Wat heb jij allemaal aan je koppel hangen?

Auteur Topic: Wat heb jij allemaal aan je koppel hangen?  (gelezen 102147 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #110 Gepost op: 1 maart 2013, 18:54:02
idd leatherman is mn ideale tool tijdens mn diensten  O0

Pepernoot

• Forum gebruiker
Reactie #111 Gepost op: 1 maart 2013, 19:06:12
idd leatherman is mn ideale tool tijdens mn diensten  O0

Ik had vandaag met iemand er een discussie over.. Waar gebruik je zo'n ding voor tijdens je dienst? Ik zou het niet weten..

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #112 Gepost op: 1 maart 2013, 19:32:32
Ik had vandaag met iemand er een discussie over.. Waar gebruik je zo'n ding voor tijdens je dienst? Ik zou het niet weten..

Ik heb er ooit een tuinhek mee open geknipt omdat er een verdachte in een tuin verscholen zat, heb er een hert mee bevrijd die vast zat in een hek, trek er pinpassen mee uit parkeerautomaten, het mesje kun je voor allerhande dingen gebruiken.
Ik wil hem niet missen in ieder geval.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #113 Gepost op: 1 maart 2013, 19:59:47
Ik heb er ooit een tuinhek mee open geknipt omdat er een verdachte in een tuin verscholen zat, heb er een hert mee bevrijd die vast zat in een hek, trek er pinpassen mee uit parkeerautomaten, het mesje kun je voor allerhande dingen gebruiken.
Ik wil hem niet missen in ieder geval.
Touwen doorgesneden van een over de weg flapperend spandoek bij een storm, een fiets spaak doorgeknipt om een kindervoetje los te maken.
En nog tal van andere dingen, af en toe komt het ding gewoon van pas...  ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #114 Gepost op: 1 maart 2013, 20:03:10

Stropdas doorgesneden tijdens, of voor, reanimatie. Verder gebruik ik het mesje ook om een appeltje te schillen.  :P

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #115 Gepost op: 2 maart 2013, 15:35:52
Ik vind het voor mezelf geen meerwaarde hebben om een mesje mee te dragen, ik draag al genoeg mee. Mocht ik in een situatie komen waarbij ik moet knippen of snijden dan heb ik meer dan voldoende tools in mn voertuig liggen (o.a. betonschaar, schroevendraaiers, schaar etc.)
Overigens hebben de collega's die wel een mes/multitool bijdragen ook prima argumenten waar ik helemaal in kan komen, ieder zn ding zullen we maar zeggen!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

kens62

• Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
Reactie #116 Gepost op: 3 maart 2013, 17:54:13
Mag ik zo vrij zijn om te vragen vanuit welke functie de oorspronkelijke vraag gesteld is? Dat was me nog niet helemaal duidelijk ;)

Natuurlijk mag je dit vragen.

Oww je wilt ook een antwoord  098uo

De vraag is gesteld vanuit de preventiehoek inzake ARBO.

Ik wijs collega's soms op de gevaren/nadelen van het dragen van een koppel met harde voorwerpen aan de achterzijde en stel dan ook de noodzaak van het  (al dan niet) noodzakelijk meeslepen van voorwerpen aan de koppel ter discussie. Een discussie hierover op het forum heeft hierbij input geleverd, namelijk dat niet iedereen zich bewust is van het (blijvende) letsel dat kan ontstaan en de gevolgen.

Buiten het letsel om komen ook nog de (soms) juridische vragen: hoe is het ontstaan, wie heeft gezegd dat deze koppel gedragen moest worden, wie heeft bepaald welke spullen er aan de koppel mogen hangen, waar moesten deze spullen hangen, zijn de mensen getraind in valtechnieken, etc.
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever

Markzelf

• IVP docent rijopleidingen POAC Rotterdam
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #117 Gepost op: 4 maart 2013, 09:11:40
Aan de koppel(rug ivm dagelijkse werkzaamheden vrij gehouden):

Voor de kijkertjes van rechts naar links;

Uncle Mikes Sleutelhouder met velcroflap
Standaard bellenblaas
Het geschut
Leathermantool in Uncle Mikes houder
(dan even niks; de rug dus)
Uncle Mikes latex handschoen en kiss of live houder
Fraaie tactische zaklamp met strobedingetje in Uncle Mikes houder
Handboeien in Ghosthouder (lekker hoog op de koppel ivm vele zitten)
Uncle Mikes dubbele patroonhouder

Geen rammelende, loszittende handel en op het kippenleren holster na nog fraai ook  0098
We are the barbed wire that separates the wolves from the sheep...

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #118 Gepost op: 4 maart 2013, 19:12:55
Handboeien in Ghosthouder (lekker hoog op de koppel ivm vele zitten)
Na er twee te hebben gesloopt ben ik weer op de standaard lederen houder overgestapt. Geen succes dat ding (het principe wel, de plastic borg niet).

7194

• Senior gebruiker
Reactie #119 Gepost op: 4 maart 2013, 22:31:28
Na er twee te hebben gesloopt ben ik weer op de standaard lederen houder overgestapt. Geen succes dat ding (het principe wel, de plastic borg niet).
Ik heb al jaren een gesloten versie van Uncle Mike (geloof ik). Perfect spul als je het mij vraagt.  :)