Aanbesteding brandweervoertuigen

Auteur Topic: Aanbesteding brandweervoertuigen  (gelezen 13574 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

CLUT

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #10 Gepost op: 15 maart 2005, 21:10:10
Wageningen krijgt trouwens ook  nieuwe HW een zelfde als renkum barneveld en bla bla bla ;)


Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #11 Gepost op: 15 maart 2005, 22:07:55
Binnen de aanbesteding zal de stadsgewestelijke brandweer Vlissingen - Middelburg waarschijnlijk haar ladderwagen op de post Stromenweg binnen de termijn gaan vervangen.

De post Olympiaweg heeft sinds enkele jaren een nieuwe hoogwerker.  ;)


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #12 Gepost op: 15 maart 2005, 23:17:26
Binnen de aanbesteding zal de stadsgewestelijke brandweer Vlissingen - Middelburg waarschijnlijk haar ladderwagen op de post Stromenweg binnen de termijn gaan vervangen.

Wat jammer, ik vind zo'n oude ladderwagen juist mooi staan tussen al die andere bejaarde brandweerwagens. Want laten we wel zijn, er zullen niet veel korpsen zijn met zoveel oude troep als het Stadsgewest! Of ligt dat aan mij?

Christian


Willem58

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 129
Reactie #13 Gepost op: 15 maart 2005, 23:54:04
Ja hoor, en lang niet alle veranderingen zijn verbeteringen he? vraag maar aan ladderchauffeurs en AS chauffeurs van Asd.


Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #14 Gepost op: 16 maart 2005, 09:40:02
Wat jammer, ik vind zo'n oude ladderwagen juist mooi staan tussen al die andere bejaarde brandweerwagens. Want laten we wel zijn, er zullen niet veel korpsen zijn met zoveel oude troep als het Stadsgewest! Of ligt dat aan mij?

Christian

Als je alleen de hoofdpost bedoeld kan ik daar wel inkomen, en de nieuwe post Noord.

De rest heeft toch wel vrij nieuwe voertuigen op hun post . . . . ?


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #15 Gepost op: 16 maart 2005, 13:22:11
Wat jammer, ik vind zo'n oude ladderwagen juist mooi staan tussen al die andere bejaarde brandweerwagens. Want laten we wel zijn, er zullen niet veel korpsen zijn met zoveel oude troep als het Stadsgewest! Of ligt dat aan mij?

Christian

Euh.... valt toch wel mee? Een gemiddeld groot brandweervoertuig heeft meestal gewoon een levensduur van 15 jaar bij een korps.

Alle Magirussen zijn er uit. De autoladder is nu zo'n beetje het oudste voertuig (zo'n 16 jaar). En dat is niets vreemds voor een autoladder.

Verder zijn vrijwel alle TS'en moderne en nieuwe voertuigen (Arnemuiden, Torenweg, Stromenweg en zeker de nieuwe TS op de Olympiaweg).

In Goes staan we er niet zo nieuw voor!
1 TS van 16 jaar, 2 van 12 jaar, een AL van 12 jaar, een duikbus van 10 jaar.... :-)

En ja.... uitzonderingen als Terneuzen bevestigen de regel :-)

Gr
Erik


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #16 Gepost op: 16 maart 2005, 22:34:36
Maar vaak zie ik de foto's met van die oude knarren, dan denk ik: Goes heeft het toch beter voor elkaar! De striping maakt veel goed, blijkt maar weer eens. ;)

Christian


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #17 Gepost op: 27 september 2013, 18:39:35
Citaat van: TAS-716 link=msg=1204949 date=1380299774
Wordt het geen Mercedes-Gemco combinatie? Zoiets had ik vernomen namelijk. ???

Inderdaad. Vreemd verhaal. De aanbesteding was gewonnen door Gemco opgebouwde Atego's. Er was niet eens een kandidaat met Daf voertuigen. Vreemd verhaal dus.

Citaat van: gignnl link=msg=1204923 date=1380295563
Het chassis van de Zuid Limburgse ts en komt uit Duitsland dus geen werkgelegenheid hier.De opbouw komt uit Oostenrijk en Duitsland dus geen werkgelegenheid hier.Afbouw vind dan wel plaats bij Kenbri.
Pakt men een Daf met bv een Gemco opbouw betekend het werkgelegenheid voor de hele regio Oost Brabant en dat is het verschil.

Wat voor Daf's moeten ze dan mee gaan rijden? Als je Nederlandse brandweer met Nederlandse Dafjes wilt laten rijden verplicht je ze al tot het aanschaffen van een toch vrij grote Daf CF. Daar zitten nogal wat haken en ogen aan. 't zijn vrij forse auto's, wat lastig is voor de binnenstadjes, en daarnaast levert Daf/gemco geen natuurvoertuigen.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Nickvm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
Reactie #18 Gepost op: 28 september 2013, 08:37:01
Het probleem is gewoon dat Nederland zoals altijd het braafste jongetje van de klas wil zijn.
Waar Duitsland en Frankrijk de aanbesteding naar hun hand "zetten" door op Duitse of Franse chassis te kiezen, doet Nederland het weer volgens de regeltjes.
Zo zie ik het, dus mijn bescheiden persoonlijke mening.


TAS-716

  • Werkzaam op brandweervoertuigen-gebied
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #19 Gepost op: 28 september 2013, 10:38:36
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1204961 date=1380303452
Zoals inmiddels vaker gezegd is de DAF LF Géén Nederlands Product! Het wordt bijna geheel in het Verenigd Koninkrijk gebouwd. Daar komt geen Nederlandse Werkgelegenheid aan te pas.

Scania Zwolle bied denk ik niet veel meer werkgelegenheid dan dat MAN Nederland zou bieden. In dat opzicht maakt het merk dan Niets uit. Er is maar 1 merk wat volledig in Nederland wordt gemaakt en dat is de Daf CF en XF. XF is te groot. CF wordt alleen door Gemco geleverd en kan niet worden geleverd als natuurvoertuig.
De cabines voor de DAF LF worden in de Renault-fabriek in Blainville (Frankrijk) gebouwd samen met de Volvo FE & FL-cabines. ;)
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits.