Wat heb jij allemaal aan je koppel hangen?

Auteur Topic: Wat heb jij allemaal aan je koppel hangen?  (gelezen 101046 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #50 Gepost op: 27 december 2012, 21:16:49
Weet wel dat de wapenstok niet aan de koppel mag. In welke situaties gebruik je de wapenstokhouder? Of ben je werkzaam als biker oid?
Er zijn diverse redenen waarom de wapenstok aan de koppel word gehouden, de grootse is wel dat je regelmatig in kleding loopt waarbij het niet mogelijk is om een stok in de broek te stoppen. Daarnaast zijn er ook nog mensen die last hebben met de wapenstok in de broek met het in en uit stappen (ken er diverse die snel uit de auto moesten en toen een erg luchtige broek hadden  098uo).
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Q88

  • Motorrijder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
Reactie #51 Gepost op: 27 december 2012, 21:27:29
Citaat
Ik heb de handschoenengewoon aan m'n koppel hangen. Ben pas een tijdje in dienst maar nooit gehoord dat dit niet gewenst is. Collega's hebben dit inderdaad niet, maar dat bedenk ik me pas na het lezen van deze post.

Weet wel dat de wapenstok niet aan de koppel mag. In welke situaties gebruik je de wapenstokhouder? Of ben je werkzaam als biker oid?
Ik heb hem inderdaad voor tijdens het biken. In mijn reguliere uniform moet ik de wapenstop in het vakje van de broek dragen.
Zijn ook veel collega's van de ME in de regio die de ring van de lange wapenstok ook gebruiken voor hun normale wapenstok.


Canonfreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,049
Reactie #52 Gepost op: 27 december 2012, 22:09:05
Een tactische zaklamp; is dat iets van een (mini)-maglite of iets in die richting?


Pepernoot

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #53 Gepost op: 27 december 2012, 22:17:17
Een tactische zaklamp; is dat iets van een (mini)-maglite of iets in die richting?


Ja klopt, het lampje kan gebruikt worden samen met het vuurwapen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tactical_light


DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Reactie #54 Gepost op: 27 december 2012, 23:42:10
Toen ik in 1978 beëdigd werd bij de gemeentepolitie van Dordrecht, verstopten we wapens, munitie, boeien e.d. in het uniform. Het mocht er allemaal niet te militant uitzien. Op dit moment is er m.i. sprake van een ander uiterste. Het lijkt mij niet fijn werken met zoveel spullen om je middel en het ziet er niet uit. Is er wel eens nagedacht over de invoering van bijvoorbeeld een tactisch vest, dat bescherming biedt en waarin je alles beter over het lichaam kunt verdelen?
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding


R.3144

  • Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #55 Gepost op: 28 december 2012, 05:15:53
Bij ons (Kmar) heeft zohn beetje iedereen z'n wapenstok en kevlar-handschoenen (jaja, van de baas) aan de koppel hangen.  0098


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #56 Gepost op: 28 december 2012, 10:41:21
Bij ons (Kmar) heeft zohn beetje iedereen z'n wapenstok en kevlar-handschoenen (jaja, van de baas) aan de koppel hangen.  0098
Maar ook dat is nooit vanzelfsprekend geweest. Ik ben vaak genoeg aangesproken op het feit dat wapenstok en handschoenen niet aan de koppel mochten.

In den beginne gehoorzaamde ik maar. Later (ietsje ouder en wijzer) was het simpel: ik moet mijn werk kunnen doen. Ik ben verantwoordelijk. Als de leiding denkt beter te weten waar mijn wapenstok op mijn lijf gedragen moet worden dan gaan zij maar de straat op. Ga ik wel achter het bureau. Op een gegeven moment hield het gezeur op...

Nu draag ik alleen een Schipholpas aan mijn "koppel". :)


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #57 Gepost op: 28 december 2012, 12:01:24
Bij ons vinden ze het geloof ik allemaal prima, wapenstok aan de koppel, handschoenen er aan allemaal geen probleem.
Persoonlijk vind ik de wapenstok fijner zitten in de broek, zeker met in en uit stappen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #58 Gepost op: 28 december 2012, 18:45:21
Ik heb tegenwoordig als biker zowiezo mijn wapenstok aan mijn koppel.

Voor de rest moet iedereen het zelf weten. Je hebt nu eenmaal een hoop spullen mee te nemen... wees blij dat het bonnenboekje en de honac niet aan de koppel hoeft...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


R.3144

  • Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #59 Gepost op: 28 december 2012, 18:47:54
Wie weet moeten we over een tijdje al plek gaan maken voor de nieuwe wapenstok, welke in een holster aan de koppel komt begreep ik  :o.... Nog meer ..
Hoewel ik er trouwens niks meer over hoor.