Ik vind iets anders een slechte zaak (knuppel in het hoenderhok):
Tja, echt vrienden kweek je niet
Ik vind iets anders een slechte zaak (knuppel in het hoenderhok): de brandweer lijkt het belangrijker te vinden om haar vrijwilligers tevreden te houden
Vindt je het vreemd dat de brandweer de vrijwilligers te vriend probeert te houden? Brandweer nederland bestaat voor 80 zoniet 90% uit vrijwillgers. Zouden die morgen allemaal acuut de pieper inleveren heb je een acuut probleem.
Ook is er het argument dat SIV bemanningen beter gekwalificeerd moeten zijn dan 'normale' bemanningsleden, waardoor sommige vrijwilligers niet op de SIV mogen. Dat is ook heel vervelend, maar daar is niets aan te doen. Ik vind het onverkoopbaar dat voor een onbevestigde OMS, een containerbrand, een scooterbrand, een ongecompliceerde omgevallen boom en een brandgerucht 6 man uitrukken. Dat kost veel en het vertraagt de uitruk. Ik vind het ook onverkoopbaar dat in landelijke gebieden elk dorp zijn eigen brandweerkazerne heeft. Binnen 5 minuten prio 1 rijden drie of vier ts-posten, gewoon omdat het allemaal verschillende gemeentes zijn...
SIV bemanningen beter gekwalificeerd moeten zijn dan normale brandweerlieden? Ik weet niet waar je die fabel vandaan hebt, maar hij klopt voor geen kanten. Brandweerlieden moeten extra opgeleidt zijn om met een SIV uit te kunnen rukken, en er wordt dan geen bepaalde ploeg gemaakt. Dan wordt een ieder daarvoor opgeleidt....Extra kosten vanwege opleidingen
Ik weet niet wat jij onder een onbevestigde OMS verstaat, maar zoals ik hem versta is dit een OMS waar niets van bekend is. En dat is voor mij 6 man op de TS en prio1 er heen. Alle andere zaken kun je vinden wat je er van vindt.
Ik denk dat wij ook niet lopen te zeuren als er voor een normale woningbrand 4 of 5 politieauto,s van overal vandaan komen scheuren. Als we het dan toch over efficient werken gaan hebben.