.