TROS opgelicht- nep brandweerman Doetinchem

Auteur Topic: TROS opgelicht- nep brandweerman Doetinchem  (gelezen 25386 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

C337

• Senior gebruiker
Reactie #30 Gepost op: 11 oktober 2012, 17:26:21
Overigens las ik hier een reactie dat hij ook een eigen Zello-groep zou hebben (soort portofoon-app), heb even gezocht en inderdaad, kwam hem tegen. Heb even geluisterd en hij heeft zich meerdere keren 'ingemeld' met een of ander roepnummer, dus hij gelooft er nog steeds in  :P

41-80 ? Hoorde het op tv 98uiye

sylvester1986

• Gast
Reactie #31 Gepost op: 11 oktober 2012, 17:52:45
41-80 ? Hoorde het op tv 98uiye
41-81 hoor ik wel.
Zie/hoor op 23:45.

mark hes

• Senior gebruiker
Reactie #32 Gepost op: 11 oktober 2012, 18:17:07
wajong krijg je niet voor je schulden maar voor arbeidsongeschiktheid. Gelukkig kun je die nog steeds krijgen als je diep in de schulden zit.  ;)
In dit geval is het misschien onbegrijpbaar dat meneer nog een uitkering krijgt, Maar vergeet niet dat mensen die in dezelfde situatie zitten misschien wel een begrijpbaar verhaal hebben. Als je regels maakt om die oplichter uit te sluiten van een uitkering, krijg je ALTIJD situaties waarin onschuldige mensen ook niets meer krijgen.
Duidelijk verhaal. maar ik snap niet waarom deze persoon een wajong uitkering krijgt, ik mag me niet bemoeien met de psyche van de persoon waar dit allemaal over gaat, maar hij kan kennelijk werken, hij pakt vanalles aan, waarom werkt hij dan niet (begeleid) bij een soort openbaar werktplaats. Waarom krijgt deze persoon een uitkering als hij een hele dag rond kan sjouwen en daar ook nog een duidelijk verhaal bij heeft.
Als een kennis zichzelf laat keuren bij een uvw dan krijgt hij te horen dat hij gewoon zou kunnen werken en geen wajong krijgt, maar hoe heeft deze persoon dat dan gekregen, en moet dat niet eens herzien worden.  ???

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #33 Gepost op: 11 oktober 2012, 18:56:25
Duidelijk verhaal. maar ik snap niet waarom deze persoon een wajong uitkering krijgt, ik mag me niet bemoeien met de psyche van de persoon waar dit allemaal over gaat, maar hij kan kennelijk werken, hij pakt vanalles aan, waarom werkt hij dan niet (begeleid) bij een soort openbaar werktplaats. Waarom krijgt deze persoon een uitkering als hij een hele dag rond kan sjouwen en daar ook nog een duidelijk verhaal bij heeft.
Als een kennis zichzelf laat keuren bij een uvw dan krijgt hij te horen dat hij gewoon zou kunnen werken en geen wajong krijgt, maar hoe heeft deze persoon dat dan gekregen, en moet dat niet eens herzien worden.  ???

Ik heb het vermoeden dat hij niet Lichamelijk, maar Psychisch is afgekeurd. Dat lijkt mij gezien z'n verhaal behoorlijk logisch. Ik denk dat de Wajong op deze manier ook dient om hem van zichzelf te beschermen. Immers als hij wil gaan werken waar dan ook, zal hij dat moeten overleggen met het UWV. Die onderzoeken hem en zullen waarschijnlijk concluderen dat hij niet geschikt is om een eigen bedrijf te starten. Doet hij het dan toch, is het einde Wajong. Op deze manier word hij dus tegen zichzelf beschermd, en worden andere ook in bescherming genomen. Je zou zijn Wajong nu als een soort Quarantaine kunnen zien. Zolang hij deze heeft kan hij geen brokken maken.

Als ik dit verhaal hoor geloof ik ook niet dat Marc geschikt is om een eigen bedrijf te hebben. Hij zou vast wel wat werk kunnen doen, echter gaat het UWV eerst met een Psycholoog en een arbeidsdeskundige een Participatieplan maken. Hierin staat exact waarin hij beperkt is. Hierbij zou je bijvoorbeeld kunnen denken aan Flexibiliteit, gevoelens uiten, structuur, eigen inzicht of conflicten oplossen. Aan de hand daarvan maakt men een 'Functionele Mogelijkheden Lijst.'  Daarin staat wat hij dan wel zou kunnen doen.

Aan de hand daarvan word gezocht wat hij zou kunnen doen. Dit kan betekenen dat iemand op een Sociale werkplaats terecht komt. Maar kan ook betekenen dat iemand bij een gewoon bedrijf gaat werken, ook het starten van een eigen onderneming is mogelijk. Echter alleen als daar in de mogelijkheden lijst geen bezwaar tegen is.

Wanneer blijkt dat de Client dan niet geschikt is voor wat voor werk dan ook heb je recht op je volle uitkering. Kan je gedeeltelijk werken, krijg je een gedeeltelijke uitkering.

Blijkbaar is Marc beoordeeld als 100% Arbeidsongeschikt of is hij nog in het proces tussen het maken van de Functionele Mogelijkheden Lijst en het gesprek met de Arbeidsdeskundige waarin naar mogelijk werk gezocht word. Wanneer de looptijd van de aanvraag voltooid is voordat het gesprek met de Arbeidsdeskundige plaatsvind. Heb je al tijdelijk recht op een uitkering. Anders zou het betekenen dat de wachttijd voor een uitkering een half jaar kan worden.

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #34 Gepost op: 11 oktober 2012, 19:23:43
''Gepost op: 10-10-2012 21:05
Re: Marc van Daalen de Jel - 9 oktober 2012
De uitzending gisteren heeft hem helemaal niets gedaan hij is echt ziek hij heeft een account aangemaakt bij de app Zello
Veiligheidsregio noord oost gelderland .Daar doet hij zich voor als marcovd .
En legt constant uit dat hij er niks aan kan doen en dat hij met zijn andere bv "s gewoon aan het werk is ben zeer benieuwd wanneer ze die vent nu echt gaan stoppen''
Bron: opgelicht.nl

hoe kan iemand eigenlijk 1,1 miljoen schuld hebben en dan toch een wajong uitkering krijgen. :-\
Ik ken hem ook van Zello. Hij komt zeer officieel over, doet meldingen vanuit een rijdend voortuig met sirenes op de achtergrond. Heb zelfs een keer een middagje meldingen voor hem doorgegeven...
Hobby Bobby eenheid Den Haag

VKRC

• Senior gebruiker
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #35 Gepost op: 11 oktober 2012, 20:11:31
Citaat
Heb zelfs een keer een middagje meldingen voor hem doorgegeven...
Waarom zou je dat willen doen? Ik begrijp de doelstelling daar niet van
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
Reactie #36 Gepost op: 11 oktober 2012, 20:12:21
Waarom zou je dat willen doen? Ik begrijp de doelstelling daar niet van
Verhaal dat hij OvD was en zijn pieper batterijen leeg waren, of ik het even kon doorgeven als ik wat voorbij zag komen. Ja t klinkt dom ik weet  t;)

VKRC

• Senior gebruiker
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #37 Gepost op: 11 oktober 2012, 20:15:02
ah, nu begrijp ik het  O0

Ik dacht dat jij moest doen alsof je hem opriep als zijnde brandweer.....
Kon het me, gezien jou niveau, niet voorstellen....vandaar dat ik enigsinds verbaasd was.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
Reactie #38 Gepost op: 11 oktober 2012, 20:18:00
ah, nu begrijp ik het  O0

Ik dacht dat jij moest doen alsof je hem opriep als zijnde brandweer.....
Kon het me, gezien jou niveau, niet voorstellen....vandaar dat ik enigsinds verbaasd was.
O0

specialagent112

• Forum gebruiker
Reactie #39 Gepost op: 11 oktober 2012, 20:47:34
Inmiddels ook zello gedownload... hoe kun je naar hem luisteren> 98uiye