Wat heb jij allemaal aan je koppel hangen?

Auteur Topic: Wat heb jij allemaal aan je koppel hangen?  (gelezen 102212 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Djseb

• Brandweer - Aspirant
  • Forum gebruiker
Reactie #240 Gepost op: 12 januari 2016, 21:52:28
Een tip voor de zaklampen, die zooming varianten verliezen veel lichtsterkte tijdens het bundelen vergeleken met de varianten met een vaste bundel (reflector). (eigen ervaring) Deze zaklampen zijn over het algemeen ook van mindere kwaliteit.

Deze type zaklampen zijn zeker aan te raden en hebben een vaste bundel, overal te verkrijgen op ebay en andere websites:
- WF501b (licht wat meer verdeeld)
- C8 (erg felle hot spot)

Allebei de zaklampen maken gebruik van de Cree XML-T6 of XML-U2 led's, de maximale output van deze leds zijn 1000LM, maar vaak wordt dit niet gehaald omdat de led niet tot het maximum gedreven kan worden ivm slechte koeling (ontwerpbesparing), rond de 700 a 800 lumen bij een GOED model (en dat is even zoeken) is haalbaar.

Zaklampen worden heel veel verkocht en er zitten betere en minder goede tussen qua kwaliteit, de C8 van Convoy is een van de betere kwaliteit, dit zie je vaak terug in de lichtopbrengst en warmteafgifte van de led wat een langere levensduur inhoud.
Review:
http://budgetlightforum.com/node/19710
http://www.gearbest.com/led-flashlights/pp_102103.html

Qua 18650 batterijen presteren die originele Panasonic 18650B (protected) heel erg goed en deze zijn heer en meester vergeleken de goedkopere varianten die er te vinden zijn:
http://www.dx.com/p/panasonic-ncr18650b-3-7v-3400mah-rechargeable-li-ion-battery-black-green-2-pieces-180030#.VpVmjXp_Oko

Let bij het bestellen goed op dat de 18650 van panasonic echt de originele zijn, en geen namaak.
Als deze batterijen wat te duur zijn kun je ook voor de ultrafire's gaan, maar daar zijn er ongelofelijk veel neppe in de omloop die bij lange na niet de beloofde capaciteit (mAh) leveren.

Wil je dus echt bang voor buck én kwaliteit, het is even zoeken het kost je misschien 20 euro extra t.o.v. die hele goedkope op DX, maar het kan wel!

Sumo

• Aspirant Niveau 4
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Politie Oost-Brabant, voorheen BOA.
Reactie #241 Gepost op: 22 september 2016, 00:53:48
Ik heb als aspirant aan de koppel hangen:
- peppersprayhouder
- pistoolholster
- magazijnhouder

Mijn rug probeer ik vrij te houden...

- maglite ring
- tasje met blauwe handschoentjes en Kiss of life
- houder voor kevlar handschoenen
- sleutelhouder boeien
- boeien met houder
- haakje voor overige sleutels en pasje

Best een hoop eigenlijk!  :D

flowcop

• Gen. GGP
  • Forum gebruiker
Reactie #242 Gepost op: 22 september 2016, 11:28:30
Van links naar rechts:

- Patroonhoudertas
- Handboeien
- Sleutelhanger met verlengde handboeien sleutelhanger
- Portofoon
- Wapenstokhouder (ivm biken)
- Houder met latex handschoenen op de rug
- Houder voor zaklamp (Inova T4, dank je wel regio Zeeland!! 098uo)
- Houder voor Walther rescue knife
- Walther P99
- Thinlinebracelets sleutelhaak
- Pepperspray houder
- Legitimatiebewijs
Eenheid Zeeland-West Brabant - District Hart van Brabant

Rienk87

• Aspirant Hoofdagent eenheid Den Haag
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #243 Gepost op: 22 september 2016, 20:26:41
Ik vroeg me af hoe jullie je handschoenen meenemen, en dat je ze aan je handen doet snap ik ;p
En wat voor soort handschoenen, want die leren veiligheidshandschoenen die ik bij m'n aspirantenpakket heb gekregen vind ik nou niet heel lekker zitten.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #244 Gepost op: 22 september 2016, 20:34:57
Nee die leren handschoenen zijn niet werkbaar, ik heb zelf Neopreen handschoenen van Fostex. Deze handschoenen zijn snijwerend en ik berg ze op in de 'kniezakken' van mn werkbroek.
Voorheen had ik ze met een houder aan mn koppel, maar verloor ze regelmatig.  e050
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Rienk87

• Aspirant Hoofdagent eenheid Den Haag
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #245 Gepost op: 22 september 2016, 20:54:46
Citaat van: silque link=msg=1448508 date=1474569297
Nee die leren handschoenen zijn niet werkbaar, ik heb zelf Neopreen handschoenen van Fostex. Deze handschoenen zijn snijwerend en ik berg ze op in de 'kniezakken' van mn werkbroek.
Voorheen had ik ze met een houder aan mn koppel, maar verloor ze regelmatig.  e050

Oke! Top, ga ik daar is naar kijken! Als ze inderdaad maar lekker zitten en snijwerend zijn!
Dat is wel belangrijk denk ik.

7194

• Senior gebruiker
Reactie #246 Gepost op: 22 september 2016, 23:24:06
Citaat van: Rienk87 link=msg=1448507 date=1474568801
Ik vroeg me af hoe jullie je handschoenen meenemen, en dat je ze aan je handen doet snap ik ;p
En wat voor soort handschoenen, want die leren veiligheidshandschoenen die ik bij m'n aspirantenpakket heb gekregen vind ik nou niet heel lekker zitten.

Heb een paar goedkope snijwerende handschoenen aangeschaft. Heb die dingen bijna dagelijks aan en ze gaan nog goed mee. De handschoenen zelf bewaar ik ook in één van de zakken van de broek.

Wat betreft de koppel de volgende indeling vlnr:

-Handboeien
-Handboeiensleutel
-Portofoon
-Zaklampje
-Wapenstokhouder (ivm biken)
-Mag-lite houder
-Handschoenentasje
-Multitool
-CAT tourniquet
-Sleutelhouder
-Walther P99Q
-Haakje (voor autosleutel)
-Pepperspray
-Patroonhouder

tazbrw

• Hoofdagent
  • Forum gebruiker
Reactie #247 Gepost op: 23 september 2016, 11:00:16
Citaat van: Rienk87 link=msg=1448507 date=1474568801

Gebruik ook de neopreen handschoenen van Fostext. Zijn lekker warm, je kan er tenminste nog een blaadje mee pakken, en zijn echt snijwerend(iets met een ruitje intikken).
Groeten,  Tazbrw

Frank Lingen

• Senior gebruiker
Reactie #248 Gepost op: 18 november 2016, 19:55:09
Citaat van: Motosmurf link=msg=1107120 date=1356314685
Ik ben nogal van de spullen (better to have and not need, than to need and not have) maar ben tevens voorstander van vrije rug ivm vallen. Tel daarbij op dat ik koppel Small heb en dan heb je een dilemma wat je meeneemt.

Naast de standaard vwp, peper, boeien, porto en extra houder, heb ik een lamp en een tasje met handschoentjes.

Als ik op de auto zit heb ik er een tasje voor m'n pasje en telefoon aan en een multitool.
Mijn motor koppel heb ik die laatste eraf (omdat ik daar eigenlijk helemaal zo min mogelijk op m'n middel wil hebben ik pleur, maar wel weer een extra porto (in hgl werken we met 2 kanalen) dus uiteindelijk hangt het nog steeds vrij vol.

Ben wel benieuwd naar de nieuwe telescopische wapenstok. Wil ik op zeker hebben net als een taser (liever gisteren dan vandaag), maar die nieuwe stok zou 2 kilo wegen ofzo??? En die taser, ik zou eerlijk gezegd niet weten waar ik die zou moeten laten... Helaas.

Je kunt eventueel een tasje op je bovenbeen of vest bevestigen, waar je extra uitrusting in kwijt kunt. Een taser kun je ook schuin op een vest dragen.
Ik stem links.

Frank Lingen

• Senior gebruiker
Reactie #249 Gepost op: 18 november 2016, 20:12:09
Citaat van: Jeroen1982 link=msg=1393731 date=1450852775
Voor de bedrijfsvoering zou het enorm helpen als de dienst luchtvaart een van die dure schroef-hef-dingessen op bijv. Eelde of voorm. Luchtbasis Twente zou stationeren. Vanuit Schiphol is het wel 20 minuten vliegen en dat duurt kennelijk te lang in de meeste gevallen :-)

Goed plan.
Ik stem links.