Wat heb jij allemaal aan je koppel hangen?

Auteur Topic: Wat heb jij allemaal aan je koppel hangen?  (gelezen 101038 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #100 Gepost op: 28 februari 2013, 16:31:53
Beste forumleden,

Hartelijk dank voor al jullie reacties en de reacties die mogelijk nog gaan komen.

Onze koppel blijkt de gouden uitvinding te zijn geweest om er van alles aan op te hangen.
Echter, hoe zit het nu met de soms toch vrij harde voorwerpen die wij om ons heen hebben hangen en wij om wat voor reden dan ook op ons rug terecht komen?

Wordt hier door de werkgever aandacht aan besteed en zo ja door wie en wat houdt deze aandacht dan in?

Nogmaals bedankt voor jullie input.
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #101 Gepost op: 28 februari 2013, 16:49:20
Je moet ook geen harde dingen op je rug hangen, daar wordt voldoende aandacht aan besteedt tijdens IBT. Schuiven doet het als het goed is niet wegens het klitteband, als het wel schuift heb je speciale stukjes op je koppel om dit tegen te gaan.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #102 Gepost op: 28 februari 2013, 16:50:15
Ik draag geen harde zaken aan de achterzijde. Sterker nog, ik draag bijna niets aan de achterzijde.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #103 Gepost op: 28 februari 2013, 17:08:14
@kaasje
Wat moet ik me hier bij voorstellen? En heb jij al tactisch zaklampje binnen?

Voor mij met de klok mee:
Sleutelhouder, pepper, walther, tasje met kiss of life en handschoenen, tactisch zaklampje, wapenstokhouder, porto, extra magazijn, handboeien.
Ik vond nog van een oude zaklamp een zachttasje welke wel aan de koppel past. Aan de onderkant zit een soort opening waaraan ik zo'n uitrolkoordje voor je toegangspas heb bevestigd, met de haspel aan de binnenkant van het tasje. Hieraan kan ik dus sleutels doen zonder dat ze weg kunnen en zonder dat ze geluid maken als ik loop :)

Zaklampje heb ik van mezelf: Fenix E21
Hobby Bobby eenheid Den Haag


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #104 Gepost op: 28 februari 2013, 19:10:31
Is dat je eigen blackberry of heb jij hem van de baas gekregen?
Ben namelijk erg benieuwd of het plan om iedere agent uit te rusten met een BB echt uitgevoerd gaat worden.

In ieder geval zijn in het voormalige Utrecht en Flevoland alle BPZers inmiddels met een BB uitgerust. Ik ga er vanuit dat Gooi hierin mee is gegaan...?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #105 Gepost op: 28 februari 2013, 19:27:05
Beste forumleden,

Hartelijk dank voor al jullie reacties en de reacties die mogelijk nog gaan komen.

Onze koppel blijkt de gouden uitvinding te zijn geweest om er van alles aan op te hangen.
Echter, hoe zit het nu met de soms toch vrij harde voorwerpen die wij om ons heen hebben hangen en wij om wat voor reden dan ook op ons rug terecht komen?

Wordt hier door de werkgever aandacht aan besteed en zo ja door wie en wat houdt deze aandacht dan in?

Nogmaals bedankt voor jullie input.

Mag ik zo vrij zijn om te vragen vanuit welke functie de oorspronkelijke vraag gesteld is? Dat was me nog niet helemaal duidelijk ;)

Over het op de rug hangen; Ga maar eens een paar diensten achter elkaar in een auto zitten met iets groots/hards op je rug, dan voel je het snel genoeg. Vandaar dat mijn beademingsset/handschoenen/isodeken verhuist zijn naar de zijkant. Had in eerste instantie niet de voorkeur vanwege de "handboeienhouder uitstraling" en het in de weg zitten, maar ik heb m'n lesje geleerd. ;) Nu alleen nog een portohouder (die gaat toch op het dashboard) en verder ruimte om extra dingen op te hangen op m'n rug.

Vraagje aan de wat meer medische kant: Heeft iemand een goede oplossing om een trauma/verbandschaar op de bergen aan je riem, zonder dat een omstander die zo uit het holster kan trekken? Gezien de locaties waar ik werk/ga werken vind ik dat niet echt een prettig idee als iemand ineens een schaar kan trekken...


specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #106 Gepost op: 28 februari 2013, 19:42:22
Weet niet als het mag, maar je hebt ook mooie beenholsters voor je Trauma schaar


Pepernoot

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #107 Gepost op: 28 februari 2013, 23:32:34
Weet niet als het mag, maar je hebt ook mooie beenholsters voor je Trauma schaar

Ja net als een kapper


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #108 Gepost op: 1 maart 2013, 15:15:53
Weet niet als het mag, maar je hebt ook mooie beenholsters voor je Trauma schaar

Denk niet dat de baas er bij van wordt als we als halve commando's rond gaan lopen, het heeft ook een aardige tijd geduurd voordat de koppels ingeburgerd waren. Het gaat echt om een klein aantal diensten (evenementen e.d.) waarbij ik een schaar zou willen meezeulen, maar dan wil ik hem wel snel bij de hand hebben en netjes kunnen opbergen... Anders blijf je dat ding maar opzoeken ;)


Pepernoot

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #109 Gepost op: 1 maart 2013, 15:54:52
Denk niet dat de baas er bij van wordt als we als halve commando's rond gaan lopen, het heeft ook een aardige tijd geduurd voordat de koppels ingeburgerd waren. Het gaat echt om een klein aantal diensten (evenementen e.d.) waarbij ik een schaar zou willen meezeulen, maar dan wil ik hem wel snel bij de hand hebben en netjes kunnen opbergen... Anders blijf je dat ding maar opzoeken ;)

Of gewoon een leatherman? Wat minder netjes maar zelfde resultaat